בתשובה לצדק, 09/11/03 22:14
משום דרכי שלום 180646
שלומית ניסתה להאיר את המושג "משום איבה" באור חדש. ואולם יש להדגיש שהגמרא והרמב"ם לא מזכירים את המושג "משום איבה", אלא "מפני דרכי שלום". המקור בגמרא (מסכת גיטין פרק ה') מביא סדרה של הלכות הנשענות על המושג "מפני דרכי שלום" כגון "כוהן קורא ראשון ואחריו לוי ואחריו ישראל מפני דרכי שלום." והכוונה בכל ההלכות האלו היא לבנות קהילה מסודרת ולמנוע מחלוקת שנובעת מרגשות של קיפוח וחוסר הוגנות. אף ביחס לעכו"ם אנו קוברים את מתיהם, מבקרים את חוליהם ומפרנסים את ענייהם על מנת לבנות ביחד חיי קהילה מתוקנים. ההלכות האלו נותנות ביטוי למה שנקרא בלע"ז civility.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים