בתשובה לזיוה און, 06/01/04 12:43
פינת סטטיסטיקת ההקרבה הגברית - מתחילה היום 188652
פינת סטטיסטיקת ההקרבה הגברית - מתחילה היום 188666
מה הרג אותו?
מניפולציות נשיות?

אני לא רוצה להכנס לתת הרמה שלך? ולחלל את כבודם של חללי צה"ל.לכן אפסיק.
פינת סטטיסטיקת ההקרבה הגברית - מתחילה היום 188668
אם היית משתמש בסטטיסטיקה של תאונות הדרכים (גברים שנרצחים באכזריות ע"י עדר נהגות פוסטמות שנוסעות לאט מידי ומשתמשות במראות רק כדי לתקן את האיפור) הייתי מבין אבל מה הקשר בין מוות של חיילים במהלך שירות צבאי לפועלה המשפטי של עדנה ארבל?
אומר לך בדיוק מה הקשר, ואבקש ממך להקשיב הפעם: 188686
1) אני גבר.

2) אני גאה להיות גבר.

3) אני מצפה מנשים לכבד גברים, כפי שאני מצפה מגברים לכבד נשים.

4) כאשר באה אשה חצופה כמו "זיוה" האלמונית ומנסה לטנף את המין הגברי כולו ע"י הצגת סטטיסטיקות וסיפורים עתונאיים שהאפקט המצטבר שלהם הוא להציג את הגבר הישראלי באור דוחה, אני מביא סיפורים שהאפקט המצטבר שלהם הוא להציג את הגבר הישראלי באור של גבורה. זיוה מנסה להראות שאנחנו חארות כי אנחנו מרביצים לנשים מסכנות, ואני מנסה להראות שאנחנו גיבורים כי אנחנו מגינים על נשים מסכנות.

5) זיוה וחברותיה מרקדות על דמן של הנשים שנרצחות בכדי לטנף אותי ולפגוע בכבודי ובזכויותי. הן מביאות סטטיסטיקות (שהראיתי שהן חד-צדדיות, מפוברקות ומוגזמות באופן פראי) וישר אחר כך, באותה נשימה ממש, מחוקקות חוקים אנטי-גבריים. זו מניפולטיביות בדרגה לאומית, והיא מכוערת ובלתי נסבלת.

6) תחשוב לרגע שאני וג'ק היינו יושבים במערכת עיתון. כל ידיעה על אשה שכיבתה סיגריה על הבן שלה היתה מקבלת כותרת גדולה. ידיעה על גבר שרצח את אשתו היתה מקבלת ידיעה קטנה, והיינו מציינים תמיד ש"קדמה לרצח התעללות של האשה". כל מקרה של עלילת שווא של אשה היה מקבל סיפור ענק, עם ציטוטים קורעי לב של הקורבן ותיאורים של הדרך שבה הוא נאנס באבו-כביר. עכשיו תחשוב שהיינו עושים את זה במשך 20 שנה. איך אתה חושב שנשים במדינה הזאת היו מרגישות? איזה יחס הן היו מקבלות?

7) אני מצפה מהאקדמיה ומהעתונות ומהמשטרה ומהפרקליטות לכבד את מגילת העצמאות, בה נכתב שלא תהיה אפלייה על רקע של מין. זה אומר שאם אשה רוצחת - כותבים שאשה רצחה. אם גבר רצח - כותבים שגבר רצח. אם היתה התעללות - מציינים שהיתה התעללות. אם יש מחקרים חדשים שמראים שנשים אינן פחות אלימות בזוגיות (אני מדגיש - בזוגיות!) מגברים, אז מפרסמים אותם, ואומרים סליחה לגברים, על כך שיצרו להם תדמית נפסדת של יצורים אלימים, ועוברים לעסוק בדייוח במקום בתעמולה ודה-הומניזציה של חצי מהאנושות. אם החוקר שחתום על מחקר ה-‏141,710 חוזר בו באופן מביש מהמספר הראשוני, מפרסמים תיקון בולט מאוד והתנצלות. ואם אחד כמוני בא ושופך כעס על העיוות הזה, אז קודם כל מתייחסים לתוכן ורק אחר כך לסגנון ולתאוריות ההיסטוריות שלי. ובטח שלא מתפתלים בניסיונות להוכיח שכולם טועים - גם אוניברסיטת הארוורד, וגם 150 המחקרים של פרופ' פיברט, וגם המחקרים על התאבדויות גברים, וגם נצ"מ יחזקאלי, וגם וגם וגם. לפחות מודים שיש כאן חומר למחשבה, ואם הדברים נכונים אז זה מאוד חמור.

מקשיבים, אומרים הבנו, יופי, טוב לדעת שסתם משחירים פה שני מיליון אנשים בגלל כמה פסיכים, נעשה את מה שאנחנו יכולים בכדי שזה ייפסק, וזהו.

זה הכל. מה לא ברור?
אומר לך בדיוק מה הקשר, ואבקש ממך להקשיב הפעם: 188714
1. גם אני. מה זה קשור לחללי צהל?
2. מה זה קשור לגאוה? ובמה זה קשור לחללי צהל?
3. גם אני. מה זה קשור לחללי צהל?
4. כאן אני רואה את הקשר לחללי צה"ל אלא שהוא קלוש. האם מכך שיש גברים גיבורים שנגינים בנפשם על מדינת ישראל על גבריה ונשותיה ניתן להסיק שכל הגברים הם כאלו? האם לא יתכן שגבר יהיה רוצח שפל ספוג בשנאת נשים? לדעתי יתכן אפילו שגבר יהיה חייל גיבור שמחרף נפשו למען המדינה ולאחר מכן כשהוא חוזר הביתה הוא משפיל את אישתו ומתעלל בה.
4 ב. יתכן שפיספסתי אבל איפה בדיוק זיוה האלמונית ניסתה לטנף את המין הגברי כולו?
5. גם את המקום שבו הראית שהן חד צדדיות ומוטות באופן פראי כניראה פיספסתי, הנתונים שהבאת הראו שמספר הגברים הרוצחים את נשותיהם בשנה הוא לפחות פי 6 (על פי הפרשנות הכי מתחשבת בדעותיך שהצלחתי למצוא). אתה מתרץ את זה בך שהנשים "עושות את המוות לבעלים" אבל לא מביא שום סימוכין לכך למעט המקרה הפרטי שלך.
6. אם כל ידיעה על גבר שמכבה סיגריה על אישתו הייתה מגיעה לעיתונים היו (על פי האמדן הכי פרו-גיל שאני מצליח להעלות בדעתי 700 הנשים שבמעונים לנשים מוכות) היו מתפרסמות 2 ידיעות כאלו בממוצע ביום. אני לא רואה אותן.
7. ראה 6. חוץ מזה אתה מוזמן לפתוח עיתון משלך ולציין בו את מה שאתה מוצא לנכון.
גיחה רגעית מתוך ערימת הניירות, לעניין הפיברטי 188845
כיון שהפנית אותי בתגובה 188397, אני עדיין שקועה עמוק בבדיקת הנושא. רק אציין כרגע כי אין אלה "המחקרים של פרופ' פיברט" - אלא בעיקר - הוא *אסף* וערך. זוהי אסופה *מוערת* - ומן המעט שהצלחתי לדוג עד הנה - העניין ה*מוער* - הוא-הוא הבעייתי כאן, אבל זה דורש עוד המון עבודה, ואני עסוקה גם בדברים רבים אחרים.

בכל אלה עדיין איני קובעת כי אין זה נכון לומר שנשים אינן פחות אלימות מגברים. ייתכן שזה נכון. מה שציינתי בתגובה 188394, הוא כי אני, בעבודתי שלי, חיפשתי בנרות ולא מצאתי את כל אותן נשים לא-פחות-אלימות. אולי הן קיימות. נראה שגם הטוענים כך מכירים בכך שהאלימות הנשית, כשהיא כבר מופיעה, ויהא הויכוח באשר לממדיה אשר יהא - אינה גורמת נזקים כבדים כזו הגברית. ומובן שאלימות יש לגנות, בין גברית או נשית.

נראה שעוד ניפגש. בסיבוב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים