בתשובה לאנה, 27/08/03 0:09
מחשב לכל ילד 166456
חסרת מובן? מדוע? היות המדע בלתי-תלאולוגי הוא מה שהופך אותו למדע במובן המודרני של המילה. לפני כן העיסוק ה"מדעי" התכליתי דמה למונטי פייטון והגביע הקדוש יותר מכל דבר אחד: "הסבר לי שוב בבקשה כיצד ניתן להשתמש בשלפוחיות שתן של כבשים על מנת לעצור רעידות אדמה."

התיזה שלו אגב לא ממש פרדוקסלית. מתוך כאוס מגיע סדר, זה אמנם ניטשה אבל זה לאו דווקא פרדוקס. זה דווקא ברור כשמש עבור בני זמננו: מלחמה גורמת להתפחות טכנולוגיה, מחלות גורמות לחיזוק מערכת החיסון וכן הלאה.

עם זאת האנלוגיה שלו בין העולם הממוחשב ובין הביולוגיה אנושית אכן מעט חסרה ונדמה שהבטחון שבו הוא מקיש מאימונולוגיה למדעי המחשב הוא קצת מוגזם, למרות זאת הרעיונות עצמם די נכונים. אם לא היו וירוסים אז היו צריכים להמציא אותם. כלומר הדרך הטובה ביותר להבטיח את החסינות של מערכת נגד התקפות היא ע"י התקפה והגנה באופן איטרטיבי בצורה שמובילה להתחסנות הדרגתית של המערכת.
מחשב לכל ילד 166465
טוב. אבל אנחנו כבר בעידן המדע המודרני, לא? בעצם. כבר פוסט מודרני....

חוץ מזה יש לזה גם צד מוסרי הרי. אם מחברי הוירוסים משולים לבקטריה - התיאוריה או "התזה" הזאת יש לה בעיה.

כל הסבר תכליתי מעגלי. עבור המדע זה בסדר, זה מתאים, מחפשים פתרונות: למה הסוס קופץ - כי. אבל מנקודות מבט אחרות, נשארים עם הסברים ועם כלום מאוד מוסבר. ..

ובינתייים העולם נורא מתפתח. יש אפילו וירוסים והטכנולוגיה באמת נורא התפתחה :)

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים