בתשובה להאייל האלמוני, 09/09/03 14:49
שיטת כליל החורש נאורי: 169076
תשובה נאה ואתה ראוי להערכה כאדם, אבל השאלה היתה בקשר להתנדבות, לא במקרה של גיוס. השאלה היא, במקרה של התנדבות, יש פגם מוסרי באדם שלא מתנדב?

המדינה(ההיפוטתית) לא החליטה ש<רפואה> זה דבר מספיק חשוב כדי לחייב גיוס חובה, כאשר תחליט כך, גם ליווניק ולדובי אין בעיה עם הגיוס ואולי היו גם רואים ערך בהתגייסות. השאלה היא מה קורה כאשר אין דרישה ברורה מצד המדינה (כמו במקרה של רפואה *היום*).
שיטת כליל החורש נאורי: 169163
אחת הוא לי אם במדובר בגיוס כפיה או בהתנדבות, במקרה הצורך אלמד רפואה כדי להילחם במכת המגיפות.

אני לא חושב שאדם המסרב להתנדב הוא רע. ודאי שאיש אינו אוהב לסכן את חייו, ומטבע הדברים הגנה על המדינה כרוכה במוות (ע"ע "טוב למות בעד ארצנו", "למות או לכבוש את ההר" וכו'). אפילו במלחמת העצמאות היו רבים שהעדיפו את בית הקפה על פני שדה הקרב. עם זאת, אני כן חש הערכה מוסרית גבוהה יותר למי שמוכן להסתכן למען הגנת המדינה מתוך רצון חופשי ואידיאליזם.

כיוון שהנשיאה בעול כיום היא לא שוויונית בעליל, הצעתי ליווניק לנסות לכפר על כך באמצעות מיסוי. אין שום סיבה שחיילים לא יקבלו משכורת מינימום שתמומן מכספי משלם המיסים (כלומר כל הציבור), בניגוד למצב האבסורדי היום שבו החיילים *משלמים* כמה אלפי שקלים כמס, ומקבלים כמה מאות שקלים כמשכורת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים