בתשובה ליוסי גורביץ, 14/02/01 0:05
חדש מפני ישן תוציאו 16898
נדמה לי שאתה לוקח יותר מדי ברצינות את ''חמורו של משיח''
חדש מפני ישן תוציאו 17500
כולנו צריכים לקרוא את ''חמורו של משיח'' ברצינות. הוא מתעלם מהצד הסוציולוגי של הבעיה - וזה חסרון - אבל הוא מנתח, היטב, את הצד האידיאולוגי של הבעיה.
שטות ולא יותר 17531
סליחה, זה לא מתאים לי,אבל זו שטות.
תנועת כ"ך חרטה על דגלה תורה גזענית ודגלה בטרנספר. אולי כדאי לך להחליף בית כנסת או להחליף מכרים כיוון שאנשי המפד"ל בשום אופן לא דוגלים לא בזה ולא בזה. אם כבר, אנשי טומי לפיד לוחשים (טוב,לא בבית הכנסת) שנאה כלפי אתה יודע מי, אנשי חד"ש כלפי אתה יודע מי וכו'. כלומר-כל המפלגות הן גזעניות. כלומר-להחזיר את כ"ך...
אשר ל"חמורו", לא למדת במקום דתי בטעות? לא הצלחת לעלות לבד על העיוותים החצופים בהם אנס הסופר את היהדות להתאים לתיזה שלו?
שטות ולא יותר 17688
אני למדתי בישיבה, שבה נהגו בשבת לשיר "יתפוצץ המסגד, וכהנא יעלה"; שאליה הביאו רבנים מן השטחים כדי שיאמרו שדין רודף חל גם על אדם נמלט (דבר שזעזע את הרבנים החרדיים, כעיוות של ההלכה לשם האידיאולוגיה); שראש הישיבה שלה אמר ש"כהנא צודק, אבל הוא משוגע, לא אומרים דברים כאלה"; שנתנה חופש מיוחד לתלמידיה, כדי שיוכלו לרקוד, אחרי שדוד בן שימול ירה טיל באוטובוס ערבי.

וזו אינה הקיצונית בישיבות בני עקיבא.

ועכשיו לשאלה: מהי מצוות "לא תחנם"?

אין לי את הסבלנות של רכלבסקי לקריאת דברי הבל, ולא את משמעת הכתיבה שלו. שאם לא כן, הייתי כותב את "חמורו של משיח", בגרסה שלי, לפני שנים. יש בספר טעות עובדתית אחת שמצאתי, זה הכל. הספר הותקף מפני שהוא מציב מראה מדויקת מדי מול פני המציאות.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים