בתשובה להאייל האלמוני, 06/08/03 14:28
אה ! ! ! איזה לעז, 161986
התכוונתי שההשאלות האלו קלות ביחס לשאלות ההסתברות המייגעות דלעיל.
א. אני מניח שהכוונה לכך שהם לומדים עברית במה שמכונה "הברה ספרדית" שבה יש הבדל בין קמץ רחב (כמבטא פתח) לקמץ חטוף (כמבטא חולם) - להבדיל מאשכנזים חרדים המדברים ב"הברה אשכנזית" שבה אין הפרש בין הקמצים והם נהגים כחולם - כך שקיימת אצלהם האפשרות לקמץ במבטא פתח.

ב. לקוצר הזמן הספקתי למצוא רק 4 מקומות:
1. שמוא"א א' ו'
2. שמוא"א י' כד'
3. שמוא"א יז' כה'
4. מלכים ב' ו' לב'
אם תהיה לי אפשרות אולי אני אוסיף את השאר.
אה ! ! ! איזה לעז, 162001
טוב, אני מסכים שהן קלות יותר. אבל אפשר למצוא גם שאלות קשות.

א. לא, הכוונה לכך שתלמידי הממ"ד משתמשים בסידור "רינת ישראל", אשר בהקדמה שלו כתוב ש"כל עצמותי תאמרנה" הוא בקמץ רחב....

ב. לרווחת הקהל, כתוב כמה מילים מכל קטע, ואז אפילו אוותר לך על מראה המקום המדויק:
1. בעבור הרעימה
2. הראיתם אשר בחר בו ה'
3. הראיתם האיש העולה הזה
4. הראיתם כי שלח בן המרצח הזה להסיר את ראשי

Take your time, אני לא ממהר. שמור קישור לכאן והוסף בכל פעם שתמצא. אני מכיר שש עשרה מילים בחמישה עשר פסוקים, כך שיש לך עוד שתים עשרה למצוא. אלו שמצאת עד עכשיו היו הקלות ביותר, יש לך עוד שלוש-ארבע קלות והשאר קשות.
הראיתם מה השחיר שם 162009
5. יד ליד, לא ינקה רע

6. היאבה רים עבדך? אם ילין על אבוסך?

7. כי עונתינו רבו למעלה ראש, ואשמתנו גדלה עד לשמים (מה שנכון נכון)

8. מענה-רך ישיב חמה, ודבר-עצב יעלה-אף (מתקשר לקטע הקודם)

9. יצאת לישע עמך, לישע את-משיחך, מחצת ראש מבית רשע, ערות יסוד עד-צואר סלה

10. ועיניך שים עליו, ואל-תעש לו מאומה רע

11. אהבת רע מטוב. שקר, מדבר צדק סלה.

והמספר הנוסף:
12. ויבן מגדלים במדבר, ויחצב ברות רבים, כי מקנה רב היה לו.

צום קל.
תותח! 162022
הוספת לי אחד שלא היכרתי - המספר הנוסף.
חסרים לך (לכם?) ארבעה פסוקים (חמש מילים).

צום שמח גם לך
גיגלת ומצאת - התבייש 162037
בסך הכל הרצתי חיפוש על רּ* במכון ממרא, כפי שניתן להסיק מן התוצאות שקיבלתי. חיפוש *רּ* מניב גם את הפסוקים החסרים, יחד עם עוד 150 תוצאות לא כ"כ רלבנטיות.
אז הנה הפסוק היפה ביותר לטעמי מבין התוצאות הרלבנטיות:

13.
אני ישנה ולבי ער
קול דודי דופק
פתחי-לי אחתי רעיתי יונתי תמתי
שראשי נמלא-טל
קוצותי רסיסי לילה

את יתר התוצאות (16, 76 וכנראה גם 80 בחיפוש הנ"ל) אשמור לאלה שבאמת מבינים משהו בתנ"ך.

פעם בדקתי במהלך הרצאה בקוונטים 2 כמה אנשים מזהים היכן מופיע הביטוי 'ראשי נמלא טל'. מתוך למעלה ממאה סטודנטים, רק שלושה ידעו.

אבל אם אתה כבר בסביבה, תוכל בבקשה להסביר לי מה בדיוק קורה בשמות ד' כב'-כו'?
גיגלת ומצאת - התבייש 162039
מה עושים 100 סטודנטים בהרצאה בקוונטים 2? ממתי יש כל-כך הרבה סטודנטים בפיזיקה?
גיגלת ומצאת - התבייש 162040
שאלה: מה עושים מאה סטודנטים בהרצאה בקוונטים 2?
תשובה: נכשלים.

מאז שנפתח מסלול חשמל-פיסיקה, מספר הסטודנטים בקורס כמעט שולש. כמובן שמספר הספרים בקורס לא השתנה, והשמחה רבה.

כמה טוב שעברתי אותו לפני שנתיים.
גילגרת ומצאת - 162059
גיגלת ומצאת - התבייש 162251
ניסיתי לשחזר את התוצאות שקיבלת, ולא הצלחתי; חיפוש ב"תנ"ך עברי אנגלי" הניב אך ורק תוצאות טובות, וחיפוש ב"כל האתר" או "כל התנ"כים" הניבו המון תוצאות סרק.

על כל פנים, ניסיתי לחפש באתר אל"ף בדגש, ולא הצלחתי. לפיכך אני שואל בשמחה: היכן יש אלפין דגושות בתנ"ך?
כדי להקל על החיפוש - שתיים בתורה, ובשלישית פגשנו היום בספר איוב.
גיגלת ומצאת - התבייש 162266
יש 4 מקומות:
1. ויביאו לו את המנחה (בראשית מג' כו')
2. תביאו לחם תנופה (ויקרא כג' יז')
3. ושפו עצמותיו לא ראו (איוב לג' כא')
4. ויביאו לנו כיד אלוקינו (עזרא ח' יח')
גיגלת ומצאת - התבייש 162277
תודה - לא היכרתי את הדגש בספר עזרא.
והנה השאר 162252
14. רפאות תהי לשרך
15. לב יודע מרת נפשו
16. ומולדותיך, ביום הולדת אותך לא-כרת שרך
גיגלת ומצאת - התבייש 162256
אני מסכים שהפסוק נהדר, מבחינת תוכנו. מבחינה מוסיקלית, אני אוהב מאוד את "היאבה רים עבדך, אם ילין על אבוסך" שקראנו היום.

כדי להשלים את הסדרה, הנה הפסוקים החסרים:

לב יודע מרת נפשו
רפאות תהיה לשרך
ומולדותיך - ביום הולדת אותך, לא כרת שרך

סיפור ציפורה והצור סתום גם בעיני, ולא נראה לי שהבנתי אותו יותר ממך. יש לך שאלה ממוקדת בענינו?
גיגלת ומצאת - התבייש 162292
כל מי שאי-פעם נכנס למערכת רומנטית עם בחור/ה בשם טל, ימצא חן מיוחד ב'רּאשי נמלא טל'...

חוששני שלא הבנתי אפילו ברמת הבנת הנקרא - מי היה במלון, מה הפחיד את ציפורה, ואת מי היא מאשימה במעשה.

____________
ולעניין אחר לחלוטין - מי שיזדרז יספיק להבחין בשגיאה הבאה בהארץ:
ולמי שלא הספיק:
או במהדורת הטקסט המלאה:
ובבניין ציון ננוחם

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים