בתשובה להאייל האלמוני, 13/01/04 13:09
שאלה: 190156
כשציטוטי הלכה מהעיתונות יכללו את כל השאלה, ואת כל התשובה, ניתן יהיה לדון בהם ברצינות.

ובכל זאת מתוך הכתבה - אם נטעו לך עץ בגינה שלך, מותר לך להנות מהפירות בלי רשות הנוטע.
אם הערבים שאינם בעלי הקרקע (כך משתמע מהפסק) נטעו זיתים, למדינה שהיא בעלת הקרקע מותר להנות מהזיתים. וכדי שאדם פרטי יוכל לעשות זאת, הוא מחוייב לברר עם הרב המקומי לגבי הקרקע הספציפית ממנה הוא רוצה למסוק זיתים.
שאלה: 190158
וזה מה שכתוב ב תגובה 190108
שאלה: 190161
אני לא מתכוון להכנס לדיני מלכות‏1 (מותר להפקיע נכס לצורך סלילת כביש? ולהקמת מרפאה או קניון?).
הגבתי בלי לראות את כל התמונה, לא בדקתי על מה אורי פז הגיב כשהוא כתב "גזילה לאור היום של זיתים בבעלות ערבית".

1 דינים הנוגעים למדינה.
שאלה: 190163
המדינה, אותה בעלת אדמות שהעניקה לעצמה את הבעלות, לא מוסקת ולא מונעת מסיק. מי שממנה את עצמו לשליח המדינה במקרה זה הם אנשים פרטיים שחוסים בצילם של פסקי הלכה כמו זה המצוטט בלי לדקדק בכל הדקויות‏1, ואבוי לעינים שכך רואות, גם מתמיכה הלכתית של מר ו. הצעיר, שניכרות בו השנים שהשקיע בפלפולי משניות. הרב המקומי יהיה הפוסק אם מותר לאותו אדם פרטי, בשובו ממסע הרס קטן בשוק של חברון, למסוק מעט זיתים בתור ש"צ המממש את זכויות המדינה, ושימות הפלשתינאי ברעב, מה הוא בכלל נוטע זיתים על האדמה הקדושה שהובטחה לאבותינו, ונושם את האויר ששייך בזכות אבות רק לעם הנבחר‏2.

על כגון זה אמרה ניצה שהיא נפעמת מהיותה נוטלת חלק פעיל בחזון הנביאים, ואם לא יצאה בת קול מהשמיים וצחקה צחוק מר שנשמע מקצה הארץ המובטחת‏3 ועד קציה, הרי לכם הוכחה ניצחת שאין אלוהים.

תתבייש.
_____________
1- כן, אני יודע.
2- ובארמית: נב-חרא.
3- ובארמית: מוב-תחת.
שאלה: 190168
למיטב הבנתי בסמכות הרב המקומי לקבוע האם הקרקע עליה נמצא אותו עץ זית, שייכת לאדם הפרטי המעוניין למסוק או לא. (ולמה לפנות אל הרב המקומי? אולי לקבוע שייכות קרקע ליישוב ואז למי יש סמכויות מסיקה?)

אגב, מי שממנה עצמו לשליח המדינה לצורך מסיק, עלול להגיע אלי או אליך לצורך גביית מס הכנסה.
שאלה: 190179
נה, אם הוא יגיע אלי זה לא יהיה בשביל לגבות מסים אלא כדי לברר אם תמיכתי בהסכמי אוסלו היתה חד-משמעית מספיק כדי לתלות אותי, או שאפשר להסתפק בחינוכי מחדש ע"י החבר'ה של הרב אבינר (אני מניח שאעדיף את האפשרות הראשונה, אבל לא נראה לי שמישהו ישאל אותי).

אני לא יודע מה הסמכות של הרב המקומי, ועל איזו סמכות בדיוק אתה מדבר (מוסרית? הלכתית? פורמלית?). אני יודע שבשם התורה נעשים מעשים שגורמים לי רצון להתכחש לכל קשר ביני לבין המורשת התרבותית שלי.

רציתי לצטט כאן משהו שמתחיל ב"לא תישא", אבל מנוֹע החיפוש של סנונית הצטרף לאות סולידריות לזה של האייל, כך שאני מנוּע.
כלומר: 190184
אתה מנוע חיפוש!
למי אתה קורא חיפוש? 190186
חתיכת עכבישית שכמוך.
שאלה: 190196
בכל מקרה שאני מדבר על סמכות של רב אני מדבר על סמכות הלכתית, למעט מקרים בהם ההתיחסות אל הרב היא כאל אחד האדם והאיזכור 'רב' נועד רק להגיד מיהו, ואז יש לו סמכויות נוספות, כמו הסמכויות שלי יש, בעצם אין לו סמכויות כמו שלי אין.

חוצמזה - למה שאני לא אשא? איך אני אגיע הביתה?
ברגל 190199
מה שהיה טוב לאבותינו במדבר כבר לא מספיק טוב בשבילך? אכן, נוסע ופוחת הדור.
ברגל? 190201
וכמה זמן לקח להם להגיע?
ברגל? 190206
אין לי מושג. המנוע של סנונית עדיין לא פעיל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים