בתשובה לכליל החורש נאורי, 15/08/03 0:40
אז מה? 163746
מדוע ההבדל הזה מצדיק את מימון הלימודים על ידי המדינה?
אז מה? 163770
המדינה לא מממנת את החוגים הללו. המבנים שבהם נערכים השעורים נבנו ונבנים מכספי תרומות, הם לא מחזיקים מעבדות או מערכות מחשוב יקרות, נרשמים אליהם המון סטודנטים שמשלמים שכר לימוד גבוה כשההוצאות הן נמוכות, שכר למרצים, תחזוקה שוטפת של המבנים וספריה (שמשמשת את כל הסטודנטים ומפיקה גם הכנסות ממבקרים שאינם סטודנטים).
אז מה? 163793
המדינה בהחלט מnמנת את החוגים האלו. למיטב ידיעתי, שכר הלימוד שמשלמים הסטודנטים איננו ריאלי ומהווה אולי שליש מהעלות האמיתית. את השאר מממן משלם המיסים.
אז מה? 163795
הסטודנט הממוצע בא ממשפחה של משלמי מסים. לכן מגיע לו לקבל משהו בחזרה. מה שאין כן תלמיד הישיבה החרדית הממוצע.
אז מה? 163797
בחישוב גלובלי זה נכון אבל ההוצאות אינן מתחלקות בצורה שוה בין הפקולטות השונות. יש פקולטות שמחזיקות מעבדות יקרות ויש פקולטות שלא. החוגים להסטוריה וספרות אנגלית שהוזכרו, לא.

בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת ת''א לעומת זאת עמד לפני כמה חדשים על סף סגירה כיוון שהעלות הריאלית של שנת לימוד שם היא כמאה אלף דולר לסטודנט העניין הוא שלמדינה יהיה קשה להסתדר בלי רופאי שיניים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים