בתשובה לליאור חיימוביץ, 09/03/01 11:24
בזכות? 18834
אכן, המלחמה בש"ס - ולא החינוך - היתה בראש מעינייו של השר שריד. העובדה שהשקעה ביום לימודים (שמרטפות, אולי) ארוך הצליחה למשוך כמה תלמידים מרשת החינוך של ש"ס לחינוך הממלכתי איננה, לדעתי, הישג במדיניות חינוכית. מה כן היה נחשב להישג? קביעת אמות-מידה מינימליות הנדרשות מזרמי-החינוך העצמאיים (כל עוד מקובל שיש להם זכות קיום) ואכיפתן. מהלך כזה היה משפיע על *כל* "ילדי ישראל", גם אלה שמוצאים את מקומם בזרמים העצמאיים מסיבות ערכיות, ולא תזונתיות. העובדה ש"יום לימודים ארוך" הופעל בעיקר באוכלוסיות שש"ס "התחרתה" עליהן מהווה פגיעה בעקרון השוויון.

לגבי "תכניות לימודים חינוכיות וערכיות", אני מודה שאינני יודע על מה מדובר. אם תפרט אולי אוכל לחוות דעה. מה שידוע לי הוא שבמינוי שלומית עמיחי למנכ"ל המשרד הוא גזר כלייה (ביודעין או שלא ביודעין) על הפרוייקט המרכזי של המשרד בתחום החינוך המדעי-טכנולוגי.

לזכותו של שריד ייאמר שהקדנציה שלו היתה קצרה מאד, ולכן ממילא לא ניתן היה לצפות ממנו להישגים רבים.
פרויקט מרכזי בכא''ט 18848
אשמח לשמוע יותר על אותו פרויקט מרכזי בתחום החינוך המדעי-טכנולוגי, ובפרט על חלקם המודע/מודחק של שריד/עמיחי בפרשה.
פרויקט מרכזי בכא''ט 18853
אני אנסה לחפש מידע נוסף. מדובר בפרוייקט עם שם בנאלי כמו "מחר 2000" או משהו כזה, שהיה מבוסס על מעורבות של האקדמיה (בקביעת מדיניות, בהכנת תכניות הלימודים ובסיוע ליישומן) בחינוך המדעי (או אולי מוטב לומר "בהוראת המדעים"). חיים הררי (פיסיקאי, נשיא מכון וייצמן) היה ממובילי הפרוייקט, ועם מינויה של עמיחי (שאת עמדותיה הכיר כבר קודם) צפה כי הפרוייקט ייפגע, ואכן כך היה. אני מודה שאינני מכיר את הנושא היטב, אך מהמעט ששמעתי עולה תמונה עגומה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים