בתשובה לעוזי ו., 21/12/03 12:11
אם באיראנים נפלה שלהבת? 186229
לא, אין כאן נימה של גזענות.
אבל אני לא מבין איך אתה מקשר את זה לתגובה 185540 שטענה שמשמו של מנכ"ל סאב"א נובע שהוא לא מייצג את האינטרסים של העולם המערבי. כמו לערן, גם לי זה מזכיר את אלה שמחפשים יהודים (או שמות יהודיים) בממשל האמריקאי, וטוענים שהממשל מייצג את האינטרסים של היהודים וישראל, ולא של העם האמריקאי כולו.

לעומת זאת, לדעתי שמי שחושב שישנה אפס הטיה לשופטים הוא נאיבי. למעשה, בסוגיות עקרוניות, קשה לדמיין את השופט שתהיה לו אפס הטייה, ואני לא בטוח שזה השופט האידאלי. אפילו כאשר מפרשים טקסט שנכתב ע"י יישות מושלמת כגון התנ"ך, יש הטייה למפרשים, ואני לא מאמין שיש יהודי דתי שמסוגל להחליט מה הפרשנות הנכונה בשאלה כגון האם לסגת מהשטחים, מבלי להכניס לתוך הפרשנות את עמדתו האישית‏1. לכן, כאשר מטילים על שופטים לפרש טקסטים כגון חוקים וחוקה, שנכתבו ע"י אנשים לא מושלמים, שלא חזו את העתיד, ברור שהשופטים יכניסו לתוך הפרשנות הזו את דעתם האישית, ובמידה מסוימת זה גם מה שמצפים מהם לעשות.
זה אולי מצב לא מושלם, אבל כמו הדמוקרטיה, זה השיטה "הכי פחות גרועה" שמצאו עד עכשיו.

אולי מינוי שופט ישראלי יוכל לעזור לשכנע את ביהמ"ש להבין ששאלת גדר ההפרדה לא ממש בתוך המנדט שלו.

-----
1 יש כמובן הרבה יהודים דתיים חכמים ומבינים שחושבים שעמדתם האישית בנושא נגזרת מהתנ"ך ואין דרך הגיונית לפרש אחרת. העובדה שלא לכולם יש אותה עמדה מראה שזה כנראה לא המצב. גם שופטים לרוב אוהבים להציג את מסקנותיהם כנגזרות לוגית מהחוקים והתקדימים, וכבלתי תלויות בעמדותיהם. גם זה לא ממש נכון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים