בתשובה לסמילי, 09/03/01 18:19
אבל זו בדיוק הבעיה! 18866
הפקולטות למדעים מדויקים ולהנדסות לא אמרו לשר החינוך "אנא דאג שמבחני הבגרות יהיו קשים רצח, אנחנו עסוקים במחקר ואין לנו זמן לבדוק מבחנים לכ"כ הרבה סטודנטים", אלא "אנא דאג שבוגרי התיכונים בישראל ישלטו במיומנויות המתימטיות הבסיסיות האלה והאלה, כיוון שבניגוד לקולג'ים בארה"ב אין לנו ארבע-חמש שנים ללמד בהן את כל מה שמערכת החינוך הכושלת לא נותנת, כי בישראל יש שירות חובה ומילואים וכו"'. לא אחת איימה המועצה להשכלה גבוהה (?) לא להתחשב יותר בתעודות הבגרות אם ימשיכו להוריד את הרף, ומובן שמדובר באיום נואש מצד מיעוט שפוי ומודאג שרוצה לפחות לשמר את כח האדם הטכנולוגי בא"י.
אבל זו בדיוק הבעיה! 18874
עד כמה שזכור לי, את כל החומר של התיכון, למדתי באוניבסיטה בסמסטר אחד (במסגרת קורס אחד) בצורה הרבה יותר עמוקה. ולכן המסקנה שלי היא, שכל לימודי התיכון היו במטרת שמרטפות/ הכנה לצבא/ הכשלת תלמידים בדרך לאקדמיה.
בנוסף לזה, לדעתי, העלאת הרף באופן מלאכותי (כמו שנהוג במדעי המחשב) מורידה ולא מעלה את רמת הבוגרים הפוטנציאלים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים