בתשובה להאייל האלמוני, 30/10/03 9:02
ואולי זו כוונת המשורר האמיתית? 178683
ה''נאום'' על פניו נראה ציני אך הוא השתקפות עדינה ומרוככת של המציאות.

מה שאתה מנסה להמחיש הוא רעיון נטול בסיס.
המדינה משקיעה בבוחר שינוי ממוצע כאין וכאפס ממה שהיא שואבת ממנו בניגוד לציבורים אחרים.

אני לא מצביע שינוי ואולי לאחרים יהיה מה לומר בנוגע לטענה זו.

בהבהרה שלך כנראה שהתכוונת לציבור החרדי אך בטעות הקלדת ''מצביע שינוי''
ואולי זו כוונת המשורר האמיתית? 178811
באזורנו הסובלני אינך יכול לקיים מדינה דוגמת הונגקונג המתרכזת במספר גורדי שחקים, ומתמקדת ביצירת כסף. המעטפת החברתית, והגיאוגרפית ש"מושקעים" בה כסף המיוצר אכן ברובו במרכז, היא חיונית לקיומו של אותו מרכז.
ניתן כמובן לחלוק על הראיה הזו, למרות שממשלות ישראל מאז ומעולם לא נטו לעשות זאת, אולם לא ניתן לערער את הלגיטימיות של השיטה הזו ולהציג את הפניית המשאבים להתנחלויות, בכלל ולפריפריה כאפליה על רקע מגזרי.

מעולם לא שמעתי על טענות של הציבור החרדי בנוגע לסכום השערוריתי (כ20,000 ש"ח) שהמדינה מממנת את אחרון הסטודנטים להסטוריה, פילוסופיה, מוזיקה או כל מקצוע איזוטרי אחר שהתרומה שלו לכלכלה מוטלת בספק.
מעולם לא שמעתי על טענות של הציבור החרדי לגבי ההקצבות לתרבות או לספורט במדינה.

לעומת זאת, טענות הפוכות בדיוק לעומת זאת שמעתי והרבה כך שהאשמה שלך את הציבור החרדי היא לא יותר מהשתקפות של מה שאתה חושב עליהם.
ואולי זו כוונת המשורר האמיתית? 178839
עוד לא שמעתי על תלמיד ישיבה אחד שמשלם שכר לימוד לישיבה,בשביל ללמוד תורה.
ואולי זו כוונת המשורר האמיתית? 178863
א. אני שמעתי (וגם שילמתי).
ב. וגם אם לא, מה הקשר לדיון. מותר למוסד להחליט להשקיע פחות במדשאות ענק ובמשכורות ל"חברי סגל בכיר" על מנת לאפשר ליותר תלמידים ללמוד.
ג. הנה דפוס חשיבה קלאסי של מצביע שינוי פוטנציאלי: אני שילמתי והוא לא! שודדים לי את הכסף! חמס!
ואולי זו כוונת המשורר האמיתית? 178946
א-על זה נאמר פריארים לא מתים אלא מתחלפים.
ג-בגלל שאני שילמתי הוא לא שלם.
ואולי זו כוונת המשורר האמיתית? 178871
כמה פעמים עוד נצטרך לשמוע את השוואה המופרכת הזאת?

"אחרון הסטודנטים להסטוריה, פילוסופיה, מוזיקה או כל מקצוע איזוטרי אחר" התקבל אחרי סלקציה שלקחה בחשבון את סגולותיו ואת היכולות הכספיות של מדינת ישראל. הוא גם נאלץ לשלם מכיסו חלק נכבד מעלות הלימוד. כאשר הישיבות ינוהלו במתכונת דומה, נדבר שוב.
ואולי זו כוונת המשורר האמיתית? 178873
בפעם האחרונה שבדקתי דרישת הסף ללימודי פילוסופיה והסטוריה היו תעודת בגרות וציון פסיכומטרי אותו יכולה אף שיפנזה לקבל לאחר שנה מכינה באוניברסיטה.

לגבי "החלק הנכבד" (35% עבור סטודנט באוניברסיטה וכפול עבור זה של מכללה) מסכום לימודיו של הסטודנט אותו הוא נדרש לשלם, הטיעון מגוחך בעליל. וכי הישיבות אחראיות לכך שהאונברסיטאות מבזבזות את כספי הסטודנטים?!. עניתי על כך למגיב אחר.
בנוסף, ישנם ישיבות בהם נדרשים התלמידים לשלם סכומים נכבדים... זה כמובן לא עוזר להם.
ואולי זו כוונת המשורר האמיתית? 178874
ומה דרישות הסף לקבלה לישיבה ברמת הלימודים הנמוכה ביותר?
הערה נוספת: אם מספיק שימפנזות היו מעוניינות ללמוד אותם מקצועות "חסרי תועלת כלכלית", דרישות הקבלה היו עולות. לעומת זאת אצל בני הישיבות הבור הוא ללא תחתית.

בוא נסכים להגביל את מס' תלמידי הישיבות הנתמכים לפי מס' לומדי הפילוסופיה וההיסטוריה.
משורר התשובה 178950
אם הבעיה שלך היא עם מספר לומדי התורה בלבד, ואתה מכיר בכך שהמדינה צריכה להקצות כסף גם ללימודים אלו, ניתן להתדיין על המספר, אני מניח שלא נסכים אולם אני אכבד את דעתך.
משורר התשובה 178966
בודאי שהיא צריכה, במסגרות אקדמאיות ועם תנאי קבלה ברורים ואובייקטיביים.
משורר התשובה 178982
מהם המסגרות האקדמאיות? ומיהם תנאי הקבלה האובייקטיביים?
משורר התשובה 179008
מסגרת אקדמית: שעומדת בפיקוח המועצה להשכלה גבוהה.
תנאי קבלה אובייקטיביים: מבחנים זהים לכל מי שמעוניין ללמוד, בלי אפליה מטעמי דת, גזע, מין או שם האב.
משורר התשובה 179012
מסגרת אקדמית: המל"ג הוא גוף מגמתי ואינטרסנטי, ויתרה מזאת אין לו קשר והבנה לגבי לימוד תורה. הצעתך שקולה להתניית התמיכה במוסדות תרבות בפיקוח של המל"ג.
מה שאתה מציע שקול לפתיחת פקולטה ליהדות בתוך המוסדות האקדמאים, זה דבר שלומדי התורה (ברובם המכריע) לא מעוניין בו.

תנאי קבלה: אין כל בעיה לפתיחת מוסדות נפרדים על פי גזע, דת או מין.
משורר התשובה 179014
אם לומדי התורה אינם מעוניינים בו, שיתכבדו ויעשו את מה שעושים האחרים שאינם מעוניינים בעולם האקדמאי, סטודנטים ל"רפואה אלטרנטיבית" למשל, או מתמחים באסטרולוגיה: ישלמו עבור לימודים במוסד פרטי מכל סוג שנראה להם, ויניחו לנו לנפשנו.
משורר התשובה 179017
אם הגוף שמנהל את המזלג היה עומד לבחירות על ידי הציבור, או לחילופין היה מתמנה על ידי נציגי הציבור (ע''ע האמבוש על לבנת כשהעזה למשוך קצת בזנבה של הפרה הקדושה) לא היה שום בעיה בשימוש בו כגוף שירכז את ההקצבות והפיקוח לכל ועל כל סוגי הלימודים - אלא שהמצב איננו כזה, ומדובר באוליגרכיה שמגמותיה סותרות את אלו של לומדי התורה ועל כן הצעתך איננה יותר מקנטרנות.
משורר התשובה 179023
שיכניסו רבנים לתוך אותו גוף ציבורי.
ויקבלו כסף ציבורי בשקיפות ועל פי החוק.

תשובה:
אי אפשר להשוות בין שני התחומים
משורר התשובה 179050
נחוקק חוק שישוה את זכויות וחובות הסטודנטים לתלמידי הישיבות.תוך השואה תקציבית .
מקובל?
משורר התשובה 179139
הדגם ופרט

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים