171418
שוב ועדה מקושקשת עם מסקנות מופרכות, מתערבת בכל מה שקשור לערכים ונורמות. ומי שם אותם לקבוע מהי הנורמה הנכונה? בשם מי הם קובעים איך בדיוק מותר לחנך ילד?
הועדה חוזרת על פסיקה של השופטת דורנר בנושא הכאת ילדים. כמו הפסיקה, גם החלטות הועדה ישארו כתובות על נייר, בעוד החיים ימשיכו להתנהל. וטוב שכך.
171431
אני מסכים שהבעיות הקיימות לא תפתרנה ע"י חקיקה אלא ע"י חינוך, אבל מה יותר קל מלכסת"ח בעזרת ועדה ציבורית?
בכל אופן, אין זה נכון לטעון בצורה גורפת שכל התערבות וקביעה של נורמות או ערכים היא לא במקום. קביעת נורמות התנהגות ואכיפתן זה חלק חשוב מתפקיד השלטון. מה שבטוח זה שישראל תהיה המדינה האחרונה בה הורים יתנו למדינה להגיד להם כיצד לחנך את ילדיהם; החיים אכן ימשיכו להתנהל כרגיל.
171447
חבר שלי עובד שנים רבות כאיש חינוך.
פעם שוחחנו על חינוך ענישה וכו', והוא טען שהמחנך שהוא הכיר בילדותו היה עץ הרימון שבגינה.
בעת הצורך ( כנראה עבירות חמורות כגון התחצפות לאמא, כדורגל בשבת) היה אביו, אדם מאוד דתי ומכובד בקהילתו, יורד לגינה ובוחר ענף מובחר אותו היה מנקה מבליטות ומגלף את קליפתו, היה זה טקס רב רושם, במיוחד אצל מי מהבנים (8 ברוך השם) שידע שהפעם ההצלפות מיועדות עבורו.
(הבנות היו פטורות מסוג זה של עונש)
כיום אין לו התמרמרות כלל על שחינכו אותו כך, הוא סבור שזה נעשה מאהבה ואכפתיות, אבל הוא עצמו לא נוקט בענישה גופנית כלל כלפי שני ילדיו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים