בתשובה לגיל לדרמן, 29/08/03 15:56
חומסקי ''צורח'' במקום להסביר 167378
מהקישור שאסתי הביא לעיל, קל מאוד לתארו כאנטישמי.
אנא הסבר ''סיבות מובנות''. אני כנראה קשה תפיסה.

אבל הבעיה היא לא החד-צדדיות של אדון חומסקי או אחרים. הבעיה היא שיש מספיק אנשים האומרים שמכיוון שישראל מתוארת גם כך כמקור כל הרע בעולם, למה לה להמשיך לשמור על סטנדרטים מוסריים מסוימים. בכך הם משחקים לידי האנטישמים החדשים הללו, בבחינת ''נבואה המגשימה את עצמה''.

בנוסף, גם אם יש לי איזושהי הבנה או הזדהות עם דעות מסוימות שאנשים אלו מציגים, הם גרמו לדעות אלו להיות מוקצות מחמת מיאוס ומוחתמות בניחוח בעייתי.
לא ניתן לנתק בין הדברים, בדיוק כפי שלא ניתן להקשיב למעוף הוולקיריות בלי להיזכר באנטישמיות של ווגנר.
חומסקי ''צורח'' במקום להסביר 167381
אפשר גם אפשר להקשיב למעוף הוולקירות בלי להיזכר באנטישמיות של אף אחד. אם אתה מתעקש לההקשיב לואגנר תוך הזכרות באנטישמיות, אני דווקא ממליץ על בקמסר.
חומסקי ''צורח'' במקום להסביר 167398
הידיעה קיימת, כי אני כבר יודע מי הלחין את מעוף הוולקיריות ומעט עליו. הדרך היחידה בשבילי לא להיזכר בו וברקעו, היא לעבור ניתוח להסרת האונה, ולקוות שחדוות ההאזנה לא תעלם ביחד עם שאר הכישורים הקוגניטיביים.
חומסקי ''צורח'' במקום להסביר 167390
ובכן, לכל היותר ניתן להאשים אותו ב''שנאה עצמית''. הוא יהודי (נדמה לי שהוא אפילו היה בקיבוץ לזמן מה).
חומסקי ''צורח'' במקום להסביר 167399
אני יודע שהוא יהודי. מה שאני לא לא יודע הוא למה ליהודים יש חסינות בפני התואר אנטישמי. אולי פחד בפני זילות המושג.
לפי הטיעון הנ''ל אין ערבים אנטישמים, יש ערבים הלוקים ב''שנאת בני-הדודים''.
אטימולוגיה מחורבנת (שהומצאה גם כן ע''י אנטישמי, טפו) 167412
אנטישמיות פירושה שנאת יהודים, נקודה. שום קשר לשנאת הגזע השמי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים