בתשובה לסתם איילת בארץ ישראל, 05/11/03 22:42
רצח-הרג-גרימת מוות. הקשר המוסרי. 179508
אלע"ד ורוב ההשכלה המשפטית שלי זה מסדרות בטלוויזיה, אבל האם ההבדל בין רצח להרג קשור להצדקה מוסרית של המעשה או שזה ההבדל בין רמת התכנון? אם מישהו מבלה חודשים בתכנונים, מביא אקדח לעצרת בכוונה תחילה, מחפש הזדמנות ויורה, יש איזושהי סיבה משפטית לא לקרוא לזה רצח? השאלה לא בהכרח מופנית אלייך, אלא גם לשאר המגיבים.
רצח-הרג-גרימת מוות. הקשר המוסרי. 179526
מתוך חוק העונשין:
298. הריגה (תשכ"ו)
הגורם במעשה או במחדל אסורים למותו של אדם, יאשם בהריגה, ודינו - מאסר עשרים שנה.

300. רצח (תשי"ד)
א. העושה אחת מאלה יאשם ברצח ודינו - מאסר עולם ועונש זה בלבד:
1. גורם במזיד, במעשה או במחדל אסורים, למותו של אביו, אמו, סבו או סבתו;
2. גורם בכוונה תחילה למותו של אדם;
3. גורם במזיד למותו של אדם תוך ביצוע עבירה או תוך הכנות לביצועה או כדי להקל על ביצועה;
4. גורם למותו של אדם כשנעברה עבירה אחרת, כדי להבטיח לעצמו, או למי שהשתתף בביצוע אותה עבירה, בריחה או הימלטות מעונש.
ב. מי שהורשע ברצח לפי סעיף 2(ו) לחוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם, תש"י - 1950, דינו - מיתה.

וההבהרה לגבי "כוונה תחילה":
301. כוונה תחילה
א. לענין סעיף 300, יראו ממית אדם כמי שהמית בכוונה תחילה אם החליט להמיתו, והמיתו בדם קר, בלי שקדמה התגרות בתכוף למעשה, בנסיבות שבהן יכול לחשוב ולהבין את תוצאות מעשיו, ולאחר שהכין עצמו להמית אותו או שהכין מכשיר שבו המית אותו.
ב. לענין ההחלטה וההכנה להמית, אין נפקא מינה אם החליט להמית את האדם או את מישהו, מסויים או בלתי מסויים, מבני משפחתו או מבני גזעו.
ג. כדי להוכיח כוונה תחילה אין צורך להראות שהנאשם היה שרוי בהלך נפש מסויים במשך זמן פלוני או תוך תקופה פלונית שלפני ביצוע העבירה או שהמכשיר שבו בוצעה הוכן בזמן פלוני שלפני המעשה.

מתוך: http://www.pigur.co.il/law/onesh3.htm
רצח-הרג-גרימת מוות. הקשר המוסרי. 179538
לדעתי, יש הרבה סיבות. אחת החשובות ש בהן, למשל, היא המניע למעשה.

כך, למשל, אני סבורה שכל אדם שממית אדם אחר מתום אמונה אמיתית ועמוקה, שהמשך קיומו מסכן סכנה קרובה ומוחשית את קיומו של עמו או של מדינתו ושבהמתתו מוסרת הסכנה - אינו רוצח, לדעתי. ואם אמונתו גם מציאותית ונכונה עובדתית - אפשר שהוא אינו חוטא כלל מוסרית.

למיטב ידיעתי, התקיימו ב'איש היקר' התנאים הנ''ל, שלפיהם יש לכנות את מעשהו 'הריגה' ולא 'רצח'.

אגב, יש הסבורים שאמונתו היתה מציאותית ונכונה עובדתית, ולכן הם חושבים שהוא עשה מעשה מוסרי ונכון. לזה איני מסכימה, משום שדרכו לא סיכנה סכנה 'קרובה ומוחשית את קיומו של עמו או של מדינתו ושבהמתתו מוסרת הסכנה'.

לכן, 'האיש היקר' - גם לדעתי - חטא מוסרית ומשום כך הוא ראוי לעונש, אלא שהעונש הראוי לו הינו זה של 'הריגה' ולא של 'רצח'.

ובודאי שאין כל הצדקה לכנותו 'רוצח מתועב', כטענת הסמול העיוור.
רצח-הרג-גרימת מוות. הקשר המוסרי. 179542
מה דעתך על "הורגי גנדי" (רחבעם זאבי)?
רצח-הרג-גרימת מוות. הקשר המוסרי. 179545
איך נוהגים לומר בחמאס: "הם עשו מעשה טבעי".
אין לי שום בעייה איתם. אני בהחלט מבינה שמנקודת המבט שלהם המעשה הוא מוסרי.

אבל מנקודת המבט שלי הם אויביי שצריך לחסל אותם גם אלמלא רצחו אותו. ויפה שעה אחת קודם.
תיקון: גם אלמלא רצחו/הרגו/גרמו למותו 179547
רצח-הרג-גרימת מוות. הקשר המוסרי. 179546
אני מאמין שאנשי הימין הקיצוני כמוך, מסכנים את העם (טוב, אולי לא את כל העם, אבל אותו עם שהוגדר בשלט שנישא בהפגנת המאה אלף בכיכר רבין כ''עם שרוצה לזכור''. מאה אלף, זה לא מעט).
מתוך שהם מסכנים את העם שאני לפחות מזדהה איתו, הם מסכנים אותי אישית ואין צורך לומר, את המדינה שאני חי בה. את צורת המשטר בה, את אורח החיים הדמוקרטי המתקיים בה, את הפלורליזם (נכון שיכול להיות פה יותר פלורליסטי) וגם, ולא בטווח רחוק כל כך, את עתידה ובטחונה (נידוי בעולם מצד אחד, והסכנה שבידיים של מטורפים כמוכם יהיה נשק אטומי, מצד שני).
בזה הרגע נתת לי אם ארצה, ואם ארגיש בעתיד שיהיה בכך צורך, לקום ולהרוג כל איש שנראה לי שמחזיק בדעתך.
עכשיו אני יכול לדעת במצפון שקט, שזה לא יהיה רצח.
תודה רבה לך, סתם איילת.
מה זה "לסכן את העם"? 179549
לא מבינה את הביטוי הזה.
מה שאני מבינה זה -

לסכן קיומו של עם.
לסכם קיומה של מדינה.
לסכן עצמאותה של מדינה.
מה זה "לסכן את העם"? 179552
לסכן קיומו של עם - להשמיד את כל הסמולנים (מכיוון שהם שכחו להיות יהודים, משמע הם עם אחר).
לסכן קיומה של מדינה ועצמאותה - כ''עם לבדד ישכון'' בדרך שאתם מציעים, ישראל תמצא את עצמה בעימות כללי עם העולם, כולל ארה''ב. במצב כזה, אם העולם ימצא לנכון לכבוש אותנו, שוב לא תהיה עצמאות.

וגם - המדינה מתקיימת על תשתית שאתם אינכם רוצים בה. תשתית הכוללת אלמנטים כמו דמוקרטיה, פלורליזם, זכויות האחר. אם תצליחו לסלק את התשתית הזאת, מבחינתי
א. ביטלתם את קיום המדינה כמו שאני מכיר, זאת תהיה מדינה אחרת.
ב. למדינה הזאת שתקימו, לא תהיה בעיני, ואני מבטיח לך שזה לא כולל אותי בלבד, זכות קיום.
מה זה "לסכן את העם"? 179610
קודם כל, אני זה לא 'אתם'.
דבר אליי אישית - ותחכם.

שנית, מנין לך שאני מתנגדת לדמוקרטיה כשיטת המשטר המועדפת בישראל?

אני רואה שהעובדות לא מצליחות לבלבל אותך. כל הכבוד !
מה זה "לסכן את העם"? 179799
אם את רוצה, את יכולה לקרוא את הדברים שכתבתי בגוף ראשון רבים, כאילו הם כתובים בגוף ראשון יחיד.
אבל דעותיך, שכנראה נראות לך מזה מקוריות, נישאות לצערי בפי קבוצה גדולה מדי של אנשים, ולכן מצאתי לנכון לדבר בוזמנית אליך ואליהם.
ואם את מסוגלת לראות במי שבז לשיטה הדמוקרטית עד כדי כך שהוא מוכן באקדחו ללכת כנגד תוצאותיה, כנראה שדמוקרטיה איננה שיטת המשטר המועדפת בעיניך.
שכחתי את היהודי היקר 179801
לפעמים אני שוכח בלהט הוויכוח, את המלים העיקריות שרציתי להגיד. אני מגיה בזאת את פסקתי האחרונה, והיא:
ואם את מסוגלת לראות במי שבז לשיטה הדמוקרטית עד כדי כך שהוא מוכן באקדחו ללכת כנגד תוצאותיה, "יהודי יקר", כנראה שדמוקרטיה איננה שיטת המשטר המועדפת בעיניך.
יהודי היקר 179813
הינו כל יהודי, שרוצה בטובת עמו - גם אם הוא מאד טועה וגם אם הוא עושה מעשה פסול, אך ממניע ומכוונה חיוביים.
ואין בין זה ובין מסקנותיך דבר וחצי דבר.
רק העיוורון והדוגמתיות מונעים ממך לראות זו, וכבר הסכנתי לכך.
אכן, ולמרבה הצער - רבים בארץ ישראל עיוורים, וככל הנראה אתה בכללם.
די לקיפוח 179815
הרבה אנסים מאמינים שמה שהם עושים זה טוב לנאנסת. (''אבל נהנית מזה''). תקראי להם, בבקשה, אנסים יקרים.
גם מי שיגנוב את כל רכושך מתכוון למעשה לטובתך - לשחרר אותך מהדאגה המתמדת לרכוש, לשמור על בריאותך. גנב יקר.
ובסך הכל תודי שגם אויביך הפלסטינים, מתכוונים לשחרר אותך אחת ולתמיד מן הצורך לחיות פה ולהלחם איתם. הם אנשים יקרים מאד.
רק השמאל, שרצה גם הוא בטובת האזרחים כאן (אפילו אלה שלא הצביעו בעדו) ע''י כך שקיווה להביא להם שלום, פריחה חברתית וכלכלית ועוד, לא יהיה לעולם יקר אצלך.
כמה אני נעלב
שתי אפשרויות סבירות 179818
פתוחות להסביר את הודעתך: טפשות או ציניות.
אם אמרת מה שאמרת בציניות - אז אין לי עניין להשיב לך.
ואם אמרת מתוך טפשות, אזי יפים דברי בתגובה 159152 ואוסיף דברים אלה: אין שום יסוד לטענתך (המטופשת מאד, חשוב לומר), כי המניעים של האנסים, הגנבים והפלשתינאים הינם המניעים שאתה מייחס להם בהודעתך. סתם דברי הבל.

הקבוצה היחידה שאתה צודק לגביה הינם אנשי הסמול, שפועלים, גם לדעתי, ממניעים חיוביים, *לפי השקפתם*. לכן אני אומרת עליהם, בדיוק כמו על 'האיש היקר', שהם (אלה מביניהם שאינם שונאי ישראל) אנשים יקרים, הטועים טעות מרה.
ומקור טעותם, לדעתי, הינו בתפיסה שונה ובלתי ראויה, לדעתי, בנוגע לאופיה היהודי של המדינה, למטרת קיומה, לקשר שלה ליהדות וליהודים, למעמדה בעולם היהודי, למטרות שהיא צריכה לשאוף אליהם, להגדרת התנהגות מוסרית בהקשר המלחמה שבין היהודים לערבים, להתנהגותנו ויחסינו הראויים כלפי הערבים ועוד ועוד.

ואין בויכוח הזה כדי לשלול את דעתי, כי הם פועלים ממניעים חיוביים, לדעתם, גם אם מוטעים מאד, לדעתי.

אתה מבין את זה, ברוך?
שתי אפשרויות סבירות 179826
תשמעי גברת סתם איילת.
אני לא רוצה לדבר בשם אחרים, אבל נראה לי שאני לא היחיד פה שבשעה שהוא מתווכח איתך, מתוך כבוד לפורום ולתרבות הדיון שבו, הוא מחזיק את עצמו בחגורת מכנסיו כדי לא להתפרץ עליך ולומר לך במלים הכי בוטות את מה שהוא חושב עליך. לכן, כשאת מצדך משתמשת במלים בוטות של התנשאות וביטול, תיזהרי קצת.
כל אלה שהבאתי כדוגמה, לא שאלו את ''מוטביהם'' אם הם רוצים בטוב שהם רוצים בשבילם. כך גם יגאל עמיר, שהחליט על דעת עצמו מה טוב ל''עמו'' בלי לשאול את אותם מיליונים שהצביעו בעד רבין. בעיני הוא אינו שונה מאנס מתועב, גנב או טרוריסט. אולי הוא אפילו גרוע מהשניים הראשונים, בהשתמשו בדת להגנה על מימוש אינסטינקט הרצח שמניע את כל הרוצחים באשר הם.

ושלי נעליך מעל רגליך כשאת שמה את ה''סמול'' במחיצה אחת עם היהודי היקר שלך.
שמע נא, אדון שלושה סימני שאלה 179832
מתשובתך אני מבינה, שהודעתך הקודמת לא נאמרה בציניות, אז נשארה האפשרות האחרת.

אני מתנצלת על סגנון הודעתי הקודמת, אבל ביחס לתוכן הודעתי עומדת לי טענת "אמת דיברתי".

אכן, אני חוטאת בכך, שאני רואה באנשי הסמול טפשים. אני מודה שזו יוהרה מצידי ושזה לא ראוי. אני מתנצלת על כך, אבל כך אני חושבת עליהם *באמת ובתמים*, ולכן קשה לי, לפעמים, להסתיר זאת, על אף שאני מודעת לכך ש'יוהרה' הינה תכונה שלילית. טוב, לא טענתי מעולם שאני מושלמת.

ולגופם של דברים -

ראשית -

אף אנס אינו אונס משום שהוא חושב שהנאנסת רוצה בכך. כלומר, שזה המניע שלו לביצוע האונס. הוא אונס, בדרך כלל, בגלל דחף נפשי לספק צורך כלשהו שלו.

אף גנב אינו גונב משום שהוא חושב, שהנגנב רוצה בכך. כלומר, שזה המניע שלו לביצוע הגניבה.

אף ערבי אינו רוצה בחיסולה של מדינת ישראל משום שהוא רוצה בטובת היהודים או בטובת המדינה. כלומר, שזה המניע שלו. הוא רוצה לחסל את המדינה, משום שהוא חושב שארץ ישראל שייכת לו ויהודים גזלו אותה ממנו.

שנית -

ההבדל בין 'היהודי היקר' ובין האנס, הגנב והערבי הוא הבדל עצום:

האנס פועל מתוך דחף לשם סיפוק צורך כלשהו *של עצמו*, ואין הוא מתכוון במעשהו להועיל לא לנאנסת ולא לציבור, אלא לעצמו בלבד. והוא הדין עם הגנב.

הפלשתינאי, המבקש לחסל את מדינת ישראל, שונה מהאנס ומהגנב, משום שהוא פועל ממניעים חיוביים, *לפי השקפתו*.
לכן, דינו שונה מדינם של האנס והגנב, והיחס הראוי של *בני עמו* למעשיו הינו יחס של הערכה. אני, כיהודיה, רואה בו אוייב, ולכן לצד הערכתי לנכונות ההקרבה שלו אעשה הכל כדי להשמידו, ויפה שעה אחת קודם.

ועל המניעים של אנשי הסמול דיברתי כבר בהודעתי הקודמת, ולכן אין טעם שאחזור על הדברים.

ולגבי המניעים של 'היהודי היקר' - האיש הזה עשה מעשה מתוך אמונה שהוא פועל לטובת עם ישראל. לא רק שהוא לא פעל ממניעים אגואיסטיים (כמו האנס והגנב), אלא שהוא היה מוכן *להקריב את עצמו למען עמו*.

כלומר, המניע שלו שונה לגמרי מהמניעים של האנס והגנב, שאליהם אתה משווה אותו רק מתוך עיוורון גמור, משנאה ומדוגמטיות מפחידה.

ואם המניעים האלה של 'היהודי היקר' אינם מניעים נאצלים בעיניך - יש לנו ויכוח ערכי חריף ביותר.

ואין בדברים האלה כדי להצדיק את המעשה. כפי שאמרתי, המעשה פסול והוא ראוי לעונש. אבל העונש הראוי לו הינו זה הקבוע ל'הריגה' ולא ל'רצח', ולצד העונש יש להעריך *עד מאד* את המניעים הנאצלים למעשהו, גם אם המעשה פסול.

ולעניין השוואתו לסמול - יש בהשוואה שעשתי כדי להחמיא לסמול, ואם אתה מתנגד לקבל מחמאה, אז גם זה מעיד על משהו, שלגביו טענתי למעלה, כי עומדת לי לגביו טענת 'אמת דיברתי'.

שלתי נעליי, כבקשתך. מה הלאה?
שמעי נא, גברת סתם 179847
עוד לא הוכח שיגאל עמיר חשב על טובת עם ישראל כשהוא עשה את המעשה שלו, ומאידך, הרבה פושעים פליליים כן הצטדקו בכך שהם עושים את מעשיהם "לטובת" מישהו.
לדעתי יגאל עמיר פעל גם כן קודם כל למימוש דחף כלשהו - דחף השנאה ל'סמול'/האשכנזים/מחנה השלום ואולי כפי שרמז מי שרמז, מדחפים אחרים. אם היה אכפת לו באמת מטובת העם או מישהו מהעם - הוא היה שואל (ולא, אני לא מתכוון את הרבנים שהוא כנראה שאל). יש הרבה דרכים לפעול לטובת הזולת, ומי שבאמת חושב על טובת עמו, נראה לי שהלחיצה על ההדק תהיה "ברירת המחדל" האחרונה שלו, אם בכלל. יגאל עמיר צפצף על לפחות מחצית העם בדיוק בדרך שבו האנס מצפצף על הנאנסת, הנרקומן מצפצף על הזקנה שהוא שודד כדי לקנות ממנה סם, וכל פושע אחר מצפצף על העומד בדרכו להגיע לסיפוקו. וחיוכו של עמיר בחקירות השונות רק מעיד שהוא כנראה הגיע לסיפוקו, איזה סיפוק בדיוק? שאלה לפסיכולוגים ופסיכיאטרים.
ובאשר למחמאתך ל"סמול", אצטט רק מן הזכרון את המשוררת רחל (סתם שמאלנית אחת):
"ואני לא אחפוץ בבשורה
אם היא באה ממצורע"
שמעי נא, גברת סתם 179853
"עוד לא הוכח שיגאל עמיר חשב על טובת עם ישראל כשהוא עשה את המעשה שלו".
ואם יוכח לך? מה אז?

ולגבי המחמאה - כל המ שהראית לי זה ששורשי הטפשות מגיעים עד רחל המשוררת. זה - ותו לא.
אני, גם ממצורע ארצה לשמוע את האמת.
גם אז 179860
בעיני הוא יישאר חלאה, וכך כל מי שתומך בו, יען כי איני חפץ בטובה שלו.
בקיצור, הוא עדיין יישאר בעיני בעמדה שווה לעמדת האנס שמאמין באמת באמת ובתמים שהקרבן נהנית מהאונס שלו, כך שמחשבתו לא תשנה הרבה לגבי.
רואת האור ומלחמתה בעיוורון ובמחשכים 179819
"רק העיוורון והדוגמתיות מונעים ממך לראות זו, וכבר הסכנתי לכך.
אכן, ולמרבה הצער - רבים בארץ ישראל עיוורים, וככל הנראה אתה בכללם."

אכן דוגמא ומופת ליושר האינטלקטואלי המדובר.

רק לי הרטוריקה הזאת מזכירה רואי אור, מחזירים בתשובה ומאמינים קיצוניים באלוקים למינקם?
רואת האור ומלחמתה בעיוורון ובמחשכים 179821
דברי הבל !
הוכח את דבריך, עיוור.
כל כך קל להפריח לחלל האינטרנט הודעות ציניות וחסרות כל יסוד.
רואת האור ומלחמתה בעיוורון ובמחשכים 179824
הוכחה וביסוס: תגובה 179821.
אכן, הוכחה אופיינית של הסמול 179836
שמוכיחה את טענתי דווקא ...
האור והצדק עמך. 179839
את צודקת. אני מתנצל בהכנעה וממשיך לאזורים מוארים פחות באייל (כבעל שיבושים בראייה, אינני יכול לעמוד בסינוורים העזים).
האור והצדק עמך. 179840
כמי שמעריך אותך כמגיב אינטלגנטי, רציתי לשאול מדוע אתה מכלה אנרגיה על ''מגיבה'' שברור שהיא דמות וירטואלית, שמאחוריה עומדת דמות איילית ותיקה.
איזו מחמאה? 179841
'דמות איילית ותיקה'...
וואלא? אני?
תודה על המחאמה, אבל לראשונה התחלתי להגיב באייל רק למאמרה של ניצה כהנא על הרב כהנא הי"ד.
ו... 'תהיה גבר' ותומר באופן מפורש מי היא אותה 'דמות איילית ותיקה' שאליה אתה משווה אותי (כדי שאדע אם לשמוח או לבכות).
ואין לך כל סיבה לחשוש, כי אתה כותב בעילום שם.
איזו מחמאה? 179855
זו לא פעם ראשונה שמתגלה פער בין הציון כביכול בפסיכו ליכולת להבין דברים פשוטים.
לו היית מגיבה ממשית (בת 18 וכו'), אז כשמישהו משער שהינך יציר וירטואלי של מגיב ותיק, אינך אמורה לקבל זאת כמחמאה, אם נניח ואינך וירטואלית.
הרי זוהי אמירה שהינך דמות כה חד-ממדית ופלקטית, עם תגובות כה צפויות וחוסר התפתחות (ואפילו רגרסיה ר"ל) במהלך הדיונים, שזה מזכיר את השיחות עם אותן תוכנות "בינה מלאכותית" עאלק, המדמות פסיכיאטר למשל. (לכן מפליא שאביב דווקא הקרוב לנושא...)
מה המחמאה פה?
מחמאה יש פה, אם כבר, רק למושך בחוטים, סחטיין על הברבי.
לא מחמאות לבובה. מי נותן מחמאות לברבי.
אז יאללה חביבי תהיה אתה גבר, ותגיד: חייכו איילים, אכלתם (רובכם) אותה, ותגיד מי אתה.
איזו מחמאה? 179856
א. אני לא מרגישה צורך לשכנע אתכם שאני זה אני ולא 'דמות איילית ותיקה'.

ב. שקלתי לגלות את שם בית הספר שלי, אבל מי שירצה - יוכל לגלות את זהותי בקלות, כי רק אחת קיבלה את הציון שלי....

אז זו בעייה שלכם...
ומצידי - אל תייחסו אליי. גם כך קצתי בטפשותכם הגדולה.
ואתם באמת טפשים גדולים, שחושבים שאתם מבינים בחיים משהו. אתם לא !!!!
והשכלה ותארים אינם הופכים אדם לאדם חכם....
הוכחה 179858
כשהמעטה הוירטואלי מוסר, מה מקבלים?
תגובה כ"כ צפויה וחסרת תוכן ממשי, הדמות הוירטואלית מתפרקת, שוכחת שהיא אמורה להיות בת 18 לפי הצהרתה, ומקבלים צווחות תסכול של ילדה בת 12, לא אינטלגנטית במיוחד.
איזו מחמאה? 179871
:-)
... האמת היא שהסגרת את עצמך ממזמן-ממזמן. למשל: מי יכתוב "אתכם" במקום "אותכם", אלא אם לא מישהו מבוגר למדיי? ושנית, הנה הביטוי "אתה מבין את זה, ברוך?" (ו/או כל הווריאציות שלו) ששייך לגששים ואף הוא ותיק מאוד, ומופיע בסוף תגובתך תגובה 179818. ויש עוד כל מיני הברקות מסוגים של ותיקים בלבד.
אבל מה - אם הולך לך, מגיבים לך, מתכתבים איתך, ובעזרתך גם מבלים את הזמן האבוד לפני ששוכחים אותו, מי ימנע את העניין, באמת. לבריאות.
איטי אנוכי. 179842
משום שלא צפיתי מראש את הנולד. לאחר שהבנתי (לפעמים אני קצת איטי), הפסקתי (וסליחה).
''לא צפיתי מראש את הנולד'' 179846
אם בעניין כה פעוט אינך יכול לצפות את הנולד, האם אינך חש שאתה נוהג בחוסר אחריות ואפילו בעזות מצח, כשאתה מביע עמדות בנושאים *מורכבים והרי גורל*, כמו הסכסוך היהודי-ערבי, אופיה היהודי של המדינה וכו'?

לך הבייתה, ילד.
ואדבר איתך שוב רק אחרי שתביא פתקה מאמא.
ושאלה קטנה 179845
גם בהנחה שאני אותה 'דמות איילית ותיקה' - מדוע רק בשל כך התייחסות לתוכן הודעותיי הינה בגדר השחתת אנרגיה?

האם פה, באייל, ההתייחסות היא לגוף הדברים או לגופו של הכותב, כדרכו של הסמול?

תתבייש לך !
ושאלה קטנה 179857
שאלה טובה. (לשם שינוי).
לדעתי עד רמה מסוימת אפשר היה להתעלם מכך שזוהי דמות וירטואלית המשרתת מטרה מסוימת של היוצר שלה, להתיחס לדעות שהיא מביעה, ודווקא משום שכיציר וירטואלי היא מוקצנת (מין בשלישיה עם התימני המגעיל כפר הרבעה, ומרגלית הסקסית, בשבוע בו יש אזכרה לנרצח) זה אפילו מרענן.
משלב מסוים זו השחתת אנרגיה, כמו שמשלב מסוים לאחר ההתלהבות הראשונית מתוכנת ''הפסיכיאטר'', אתה מתחיל לראות את התפרים הגסים, וחסרה הדינמיות וההתפתחות והשכלול (ולו העדין) המתקיימים בשיחה אמיתית בין שני אנשים, שיחה אליה באים שני הצדדים עם רצון, ולו מינימלי, ללמוד משהו חדש.
מה שחשף אותך כדמות וירטואלית זו ההתדרדרות המתמדת ברמת הדיון, וחוסר היכולת להתאפק מהסיפוק הילדותי העלוב של לסנוט (פתק מאמא, תתבייש לך וכו') תחת מעטה ''הוירטואל'' במגיבים ותיקים בכל תגובה כמעט.
בקיצור נהיית משעממת וצפויה, סיימת את תפקידך כמו דמויות וירטואליות אחרות שנוצרו כאן, מתבוססת ברפש שיצרת ההולך ומתגבה מיום ליום, פשוט כי לא ידעת לפרוש בזמן.
אחרית דבר 179925
נדמה לי שיש פה הסכמה כללית שאני 'דמות איילית ותיקה' או בגרסה אחרת: 'דמות וירטואלית' (והאמת, לא ברור לי למה הכוונה בביטוי זה, משום שרבים פה, אם לא כולם, הינם 'דמות וירטואלית'). לכן, אני מרשה לעצמי לדבר אליכם בהכללה.

אז ככה. אני באמת תלמידת תיכון, וכל מה שכתבתי על עצמי - נכון. אני לומדת בבית הספר "הדסים" בכתה יב' (לא אומר איזה יב', כדי להקשות על מי שינסה לזהות אותי על פי תוצאת המבחן הפסיכומטרי) ובחודש פברואר ימלאו לי 18 שנים.

והעובדה שאתם טועים לגביי מאשרת, שוב, את מה שאני חוזרת ואומרת כל הזמן: אתם כנראה אינטלגנטים, אתם רהוטים, יש לכם שפה עשירה ויפה, אבל .... אתם טפשים. טפשים גדולים.

היה סביר בעיני אילו הייתם אומרים שאתם *חושדים* בכך, שאני 'דמות איילית ותיקה'. וזה סביר, כי אולי אני כותבת כמו מישהו ותיק באייל שאתם מכירים וגם משום שאני כבר רגילה לכך, שמי מכיר אותי דרך האינטרנט מתקשה להאמין שאני בתיכון. אבל אתם *בטוחים* בכך שאתם צודקים.

ומי שטועה בעניין פשוט יחסית - זה הוכחה לחוסר יכולתו לראות את המציאות, לשפוט אותה ולהגיע למסקנות נכונות. ואתם, אלה שטועים בדבר כזה, מנהלים פה 'דיונים' בנושאים הרבה יותר חשובים ומסובכים ובעזות מצח מטופשת מציעים לגביהן הצעות וקובעים בהם קביעות. הצחקתם אותי ...

כמו שכתבתי באחת מהודעותיו הקודמות, קצתי בטפשותכם ועתה אוסיף שגם מאסתי מדיוניכם הטרחניים חסרי התבונה, מהתנשאותכם, מן היוהרה שלכם (שבה גם אני חוטאת, לצערי, אך בניגוד לכם אני מודה בה) והעיקר - ברור לי שאיננו שותפים לכמה ערכים, שבעיני הינם יסודיים ביותר (היחס ליהדות ולמדינה, למשל), דבר הופך את ה'שיח' בינינו (אם כך אפשר לקרוא להכפשות שלכם המכוונות אישית נגדי) לעקר ולחסר כל ערך.

על כן, חברים יקרים, אני נוטשת *סופית* את האתר הזה, ו.... כן, אתם יכולים לשמוח ולנשום לרווחה... הצלחתם לגרש מפה את ה'ילדה'/ה'גזענית'/ה'כהניסטית'/ה'ימנית'/ה'משעממת'/ה'צפויה'/'יוצרת רפש'/(להוסיף לפי הטעם)

לדעתי, אגב, רכשתם ביושר זכות לקבל תעודת עניות על כך.

אני מצפה לתגובותיכם הציניות - תגובה מאד אופיינית לכם -אבל ממש לא איכפת לי, באמת, כי אני בזה לכם.

ושלום ליהודים.
אחרית דבר 179929
פרופסור שמוק (הפסיכיאטר הוירטואלי):
אז אני מבין שאתה לא מאמין שאני אמיתי, ממתי התחלת לפתח הזיות בענין?
רק לידיעתך, אני בוגר האוניברסיטה העברית מחזור תשכ"ח (מזה) ואהיה בן 72 בינואר.
וירטואלי הא, מה יש לך להגיד עכשיו?
בקיצור אתה סובל מהפרעת אישיות עם גוונים פרנואידים, והלוציונאציות שמפריעות לך לראות את המציאות בצבעי שחור-לבן.
על כן ידידי היקר, הנני מכריז בזאת שהטיפול בך נכשל עקב חוסר שיתוף פעולה מצדך הראוי לכל בוז.
קול קורא 179931
ששששש.

בשם האלמונים והמזוהים, בשם הותיקים והחדשים, בשם הקוראים והכותבים, בשמם של החכמים והטפשים, החשוכים והנאורים, התועים והמטעים, בשמם של כל אלה ושל כל האחרים, אני פונה לכל באי המקום הזה: אף מילה. לא "ברוך שפטרנו", לא "אנא, שובי", לא "למי איכפת" ולא "המצב מזופת". בבקשה.
ושאלה קטנה 180488
ורדה היקרה,
האם מילת ההשוואה כמו, המופיעה בסוף תגובתך ("כמו דמויות וירטואליות אחרות שנוצרו כאן") מתייחסת ל"סיימת את תפקידך"? או ל"נהיית משעממת וצפויה"?

אם את מתכוונת לאפשרות השניה אני חושש שאני אאלץ להעלב. בפעם האחרנה שנעלבתי ביקשתי מאנשים להציף משתתפת אחרת שכינתה אותי ליצן מתועב בדואלי שיטנה ואינני רוצה להידרדר למצב שכזה בשנית.

לתשובתך אודה,
י. ס. פופק.
ושאלה קטנה 180574
אל תעלב יקירי.
פופק זצ''ל היה היוצא מן הכלל, המעיד על הכלל אודותיו דיברתי.
רצח-הרג-גרימת מוות. הקשר המוסרי. 179561
אני מדבר על סיבות משפטיות. ראי תגובתו של ערן. מבחינה משפטית ברור שמדובר ברצח. מה שאת סבורה (או אני סבור לצורך זה) זה טוב בשביל להרגיז אנשים באינטרנט. ההגדרה המשפטית היא רצח.

כמובן שאת יכולה לפעול לשינוי החוק.
יגאל עמיר הוא רוצח מתועב 179807
ואת סנגורית מתועבת של התיעוב.
יגאל עמיר הוא רוצח מתועב 179809
זה מה שקורה כשהכל אסור בשם הדת.
אם מרגלית היתה נותנת לו, הוא לא היה הולך ורוצח.

ז. פרויד.
יגאל עמיר הוא רוצח מתועב 179837
גם ''מרגול'' שלנו, לו היה לה חבר, לא היתה צריכה לכלות את זמנה בצ'ט עם אלמונים, שבו היא נהנית להרגיז אותם בסיפורים על י. הנסיך היקר שלה.
טוב עשית 179811
בהודעתך אתה שב ומאשר את טענתי לגבי הסמול העיוור.
תודה, חבר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים