בתשובה למיץ פטל, 01/03/01 22:57
הנושא שצריך לדון בו 18401
מלבד מקומות בודדים (ת"א, חיפה ואולי רחובות) תחנות רכבת תקועות בחורים שהאוטובוסים עוברים דרכם פעם ב, וגם אז במרחק לא קטן. אם ניקח את הרצליה כדוגמא (ותחנת הרצליה משרתת גם את רמה"ש ורעננה), צריך ללכת ברגל משהו כמו 5-10 דקות עד לתחנת האוטובוס הקרובה, *ולהמתין*. סיוט בקיץ.
הנושא שצריך לדון בו 18420
כאשר תגיע רכבת לעירי, אילת, אז אדע כי יש סיכוי כי תהיה מערכת רכבות נורמאלית לישראל.
הנושא שצריך לדון בו 18421
בעלי אינטרסים מ''ארקיע'' מונעים זאת.
הנושא שצריך לדון בו 18426
ארקיע דווקא?
אותי לימדו שהמתנגדים הגדולים הם חברות ההובלה במשאיות, שהרכבת תחסלם לחלוטין (וגם תציל את נמל אילת מהמצב הקשה בו הוא נמצא - לפעמים יותר זול לאוניות מהמזרח הרחוק להמשיך לחיפה מאשר להעלות את הסחורה למרכז במשאיות הנ"ל).
ולא לדבר על אגד - רכבת היא תחרות יותר קשה לאוטובוסים מאשר למטוסים, וכרגע לאגד יש מונופול כמעט מוחלט על קווי אילת למיניהם.
הנושא שצריך לדון בו 18489
הרבה יותר דחוף להקים את הרכבת לחולון ומערב ראשל"צ, וכמובן לירושלים. אבל אצלנו שר התחבורה שחק עיכב את תקצוב הקו לירושלים למרות שהאוצר מוכן לקו המהיר (28 דקות בלבד!)
הנושא שצריך לדון בו 18488
בהרצליה, התחנה המרכזית תועבר ליד תחנת הרכבת.
בבאר שבע, תחנת הרכבת צמודה לתחנה המרכזית וכך גם בנהריה.
ובעתיד תהיינה תחנות רכבת ברמה''ש וברעננה.
הנושא שצריך לדון בו 18491
גם בעכו תחנת הרכבת סמוכה לתחנה המרכזית.
בבני ברק תחנת הרכבת ממוקמת במקום מרכזי ונגיש. (ליד מסוף עתידים וליד קניון אילון)
עכשיו בונים את תחנת ''ההגנה'' בת''א שתהיה קרובה (ובשאיפה מחוברת במעבר תת קרקעי) לתחנה המרכזית החדשה בתל אביב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים