בתשובה לערן בילינסקי, 28/09/03 21:49
גם האירופים 172883
ברגע הראשון חשבתי שזה צריך להיות שיא האיטיות למסע בחלל, 300000 ק"מ ב15 חודשים זה פחות מ30 קמ"ש.
אחר כך קראתי את הקישור האחרון. זה כבר באמת מרשים. הבעיה עם הנעה חללית היא שצריך לשמור על התנע. בעיה קשה - כדי לזוז לאנשהו חייבים לזרוק משהו בכיוון ההפוך, כך שמכפלת המסה הנזרקת במהירות הזריקה שווה לשינוי במהירות החללית/לווין כפול המסה שלה/ו.
עד היום, החומר הנזרק היה בד"כ גאזים שנוצרו מבעירת חומרי דלק, כלומר החומר הנזרק היווה גם את מקור האנרגיה לזריקתו. היחס בין מאסת הדלק שמשוגר לכמות התנע שניתן להפיק ממנו היה גרוע למדי. ההתקדמות הגדולה היא פיתוח של מנוע סולארי, שמשתמש באנרגיית השמש כדי "לזרוק" אטומי קסנון מהלווין וכך להאיץ אותו. (ב2 מ"מ לשניה בשניה) במילים אחרות, אם עד היום היה צריך לסחוב חומר שיזרק ואת מקור האנרגיה לזריקתו, הרי שהפעם האנרגיה מושגת מהשמש וצריך לשגר רק את המאסה הנזרקת.
גם האמריקאים 172891
נדמה לי שטכנולוגיית ההנעה המסוימת הזו (הקרויה כמדומני מנועים יוניים) כבר נוסתה בחללית Deepspace 1 של נאס"א, ואולי גם בחלליות נוספות. אני לא בטוח בנוגע לשמה של החללית, אך משימתה היתה להתקרב לאחד השביטים, לצלם אותו ולקלוט רסיסים מזנבו באמצעות מצע אירוג'ל. אאז"נ זה אפילו הצליח, ומטען האירוג'ל אמור לשוב ארצה מתישהוא ב2004.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים