זה אומנם נושא שחוק... 180593
נראה כי המארקיז דה סאד (הדמות שתבע בהיסטוריה ולאוו דווקא האדם הממשי שאיננו נגיש עוד) מזכיר בהיבט מסויים את העל אדם של ניטשה ולא רק בהנערות מכבלים חברתיים. האם מוזכר יחסו של סאד אל הדת הקאתולית? (בתקופה ההיא הקאתוליות הייתה קשורה למדינה ולמלוכה המתפרקת).
הקשרים בין סאד וניטשה נדונו 180601
בהרחבה במהלך עשרות השנים האחרונות. מבחינות מסויימות דומה שהאידאולוגיה של סאד התקדמה מעבר לזו של ניטשה (מעבר למעבר לטוב ולרע?), יתכן שכתוצאה מהיותם של הכבלים החברתיים בתרבות הצרפתית/פרובנסאלית שונים מאד מאלו של הגרמנים.

כמובן שבכתבי ניטשה, היותו ככל הנראה הומוסקסואל אינה מוזכרת בעוד שביצירתו של דה סאד, למרות העיסוק במיני התעללויות בעלמות חמד, מובהקת השאיפה לניצול עכוזו של המרקיז האלוהי על ידי איבר המין של צעיר חלק.

אגב, כתבה ביקורתית עד מאד של יצחק לאור על הספר התפרסמה בסוף אוקטובר ב'הארץ'
ואגב, יהיה נחמד אם מישהו 180606
יטרח וינתח את הקשרים בין סוף הפילוסופיה וניתוח השפה של ויטגנשטיין לבין האידאולוגיה הליברטינית, במקום לעסוק בהבלים של דרידה ו/או אלו של פרויד.
סליחה, לא שמתי לב שיש קישור 180607
למאמר של לאור.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים