בתשובה לארז וסילבסקי, 08/01/04 9:02
סלח לי, ראה כתבה מעיתון הארץ 189201
כתבה גדולה על "בית-כלא" לשוהות בלתי חוקיות, פועלות זרות וזונות יחדיו.

נשים!!

קרא באלו תנאים שמים את הנשים, קרא גם את הציטוט הבא:
*
כמו לפלשתינאים, גם בעבור העובדים הזרים המציא הממסד הישראלי אוצר מלים מיוחד. "מתקן משמורת" ולא כלא. הנשים אינן עצורות אלא "מוחזקות" והן אינן מגורשות מישראל, אלא "מורחקות". לוי מקפיד על המונחים. "זו לא טרמינולוגיה", הוא אומר, "אלה הגדרות חוקיות. זה לא בית כלא". עובדה: לא שירות בתי הסוהר אחראי על המקום, אלא המשטרה.
*

קישור לכתבה
פתאום, באמצע הכתבה, הנשים, שדיברו עליהם בלשון נקבה, הופכים ל"עובדים-זרים" וכי למה?

כוון שמדובר על בית כלא בנאים של בית מלון, כוון שכותב המאמר, רצה שיבינו כי התנאים הללו, מוענקים לכל העובדים הזרים. ולא כך הוא.

פועלים זרים, זכרים, גברים נמצאים במכלאות של בהמות, בבתי כלא שמורים, בתנאים של דיר חזירים. מאחורי סורגים מבורזלים. ורובם חיים באוהלים מיוחדים, כן... גם בכפור של החורף. אבל הם גברים, הם באים מרומניה, שם יותר קר, אז מותר להתייחס לגברים כמו כלבים.

תגיד לי אתה?

למה האפליה הזו? למה הכתבה נגועה בשלילת הגבר כוון שהוא גבר ואיננו אישה.

שים לב שבכתבה עצמה, שזורים המילים "סרסור" ו"סרסורים" גם אם הנערות אומרות שהן באו מרצון, גם אם הן מספרות שקנו בית מהכסף שהן הרוויחו, גם אם הן חוזרות ואומרות שהן מעדיפות לשוב ולזנות.

אז מהיכן צצים הסרסורים כאן?

מה?

כל חבר של זונה הוא סרסור?

וכדאי שתקרא מה כתבה על כך השופטת הדסה בן עתו.

קרא ותראה שאתה כמו כולם, לא רואה ומסרב להאמין.

הסרסור

כל מי שחקר את הבעיה הזאת לעמוק סבור כי הנשים העוסקות בזנות קושרות את גורלן
לעיתים קרובות לגבר החי על ריווחיהן בהסכמתן המלאה ולעיתים אף מיוזמתן.
המניעים הם לאו דווקא בתחום ההגנה הפיזית או העזרה שהן זוכות לה
לפעמים אלא דווקא בתחום הרגשי. יש לזכור כי נשים כאלו נפלטו
בדרך כלל ממשפחתן ומסביבתן הטבעית והן סובלות
מבדידות קשה, אין תימה שרבות מהן פונות
לסמים ואחוז נסיונות ההתאבדות
.הוא גבוה ביותר

לעיתים הסרסור הוא האיש היחידי שהזונה מרגישה אליו קירבה נפשית ולעיתים קרובות
היא מוכנה לשלם תמורת המשך הקשר איתו. אומנם יש מקרים בהם נמשך הקשר
תחת לחץ אבל במקרים רבים אחרים הוא מתחיל או נמשך מרצונה של
האשה אין שום הסבר אחר לעובדה שקשר זה נמשך לפעמים
שנים רבות או לעובדה שנשים רבות חוזרות
שוב ושוב אל הסרסור שלהן
.לאחר שעזבו אותו

במשפטים המוגשים נגד סרסורים עולה שוב ושוב התמונה המוכרת
שהתלונה למשטרה לא באה לעיתים קרובות אלא מתוך רגש
.של קנאה כאשר הסרסור מתקשר לבחורה אחרת

יש בתוכנו מי שסבור כי התערבותו של החוק נחוצה רק במקרים בהם נאלצה אשה לתת
מאתננה לאחר בניגוד לרצונה, שאם לא כן – כך טוענים בעלי הדעה – אנו דנים
את הזונה לבדידות נצחית משום שאינה יכולה להקים לעצמה שום מסגרת
משפחתית ואינה יכולה לחיות במשותף עם אדם אחר – אפילו חברה
במידה שהיא תורמת מכספה לקיום המשותף. יש לציין
כי העיסוק בזנות הוא רווחי מאוד וכמעט בלתי אפשרי
שבן הזוג ישתכר סכומים דומים אלא אם כן
הוא פורץ או שודד

אשה העוסקת בזנות אינה יכולה לחיות עם פועל או להינשא לו
מבלי לגרום לכך שהוא יימצא בסכנה של העמדה לדין
מאסר ממושך כמי שחי על רווחיה, אפילו
אין ביחסים שביניהם כל אלמנט
של אילוץ ואפילו אם הוא
מנסה להשפיע
עליה לפרוש
.מעיסוקה

הבעיות הללו הטרידו אותנו מאוד אולם בסופו של דבר הגיעה
רב הועדה למסקנה שאין מקום לשינויים מהותיים בחוק אם כי יש מקום להשאיר
לבית המשפט שיקול דעת בלתי מוגבל על ידי המחוקק. לכן אנו ממליצים לבטל את ההוראה
הקבועה בסעיף 10 לחוק החדש בדבר עונש מאסר חובה בלאו הכי זהו אקט הצהרתי
בלבד של המחוקק שהרי לא נקבע שום עונש מאסר מינימום ובית המשפט רשאי
להטילמאסר לתקופה סמלית בלבד. לאור הנימוקים שהבאנו לעיל ולאור
העובדה שבלאו הכי פסק בית המשפט העליון כי מותר
.להעמיד סרסור בפיקוח קצין מבחן

אנו סבורים כי יש להשאיר לבית המשפט את אותו שיקול הדעת
שמשאיר לו המחוקק בעבירות חמורות יותר ואפילו בפשעים חמורים.

דוח עתו עמ' 79/3

תודה.
רק נעשיתי לגבר אמרו לי אויב מימין ושושנה משמאל 189375
קראתי את הלינק שמוביל לכתבה של העיתונאית ענת מהארץ.
באמת מדהים הפער.
(אהבתי את הקטע על מנהל הכלא הזה שמכין לבנות חביתות).

אבל אני לא בטוח שצריך לבוא בטענות לנשים.הן פעלו כקהילה למען אחיותיהן הנשים מחבר העמים,ומה שהשיגו עבורן זה בסך הכל תנאים אנושיים סבירים בעת מעצרן.
מדוע קהילת הגברים אינה פועלת למען האחים הרומניים באותה נחרצות מסירות והשקעת אנרגיה?
אומר לך למה,גברים הם חבורת אגואיסטים,שיוצרת אחווה רק כשצריך להרוג את האויבים שבאים לקחת להם את הנשים שלהם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים