בתשובה למיאתה, 07/10/03 21:07
הכבוד 174335
שאני חשה כלפי הערבים נובע מכך, שהם ואנוכי מחזיקים בערך משותף חשוב אחד: אהבת המולדת. ואני רק יכולה להצטער על כך, שמספר היהודים בישראל המחזיקים בערך זה - שהוא בעיני ערך חשוב מאד - קטן, יחסית, מזה של הערבים.

ויש עוד ערכים ותכונות, המהווים סיבה טובה לכבוד שאני רוחשת להם. למשל, ערך המשפחה. למשל, הפתיחות והלבביות. למשל, ההתנהגות הטבעית. ויש להם עוד ערכים ותכונות הראויים להערכה בעיני.

והעובדה שהם רוצים להשמידנו אינה מונעת ממני לראות את הצד החיובי שבהם.
לכן, מצד אחד יש לעשות הכל כדי לסכל את שאיפתם להשמידנו/לגרשנו ממולדתנו, לרבות השמדתם ו/או גירושם ממולדתנו, ומצד שני מותר לראות את הדברים החיוביים שיש בהם ולכבד אותם על כך.
איני רואה כל סתירה בין הדברים.
כבדהו וגרשהו 174342
תסלחו לי אבל אני צריכה להרוג אותכם. 174357
רק על תקחו את זה אישית.
הכבוד והקבוצה 174888
שימי לב שכל התיאורים שאת נותנת - גם החיוביים וגם השליליים - מתייחסים לקבוצה (''הערבים'' ) ולא לבני אדם בודדים. בעיני, תפיסה מכלילה כזו, הדוגלת במטרות של קבוצה (''עם'' במקרה זה) ומתעלמת ממטרות ואפיונים של הפרטים היא אנטי-דמוקרטית, בלתי-אנושית, וגורם חשוב בחרחור מלחמות.
הכבוד והקבוצה 174900
מוכרת לי הדעה ש'אסור להכליל' ותמיד חלקתי עליה.

האם זה בסדר להכליל ולומר ש'ליפנים יש עיניים מלוכסנות'?
לדעתי הדבר מותר, גם כאשר ברור שיש יפנים שאין להם עיניים מלוכסנות, משום שהמשפט הזה נכון לגבי מרבית היפנים.

על כן, לדעתי מותר להכליל בכפוף לשני תנאים אלה:

האחד, שההכללה תהיה נכונה לגבי מרבית חברי הקבוצה המוכללת.
השני, שהמכליל יהיה ער לכך שההכללה אינה נכונה בהכרח לגבי *כל* חברי הקבוצה המוכללת.
הכבוד והקבוצה 175057
כאשר את מציעה שלילת אזרחות מערבים, האם את מתכוונת ל*כל* הערבים, או רק ל"אלו שרוצים להשמידנו"?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים