בתשובה לגידי אהרונוביץ האייל העיוור, 28/07/03 23:54
האם הלקוח באמת צדק? 160227
גידי,

אני מבין שצרפת את ההתכתבות המלאה. אם כך, אין לי אלא להסיק שהפניה שלך גבלה בחוצפה והתרסה בוטה שאין מקומה בבקשות מסוג זה.

הבה ואסביר - שלחת למשה סרבטקה אימייל אחד, קריפטי ביותר, קצר להתמיה, ללא פניית ברכה מקובלת חוץ מ"היי" סתמי, בלי הסבר מעט יותר מפורט, ובלי שיהיה ברור שאתה אכן *מבקש* (קרי, ללא שום מילת "בבקשה") שהמתכנת ישקיע משהו לטובתך (ואולי עיוורים אחרים).

אני לא מצאתי שום בוטות בתשובתו, אלא תמיהה "טכנית", כיצד עיוור מסוגל לקרא באינטרנט. אלא מאי, הוא התנסח בדיוק כמוך, בקצרה, ללא מילות נימוסין ספורות שמקובלות בהתקשרות רשמית בין "ספק שירותים" למבקשם.

לאחר חילופי שני האימיילים הקצרים הללו פנית ליובל, ועוד העזת להשתמש בתואר "מזוינת" כדי לתאר את סלידתך מהתגובת אותו מתכנת, ומהיחס הכללי לעיוורים בא"י (ממה נפשך ומה הקשר, לא אבין).

כתבתי תגובה מפורטת משום שאני רואה צורת התבטאות ויחס דרשני מצד "לקוחות" כרעה חולה הפושה במקומותינו*, והעניין חורה לי מאד.

*החלף במיקום שנראה לך מתאים.
האם הלקוח באמת טעה? 160229
ייתכן שאני נותן למר אהרונוביץ קרדיט שלא מגיע לו, אבל אני ראיתי פניה סתמית, תשובה סתמית ואז פניה מפורטת יותר. לאחריה מר אהרונוביץ פונה אל אחרים לעזרה. השאלה היא, כמובן, האם בין הפניה הפניה המפורטת יותר (האימייל השלישי ברשימה) מעולם לא נענתה, ומכאן התרעמותו של מר אהרונוביץ מוצדקת, או שלא ניתנה למר סרבטקה השהות להגיב כיאות כלל, ואז התרעמותו מעט תמוהה.

אני, משום מה, חושב שמדובר באפשרות הראשונה, אבל מצד שני, אני בדרך כלל מנסה להניח הנחות מקלות, ונמנע מלהעליב אם איני בטוח כי הדבר מוצדק.

אגב, מדובר, בסופו של דבר, בתכתובת דואל, ולכן הציפיה שלך לרשמיות נשמעת לי לא במקום, במיוחד כשמדובר בפניה בנושא נגישות למתכנת אתר. אני חושב שרוב מתכנתי האתרים, אף שיעריכו נימוס, יעריכו יותר ענייניות.

הבה נחזור לניסוח של מר אהרונוביץ:
"היי מיצטער על שגיאות הכתיב,
שמי גידי ואני עיוור האתר החדש של אוקפי לא נגיש לציבור העיוורים ואני כותב באתר האם תוכל לעזור בהנגשתו
גידי"

כמה ארוך יותר היית רוצה שהדואל הזה יהיה? הוא הסביר את הבעיה ("האתר החדש של אוקפי לא נגיש לציבור העיוורים") ואת נגיעתו לנושא ("ואני עיוור" וגם "ואני כותב באתר")
הוא מסיים בבקשה: "האם תוכל לעזור בהנגשתו."
אוקיי, ייתכן שזה היה מנומס קצת יותר לכתוב "בבקשה." טוב.

אבל כיצד מגיב מר סרבטקה? הוא לא מתייחס לנקודות שהעלה מר אהרונוביץ, אלא פשוט שואל שאלה, שעל פניה לא נוגעת כשלעצמה לעניין.

בהתכתבותו עם מר רבינוביץ, רואים כי הוא לא מעוניין כלל להנגיש את האתר. מה קשר מידת ה"תודה, סליחה, בבקשה" בהודעתו המקורית של מר אהרונוביץ? מסתבר כי התרעמותו מוצדקת.

אתמול ראיתי גרסה מחודשת של "12 המושבעים" הקלאסי. (לא טובה כמו המקור, ג'ק למון לא יכול להנרי פונדה)

אתה מזכיר לי במידת מה את אותו מושבע 12, שונא ההיספאנים (האם היו אלה שחורים במקור? אינני זוכר), הרוצה במקור להרשיע את הנער ככלי ללחימה נגד הרעה החולה שהיא ההגירה ההיספאנית. אבל מה הקשר בין זה לבין המשפט?

ומה הקשר בין האלרמיזם (היי, שוב המלה הזו) שלך כנגד לקוחות מתחצפים לבין הפניה הספציפית הזו? נראה כי ניסית להלביש עליה את דעותיך הקדומות, במקום להתייחס אליה ברצינות.
האם הלקוח באמת טעה? 160232
היו יותר מ5 ימי שטיקה ביין ההסברים ששלחתי למשה עד להנגשתו של יובל ורק אז הוא החל להגיב תעינו בתגובות שלו ותשפטו בעצמכם זה לא שאני מבקש שיעיף את העיצוב אני רק מבקש השקעה של חצי שעה חודשית בסידור קבצים מה הסיפור.
עורכי האייל יכולים לספר לכם שלהנגיש את האייל לעיוורים לכך הרבה יותר זמן וגם יובל יכול להגיד את אותו הדבר על ארץ הצבי ששהוא כבר לא פרה כי הוא נגיש
עוד משהוא חשוב לפרוטוקול 160236
בחודש הבא בגיליון אוקאפי יתפרסם מאמר ביקורת על האלבום החדש של אסתר שמיר מאת גידי אהרונוביץ
אני לא יכול להגיע למאמר כדי ליקרוא אותו מיתוך האתר האם זה הוגן?
האם הלקוח באמת צדק? 160230
ראשית לא התעצבנתי על תשובתו לגבי יכולת הקריאה שלי שנית שלחתי לו מייל שלו ממש ברור לי למה הוא לא כאן אם קישורים לאתרי הנגשה והסברים מלאים על איך זה עובד.
כשראיתי שאיין מצידו הענות שלחתי את זה לאנשים שחשבתי שיההיה להם פיטרון ואכן צדקתי
אוקי אולי לא ניסחתי לכתב מקובל אבל ממתי אני מנסח מכתבים ודברים באופן מקובל
עד היום אנשים שפניתי אליהם הגיבו בצורה טיפה יותר חיובית מאשר המתכנת ההוא.
מה שבאמת מכעיס זה שהאיש הוא אומן פלאש לפי אתר אופאפי והוא לא ממש מוכן לותר על יצירת האומנות שלו אף אחד לא ביקש ממנו לותר יש נם פיטרונות ליובל זה לקח בסביבת שעה להנגיש אז למתכנת האתר זה היה יכול לקחת 30 דקות
כל מה שאני בא להראות כאן זה עד כמה אנשים לפעמים כל כך מקובעים ולא מוכנים לצאת מהמיסגרת שלהם ועד כמה הם מוכנים להטבתא באופן מוגזם ומעצבן רק על מנת לא לשנות טיפה
התכתובת הזאת עוברת במילים השונים כל השבוע על מנת שאוכל לימצוא פיטרון או ו עלמנת שאוכל לשכנע את משה שלהקדיש חצי שעה חודשית להנגשת אתר זה לא עסון
_______________
צג הברייל שלי עם יותר נקודות שלא מתפקדות ועוד מבקשים ממני לכתוב כהלכה
האם הלקוח באמת צדק? 160326
בתור מי שכבר הזדמן לו לפנות למתכנת של אוקפי, אני יכול להצהיר שהתגובות אינן יותר טובות כאשר הפניה היא מנומסת ומפורטת.

אני התלוננתי שעבור מי שגולש בפורמט 800X600, צריך לגלול למטה כדי לראות את רשימת היצירות אחרי שמקליקים על שם מדור מסוים - וזאת בלי שתהיה שום אינדיקציה לכך (בד"כ כשאני מקליק על לינק אני מצפה לשינוי כלשהו על המסך, וכשכלום לא קורה אני מניח שיש בעיה בלינק, לא שאני צריך לגלול למטה). המלצתי להוסיף לממשק הפלאש הקיים אנימציה של חץ שיצביע כלפי הריבוע בו מופיעה רשימת היצירות. התשובה הבוטה שקיבלתי, כמו בתכתובת שגידי ציטט, התייחסה לכך שאני צריך להצטרף למאה ה-‏21, שאף אחד לא משתמש ברזולוציה שלי ושאין שום סיבה שבעולם שהמתכנת הנעלה יקדיש דקה וחצי למען האיש הבודד ביקום שמשתמש ברזולוציה כזו.
ניסיתי להסביר לו שאני גולש בעזרת לפטופ עם מסך של 12 אינץ', ולפיכך רזולוציה גבוהה יותר תהיה בפירוש בלתי נוחה, אבל חלפו עוד אי אלו אימיילים עד שכבודו הסכים להוסיף את החץ המסכן ההוא, וזאת בלי התנצלות על הבוטות שקדמה להסכמה זו.
ראוי לציין שגם החץ הזה הוא פשרה - אני חושב שהעיצוב הנוכחי הוא לא נוח, בלתי מתחשב בקוראים, ומצביע יותר מכל על אי הבנה של המדיום ושל מטרת הממשק, ועל נצחון האסתטיקה על השמישות.
האם הלקוח באמת צדק? 160336
בפעם הראשונה שנכנסתי לאוקפי, ראיתי בדף הראשי כותרות של מדורים, ולתומי הקלקתי על אחד מהם.
במקום לעבור לדף המדור, קיבלתי הודעה "יש להשתמש בתפריט הניווט".
התגובה שלי הייתה כמובן
????????????

אם כבר שמו שם קישור, למה אי אפשר להשתמש בו, וחייבים להשתמש בתפריט הניווט בצד? מעצם העובדה שהגולש מקבל את ההודעה להשתמש בתפריט בצד, מראה שבונה האתר ידע שזהו מקום מתבקש להקלקה.

הסתובבתי באתר עוד כמה דקות, אבל היה קשה להתרכז בתכנים מרוב כל ה"מסביב" שהפריע.

לא חזרתי לאתר יותר. אולי יש שם תכנים טובים, אבל העיצוב עושה ככל שביכלתו להמאיס על הגולש את השהייה באתר. וני, מה לעשות, שייך לדור האינטרנט קצר הסבלנות, שמעדיף לוותר על אתרים שנלחמים בגולשים. לא חסרים אתרים אחרים ברשת.
האם הלקוח באמת צדק? 160363
בידקו את שתי הכתובות הבאות - אותו אתר בשינוי גישה:
www.webmail.actcom.net.il
ולעומתו את webmail1.actcom.net.il

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים