בתשובה לערן בילינסקי, 25/02/01 20:01
רגל פה רגל שם 18554
ערן שלום,

צר לי תגובה מתאחרת זו;

ישיבתך על הגדר אינה מרמזת טובות, היות והמנעותך הטקסטואלית מהבעת עמדה ברורה במצב הסכסוך הנוכחי אינה מעידה על נייטראליות ואיזון, כי אם על אי בהירות פילוסופית מסויימת, וחבל.

אין בליבי כל ספק כי באמתחתך נימוקים ברורים וערוכים בעבור נקודות שונות בדיונים הפוליטיים האחרונים.

עליך לבצע זינוק מוסרי ומוסרני קדימה, ולקבל עמדה ברורה באשר לפעילויות שנויות במחלוקת של מדינת ישראל והרשות הפלסטינאית.

כל המנעות מהיגד מסויים בכוון זה עשוייה להתפרש כאסקפיזם פילוסופי לשמו.
אין זה אומר כלל, כי אינך יכול להחזיק בדיעה אמביוולנטית בנושא האמור - אך גם אם זוהי דעתך, עליך לתת לה ביטוי מלא.

שלך

אלכסנדר
לא רוצה! 18573
אלכסנדר שלום,

אני מצטער, אבל איני רוצה לבצע את "הזינוק המוסרי והמוסרני קדימה", אלא להמשיך ולנסות למצא הסבר, באותן "כוונות טובות", תחת הנחות יסוד לא סבירות (כלומר, שעדיין לא שכנעתי מספיק אנשים שהן סבירות), שאחת מהן היא שהעשייה הפוליטית אין לה כהוא זה עם המוסר. כל זאת במסגרת הרצון החופשי והבמה הפתוחה באייל.

איני מחפש את השררה או את הכוח (כמו שמישהו רמז שם למעלה) או אפילו לשנות את דעתו הפוליטית של מן-דהו. קטונתי. אני בסך הכל מנסה למצא שיטתיות בבלאגן, ולעודד אחרים לשים לב לעובדה שהדברים אינם בהכרח כפי שהם משתקפים מבעד למשקפי האידאולוגיה, החלוקה המפלגתית או החלוקה "ימין" ו"שמאל". ואם הצלחתי אז זה יהיה שכרי.

וכמו שכבר אמרתי, כמובן שיש לי דעה, והיא משתקפת היטב בתיאורים שלי שאינם חפים לגמרי מטעם אישי, אולם, כפי שכתבת בעצמך, שורשי הסיבות לנקיטת העמדה הם בהכרעות ערכיות, וככאלו, לא עומדים למבחן ולשינוי בדיון המתפתח ומה שנותר היא התנצחות חסרת טעם לאין קץ.

אסקפיזם פילוסופי? זהו בסך הכל כינוי גנאי. כמו שאנשים מסויימים הטיחו בך על סיגנון הכתיבה שלך, האם יש בכך יותר מזה? אני חושב שלא.

בידידות,

ערן

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים