בתשובה לצחי ברזיק, 23/12/99 12:34
חויית תמוז .99תגובה קצרה. 1596
תקרא את התשובה של רוי.
קראת?
הוא צודק.

יתרה מזאת. אתה צודק באומרך שהמחיר הרשמי של הדיסקים בחו"ל הוא דומה. ואני אף אוסיף ואומר זהה. - רישמית.
אתה בתור ישראלי לא יכול להמנע מההשוואה הנ"ל. אבל לאזרח האמריקאי - הדיסק עולה פחות. אבל נתעלם מהערה שולית זו.
עדיין ישראלי שמגיע לחו"ל ועושה את החשבון שלו (בשקלים כמובן) - יגלה שדיסק למעשה (ואם הייתי יכול להדגיש - הייתי) יותר זול (סוף הדגשה) בארה"ב מאשר בארץ.
נשאלת השאלה הבלתי מתפשרת: ___ אבל למה?
התשובה - ? .
(אייל גולן יודע למה).
למה? כי אנחנו עם קטן 1610
קשה לי לקבוע עד האגורה האחרונה האם המחיר בארץ מוצדק. אבל ברור, אובייקטיבית, שדיסק טיפוסי בארץ חייב להיות יקר יותר מבארה"ב. זאת, פשוט בגלל גודל השוק. חברת התקליטים משקיעה השקעה מסויימת בדיסק, וחייבת להחזיר את ההשקעה במכירה: במספר הדיסקים הנמכרים כפול המחיר שלהם. יש כמובן הוצאות נוספות לכל דיסק נוסף (עלות ההדפסה, אריזה, הובלה) אבל ברור שאלה זניחות לעומת ההשקעה הראשונית (שעות אולפן, יחסי ציבור). בארץ בממוצע יימכרו פחות דיסקים מבארה"ב, הרבה פחות. לכן הם צריכים להיות יקרים יותר. תאמר: אם הדיסקים יקרים יותר יקנו אותם פחות אנשים. כנראה שהחברות סומכות על כך שיהיו עדיין קונים שייקנו גם במחיר יקר.

הטרגדיה היא שבאופן בלתי נמנע (והוא באמת בלתי נמנע) השוק בארץ פחות רווחי, לא משנה כמה יקר או כמה זול תמכור את הדיסק. התוצאה: מצד אחד דיסקים יקרים, מצד שני פחות הזדמנויות לאמנים חדשים להוציא דיסק שלא על חשבונם. זה כן נמנע רק אם השוק העולמי יהיה עם גבולות תרבותיים פתוחים, כלומר שלאמן ישראלי יהיה סיכוי למכור בכל העולם. אין לי רעיון איך לגרום לזה לקרות.

אייל גולן? במקרה שלו אפשר לבנות על מכירת מספיק עותקים, ולכן אפשר להוזיל אותם (וכך למכור עוד יותר... שוב אותו מעגל קסמים).
אז אני לא יודע, יכול להיות שמישהו בארץ עושה יותר מדי כסף. אבל אני לא רואה את ראשי חברות התקליטים נהיים מי יודע איזה מיליונרים.
לא הגודל קובע (לא מה שאתה חושב 1635
אין לי מה לומר בנוגע לעלויות ההפקה בארץ לעומת העלויות בחו"ל. (אין לי מושג קלוש איך זה עובד באמת ומהם אחוזי הרווחים בכל שלב) לפיכך לא אוסיף בעניין זה.

אך אוסיף ואומר: הדיסקים בחו"ל בארה"ב אינם זולים תמיד. לרוב יש הנחות ומבצעים בהם ניתן לרכוש דיסק בזול.

השוק הישראלי היה מאז ומעולם בעייתי מבחינת העתקות. (קלטות, משחקים, סרטים)
אין שום סיבה שבעולם להוסיף על בעיית ההעתקות - שנובעות ממחיר גבוה ותו לא, ולהתעקש למכור דיסקים (מוזיקה במחיר מופרז.)

יתרה מזאת - זמרים מזרחים ואייל גולן הוא אמנם דוגמא (אבל טובה) מצליחים למכור המון עותקים מקורים בנוסך לאלה הלא מקוריים ובכל זאת להרוויח. (איך?)

לדעתי שיטת ההפצה/מכירה/הקלטה או כל מה שאייל גולן / שרית חדד ומריעהם עושים - עובד. הם מוכרים דיסקים והרבה. והמחיר מניח את הדעת.
עלויות 2594
אני חושב שפרט לחברות התקליטים האשמה היא גם בחנויות עצמן; אני מדבר, ספציפית, על טאוור רקורדס. קודם הם השתלטו על רשת טופ 10 של הד ארצי, ועכשיו אחרי שגם פיקדילי נסגרו משום מה (מישהו יודע מה הסיבה לכך?) הם מרשים לעצמם לקחת מחירים מופקעים להדהים. דיסקים חדשים עולים 90 ש"ח; דיסקים מהשנים האחרונות לא נמכרים בכלל או נמכרים גם במחיר מופקע, והדיסקים היחידים שנמכרים במחיר סביר (50-60 ש"ח) הם דיסקים של להקות פחות מוכרות.

משהו צריך להיעשות.

נ.ב: כמו דובי, גם אני לא סובל צריבת דיסקים של מוזיקה, אלא אם כן זה כדי לשמוע את הדיסק ולהחליט אם אני אוהב אותו או לא, כשאז אני פשוט הולך וקונה לי עותק מקורי. אתם יכולים לקרוא לי פרייאר, אבל יש לי מספיק סיבות משלי. הבעיה היא שבגלל המחירים המופקעים, אני לא יכול לקנות את כמות הדיסקים שהייתי רוצה.
עלויות 2604
לשם כך קמו לנו חנויות האינטרנט - gomusic במיוחד, שנותנות לנו מוזיקה בזול, יחסית. כיפק היי לאינטרנט!
עלויות 21484
כבר לא:

"בשל המצב, נאלצת חברת 4SALE, להשהות את פעילותה עד לצירופם של משקיעים."
עלויות 21486
אכן, כך ראיתי. חבל מאוד. אבל מיתוס ממשיכים למכור דיסקים (אם כי פחות), ויש את החנות של טאוור, אבל לא בדקתי אם הם זולים במשהו מהחנויות עצמן.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים