בתשובה להאייל האלמוני, 04/12/03 15:16
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183174
תחשוב איך זה להגיע לגן עדן, ולראות שכולם נהנים מלימוד תורה, אבל לשבת בקבוצה של המתחילים כי אבא שלך לא לימד אותך, כי סבא שלו לא לימד אותו ...
תמשיך להיות אופטימי, התולעים מחכות גם לך... 183175
המביא דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם 183243
"עקביא בן מהללאל אומר הסתכל בשלושה דברים ואין אתה בא לידי עברה: דע מאין באת ולאן אתה הולך ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון. מאין באת - מטיפה סרוחה, ולאן אתה הולך - למקום עפר רימה ותולעה, ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא"
(אבות ג' 1)
המביא דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם 183244
עקביא הנ''ל ואנוכי מסכימים על שניים מתוך השלושה, אלא שזה לא מונע ממני שום עברה. מזל.
האומר דברים בשם אומרם מביא גאולה לעולם 183449
"Well, two out of three isn't bad." (G.Bush)

לא מעורר התפעלות 183247
עב"מ לא החליט אם הוא מדבר על הגוף או על הנפש. הוא מתייחס לגוף בשתי הנקודות הראשונות, ועובר לנפש בשלישית.

ה"אתה" שנותן את הדין אחרי המוות, איננו ה"אתה" שבא מטיפה סרוחה, והולך אל העפר.

וגם להפך, כמובן.

אז מה הוא רוצה, בעצם?

[אסתי, בשיא העצבים על בעל הבית האידיוט. ואחרים יחטפו עכשיו בגללו. תראה כמה קארמה רעה מייצר אידיוט קטן אחד].
לעניות דעתי 183417
כשעב"מ אומר 'אתה' הוא מדבר על המכלול. שחלקו מטיפה סרוחה וסופו בעפר. וחלקו עתיד ליתן דין וחשבון.
נסתכל על שלושת הפרטים האלה, (הגוף מאין ולאן, והנשמה לאן) ולא נבוא לידי עבירה.

[מאחל לך פחות חיכוכים עם בעל הבית האידיוט.]
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183203
לאן יש למהר, שם למעלה?
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183204
מ'זתומרת לאן? לשעור של מרנובדיה.
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183205
תלוי באיזה יום. ביום חמישי יש אוכל סיני, ולא תמיד יש מספיק מהרוטב האדום המתוק.
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183233
לא יודע מה איתך, אני תמיד נהנה ללמוד משהו חדש, גם מאפס.

J'aime les etudies.
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183568
למי אתה קורא אפס?
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183629
נראה לי שאם מנתחים את התגובה באופן ציני ומגמתי הוא מתכוון לגדי ו.

אבל התגובה הזאת כנראה תמחק מיד
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183671
אם נתחשב בזה שאפס הוא זה שמעמיד את השאר במקומם ונותן להם ערך גבוה, אני מוכן להיות אפס.
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183702
אבל אתה לא בצד הנכון :-)
איפה זה הצד הנכון? 183885
אז לא ערך גבוה אלא נמוך. בכל מקרה מדובר בשינוי סדר גודל.
או הסבר יותר רלוונטי לדיון:
אין לך כלים מתאימים לדעת איפה נמצאת הנקודה. אתה גדלת בסביבה שבא לא לימדו אותך איפה הנקודה באמת נמצאת. אתה תינוק שנשבה, ולכן אפשר לסלוח לך על זה.
וואלה, ולך כבר יש את הכלים המתאימים? 183910
ובגיל כזה צעיר?
וואלה, ולך כבר יש את הכלים המתאימים? 183931
לגדי ו. כנראה שיש את הכלים- מי שלומד במנגנון המסורתי עד החרדי יש השכלה כללית בתשובות מלומדות ללא מאמינים כדי שלא ישארו בלי תשובה מולם (ראה מקרה הדג תגובה 102547) וזה חלק מהמורשת להנחיל את המורשת,
ובסופו של ויכוח אתה רואה שהויכוח נגרר לתהומות משמימים שאין טעם לויכוח

או כפי שאמר לי ידיד דתי כשניסיתי לגרור אותו לויכוח:
"כתבו משניות על אנשים כמוך"

אם היינו מלמדים במערכת החינוך החילונית את ניטשה, דקארט ופילוסופים מודרניים אחרים במקום תנ"ך הדתיים היו מתנתקים מהמדינה אבל להם מותר- זה חלק מהמורשת, זה חשוב ללמוד תנ"ך לדעת מאיפה באת וזה חשוב ללמוד מדעים ופילוסופיה מודרנית לדעת לאן אתה הולך
כן! 183944
לרוב האנשים יש את הכלים המתאימים כדי להתבדח. אבל לא כולם תמיד מבינים.
תנשום עמוק, חייך חיוך רחב וקרא שוב את הפתיל, לפחות מ- תגובה 183568.

אגב, מה הכוונה "בגיל כזה צעיר", על איזה גיל מדובר?
כן! 184083
אררר, אמממ, כחחחחח, בדרך כלל החיוך אמור להיות *תוצאה* של ההתבדחות ולא תנאי מוקדם. לפחות ככה הסבירו לי שובַי לפני כמה עשורים (אבל אולי זה השתנה מאז ולא סיפרו לי).
:-) 184096
החיוך יכול לשפר את יכולת ההבנה של בדיחות, או לחילופין להקטין את ההתנגדות העקרונית לנושאים שהבדיחה נוגעת בהם.

לדוגמא עטה על עצמך מבט של רצינות תהומית וקרא את המשפט הבא: "איך מפעילים מדיח כלים? בועטים בה!"
עכשיו חייך חיוך רחב וקרא שוב.

אם אתה שוביניסט, הניסוי הזה לא שווה כלום. נסה לספר את הבדיחה הזו למישהי בסביבה. (מומלץ להכין דרכי מילוט מראש)
:-) 184101
מאז התקרית עם השרת, אני מנוע מלהתייחס לבדיחה שלך. חסר לי רק שהיפני יפרוץ למועדון גיישות ויתרגל עליהן את מה שהוא לומד כאן. ברררר.
ערן מכריח אותי ‏1 184221
תגובה 183468

1 תגובה 184216
:-) 184348
מהפה שלך לאלוהים.
קצת חושומור עוד לא הרג אף אחד 183994
קצת חושומור עוד לא הרג אף אחד 184066
בתנאי שהיה.
היה או לא היה? 184074
תגובה 183944
לא שור, לא שה ולא חמור - אבל בכל זאת אל תתעלם.
על איזה גיל מדובר? אני נורא סקרן.
היה או לא היה? 184087
גם מצידי זו היתה סוג של בדיחה. לא הבנת, לא הבנת. כנראה לא מוצלחת, אז תתעלם. או.קיי?
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183237
ב. מיכאל (נדמה לי שזה היה הוא) כתב פעם כי בכל דת, מוצאים בגן-עדן את מה שאוסרת אותה דת. כך אצל המוסלמים, גן-העדן מדבר על סקס חופשי (''שבעים בתולות'' וכיוצ''ב), אצל היהודים -- על אוכל טוב, לא כשר כמובן (הלוויתן ושור הבר), ואצל הנוצרים -- טוב, אצל הנוצרים הכל מותר, אז בגן-עדן יושבים ומנגנים על נבל.
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183241
מה גורם לך לחשוב ששור הבר אינו כשר?
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183355
השאלה למוסלמים, היא אם אותו סקס חופשי מובטח שם גם לנשים.
שבעים בתולים? 183356
נשמע יותר כמו גיהנום...
שבעים בתולים? 183358
אולי שבעים שכבר התנסו בשבעים ושתיים הבתולות?
(אגב, מאיפה מאגר הבתולות האינסופי הזה?)
שבעים בתולים? 183379
אלה לא נשים, אלא שדות, וכאלה, מסתבר, לא חסר.
שבעים בתולים? 183380
ממה שאני זוכר אז הפרשנות המעודכנת דיברה על צימוקים לבנים.
שבעים בתולים? 183381
אה! טוב, יכול להיות שבשביל שבעים צימוקים לבנים שאינם מתכלים, שווה למות. מי יודע?
שבעים בתולים? 183438
אתה מתכוון: Energy Fields?
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183258
מהן אותן שנות אדם וידע שצבר בחייו לעומת חיי נצח בלימוד תורה? הרי יש לי נצח שלם (ועוד קצת) להשלים את מה שלא עשיתי בחיי בחי הנצח לפי תפישתך

מה גם שמקום שבו רק לומדים תורה בעיני לא נחשב גן- עדן כלל ועיקר
כדאי מאוד ללמד את הילדים 183451
זה מה שכל כך מבריק בו: כולם הולכים לאותו מקום בדיוק, רק שעבור הצדיקים זהו גן-עדן, ועבורנו, אותו מקום בדיוק הוא בני-בר... אהה, התכוונתי גהינום.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים