בתשובה להאייל המעוצבן, 15/11/03 15:09
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180728
ב. מיכאל אומר שאל לנו לצפות למלחמה של הרשות הפלשתינית בחמס ובג'יהד האיסלאמי (בדיוק כפי שאני חזרתי ואמרתי כל הזמן כש''מפת הדרכים יצאה לדרך''). הנימוק אינו חוסר יכולת מספיקה או חשש ממלחמת אחים אלא, רצון להחזיק ב''אלה''. כלומר, לפי פרשנותו, ובכך אני מסכים עמו, כל הדיבורים על ''מאה אחוז מאמץ'' וכדומה הם שטויות במיץ. האירגונים האלה הם כלים בידי הרשות, והרשות אינה רוצה לאבד את הכלים האלה. זה מה שטענתי תמיד.
אשר למושג מאזן אימה, הלואי שזה היה כך. לו היה מאזן אימה היה שקט. אבל ב. מיכאל כמו שהוא מצדיק שימוש של האויב במלוא כוחו כדי לרצוח אזרחים שלנו, כך הוא שולל שימוש שלנו במלוא כוחנו כדי לרצוח אזרחים שלו.
הנימוק המוסרי שלו הוא שלנו יש יותר כוח ואילו אצלם פיצוץ מסעדה כאן ואטובוס שם זה כל מה שהם יכולים לעשות, ובהיותם יכולים לעשות פחות מאתנו, מוצדק שלהם יהיה מותר ולנו אסור.
החשיבה הזאת עומדת על כרעיים מוסריים רעועים ביותר. עמדה מוסרית נכונה היא שאם החלש מחליט להתגרות בחזק הוא צריך לצפות שהחזק ישתמש במלוא כוחו.
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180752
איפה הוא מצדיק או שולל משהו במאמר שלו? איפה הוא בכלל מזכיר מוסר? הוא פשוט מתאר מציאות, ומציע נתיבים לפתרון. לא צריך להתעקש לראות בכל תאור של המציאות הצהרה מוסרית.
תיאודורקיס: "היהודים הם שורש הרע בעולם" 180758
במצב הקיים כשגופים בעלי כוונות טובות מקימים ומעודדים ממשלות ברשות הפלשתינית, תוך שהם מצפים מהם ודורשים מהם בפרוש להלחם בטרור (מ"מאה אחוז מאמץ" של אולברייט ופרס ועד "מפת הדרכים" של היום), שמוסכם עליהם שהוא מגונה, ובא מישהו ואומר שהרשות לא תילכם בטרור משום שהטרור הוא הכלי היחיד שיש לה להכות, מובן לי לגמרי שמדובר בהצדקה ובעידוד של הטרור.
מטעמים ברורים, איני יכול למצוא בדבריו של מיכאל פסקה כגון : "הטרור הוא דבר נפלא", אבל לדעתי אין שום צורך בכך כדי להבחין בכך שהוא מצדיק את הטרור.
אם דעתך אחרת, יבושם לך. אין לי שום כלי (גם לא אלה) לשכנע אותך שאתה טועה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים