בתשובה לאלון עמית, 06/12/03 18:15
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183395
Let it be בלי העיבודים של אל ספקטור (אא"ט).
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183397
פיל "Wall of Sound" ספקטור. מצבו כיום לא משהו.
לוסי בסטרטוספרה עם דובדבנים 183429
פיל "חומות סאונד" "איזה מלך הוא היה" ספקטור.

פיל ספקטור היה המפיק הראשון במוזיקה הפופולרית - או לפחות המפיק הראשון שעבודתו קיבלה משקל עצום במיסחור החומר המוזיקלי, וששירים שהפיק קיבלו חתימה מיוחדת. גם שירי הפופ הטפשיים ביותר (ראו "דה דו ראן ראן") הפכו אצלו לסערות שוצפות וסוחפות. הקסם היה נעוץ בשתי שיטות עבודה:

א. יצירת צליל שכבתי ומעובה על ידי שימוש בהמוני כלים, כולל כלים ששייכים לקלאסי ולג'אז (אם לחזור ל"לט איט בי", ספקטור הוא זה שהוסיף את מפלי הכינורות מאחורי הפסנתר של פול מקרטני ב"דרך הארוכה והמתפתלת".

ב. במהלך העבודה הוא נהג לבדוק את עצמו בהאזנה לשיר מתוך רמקול זעיר. זה איפשר לו לדעת איך הסאונד יישמע ברדיו של מכונית פרטית - מדיום שהצעירים היו מעין קהל שבוי שלו, בגלל הרגלי הבילוי בשנות החמישים והשישים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים