בתשובה לאשר שכטר, 15/08/03 0:30
ועוד אנא אחד קטן 163750
במטותא: כיצד אפשר גם להקדים את מר זך וגם לעקוף אותו? האין פעולת העקיפה מחייבת להמצא מאחרי הגורם הנעקף מלכתחילה?

לא הייתי נטפל לזוטות כאלה אצל אף כותב אחר, אבל ביודעי את הקפדנות הגדולה בה אתה בורר את מילותיך (הברותיך?) אני תמה שמא גם כאן מוחבאת איזו משמעות שנעלמה ממני, ואולי תואיל לבארה.
ועוד אנא אחד קטן 163761
ובכן, זה עניין פשוט: כיצד ניתן להקדים את זך (מבחינת ההיבט הצורני) ועדיין לעקוף אותו (מכל היבט אחר)? שתי אפשרויות, אתה מוזמן לבחור כל אחת מהן שמוצאת חן בעיניך:

1. הבעיה היא בזך, שנסוג אחורה (האשמה שאינה עומדת במבחן המציאות, שהרי זך מעולם לא היה באמת, או אי פעם טען להיות, "אוונגרד") או פשוט לא הרחיק הרבה מעבר להיבט הצורני השולי והזניח למדי (לאחר עשורים עמוסי אינספור חידושים מהפכניים בתחומי השירה והלשון, לפחות, והרי זך תרגם את צלאן), במדינה שיותר מכל נזקקה (ועדיין זקוקה) לויכוח על תימות ולא (רק) על קונסטרוקציה.
2. הבעיה היא בשדה השירה העברית, שנולד מפגר.

בקשר ל"אייל הקורא": שים לב שלא אני זה שמעלה את שמי בכל פעם מחדש כאן, לאורך כמה וכמה פתילים נפרדים. לויכוחים שלא גולשים לדיון ה"אשר שכטר" החודשי אני לא נכנס, כי אין לי עניין בהם או בעמדות המוצגות בהם. הכנ"ל לגבי "אוקפי".

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים