בתשובה להאייל המשכיל והמתוסכל, 19/08/02 11:41
לא טיעון מעגלי 174532
אני לא אומר לך לקבל את התורה כאמת לפני שאני מוכיח את אמיתות התורה. הטענה שלי היא שאם אדם מסוים (נקרא לו בשם אברהם) בא לבנו המבוגר בן העשרים ומעלה, (יצחק) ונותן לו ספר שכתוב בו שהוא (יצחק) ביחד עם עצמו (אברהם) ועוד מאות אלפי אנשים רואים נס יוצא מגדר הרגיל. ואברהם אומר לבנו שיאשר בספר שהוא רואה עכשיו את הנס. ועוד הוא אומר לו שיעשה כל שנה לזכר הנס מעשה (לדוגמא יאכל מצות שבוע ימים) וגם יצווה זאת לבנו כך וכן הלאה. אני טוען שהבן הזה יצחק לא יעביר את הספר לבנו, לפני שהוא רואה את הנס וכן הוא לא יאשר בספר שהוא רואה את הנס אם הוא לא רואה אותו, ואם אנחנו היום יודעים שהגיע אלינו ספר התורה למרות שכתוב בהם משפטים שמונעים את הפצת הספר והסכמה לעם לקיים מצוות לזכר האירועים והניסים (אם הם כביכול לא היו), אני מבין שהם נבדקו על ידי כל האנשים שקבלו את הספרים באותו דור שהתרחשו הניסים והם הסכימו לקיים מצוות לזכר יציאת מצרים ועשרת המכות שהם עצמם ראו.
אם כך, זה טיעון שרשרת. 174540
אנחנו צריכים להאמין לך, כי אתה טוען שכל חוליה בשרשרת מהדבר המתואר הזה ועד היום היא אמינה.

מה לעשות, להסתמך על כך שהשמועה עברה מפה לאוזן במשך דורות מבלי להשתנות לא נשמע לי כל-כך סביר.

מי הבטיח לך שהשרשרת אף-פעם לא נשברה? אין לך שום דרך לבדוק. אתה נאלץ להאמין. אבל אז כבר הגענו לאמונה.

אז בסוף זה כן מעגלי. אופס.
אם כך, זה טיעון שרשרת. 174608
לא רק שאף אחד לא הבטיח שהשרשרת אף פעם לא נשברה, אלא שאפילו יש תיעוד (בתנ"ך, שכל מה שכתוב בו הוא כידוע אמת לאמיתה) לכך שהשרשרת נשברה *מספר* פעמים.

למשל, מלכים ב' כ"ב 8
"ויאמר חלקייהו הכוהן הגדול, על שפן הסופר, ספר התורה מצאתי, בבית יהוה; וייתן חלקייה את הספר אל שפן, ויקראהו."
שפן הסופר ובני משפחתו 174628
יש סבירות גבוהה ביותר ששפן הסופר הוא הכותב- העורך של מה שאנו מכירים כיום כ"ספר דברים" כמו גם של ספרי יהושע שופטים שמואל ומלכים ( עד לזמנם ) כנראה בשיתוף פעולה עם הכוהן הגדול חלקיהו שלו הייתה גישה חופשית לארכיון-ספריה של בית המקדש ולחומרים ההיסטוריים השונים שבו .
עוד על שפן הסופר ובני משפחתו ראו :
רצח נציב יהודה
שפן הסופר ובני משפחתו 174631
פרטים נוספים על כתיבת ספר דברים אפשר למצוא ב''מי כתב את התנ''ך'' של פרידמן.
שפן הסופר ובני משפחתו 175771
פרידמן טוען שספר דברים נכתב ע''י ירמיהו הנביא ועוזרו ברוך בן נריה. נדמה שהוא מנסה למצוא ''בכח'' דמות מוכרת כדי להכריז עליה כמחבר. ההשערה לגבי שפן נראית לי מבוססת יותר.
אם כך, זה טיעון שרשרת. 174651
אסתי כתבה את זה לפני כחצי שנה בתגובה 138231.
אם כך, זה טיעון שרשרת. 174730
תודה, בדיוק לזה ציפיתי. זכרתי שכתוב בתנ"ך עצמו שהתורה נשכחה, או לפחות נרמז כך, אבל לא הייתי בטוח היכן.

אגב, אני לא בטוח אם כל התנ"ך אמור להחשב לאמת לאמיתה, רק התורה... לא?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים