אמנות הדיפלומטיה 191069
יש לברך את השגריר על פעילותו האמנותית בתערוכה. ביצירת המחאה שלו היטיב השגריר למקד את הפרובוקציה, כשבחר באמצעים אור-קוליים ככיבוי הזרקור, ובפעילות קינטית מקורית (כהשלכתו של זה אל המים). אין ספק שיצירה חדשנית זו, המבקשת לבחון את גבולות המותר והאסור, זכתה בצדק להחשב ליצירה הבולטת בתערוכה השבדית.

מצער לראות כיצד משרד החוץ השבדי, הנחשב לפתוח ונאור, ממהר להתנפל על האמן בנסיון לדכא גישות אמנותיות חדשניות. בוז לסותמי הפיות.
אמנות הדיפלומטיה 191152
אני בדיוק עומל על ניסוח תגובה על המיצג המקורי של השגריר, והנה אני נתקל בתגובתך זו...
אמנות הדיפלומטיה 192253
אבל הדבר המעניין כאן הוא היפוך התפקידים, שבו נציג המדינה מתנהג כלוחם גרילה. בדרך כלל מדינות משתיקות יצירות אמנות באמצעים יותר מעודנים ושקופים (אם כי, בסופו של דבר, אלימים לא פחות): קונים את המוזיאון, קונים את האמן, מפעילים לחץ על האוצר וכו'. הפעולה של השגריר היא 'פעולה ישירה' בסגנון שחביב דווקא על קבוצות אנרכיסטיות שכוחן היחיד הוא ביכולתן למשוך תשומת לב תקשורתית. מטרה של פעולה כזו היא בדרך כלל להראות שגם האזרח הקטן יכול לעשות משהו מול המנגנון הדורסני (כשהאמת היא שהוא לא ממש יכול).

ההיפוך הזה מעניין. זה קצת כמו שמדינה תשלח חיילים עם חגורות נפץ להתפוצץ בבתי קפה. הרי מדינות טובחות אזרחים באמצעים אחרים: בשוגג, על פי הנהלים, בהרעבת-לוואי, בכשל נקודתי שלא איפשר להגיע לבית חולים בזמן,באישור אתיקן הבית, וכו'. מה אפשר ללמוד מהעובדה שישראל קיבלה על עצמה תפקיד של לוחמת גרילה בממסד האמנותי הבינלאומי?
אמנות הדיפלומטיה 192289
אתה לא פוחד שהמדינה המפלצתית הזאת תשתיק גם אותך?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים