בתשובה לאלכסנדר מאן, 18/01/04 20:57
סקנדלים 191128
אלכס,

אם יש לך משהו להגיד תגיד, אבל אל תשתמש בדבריי בצורה שברור שלא כיוונתי אליהם כדי להגיד את שלך. ואם לא ברור אז שים לב:

אתה פונה אלי ופותח "זו לא השאלה של כמה נרצחו או לא..."
וכי טענתי שזהו עצם העניין? הרי כתבתי בתגובה 191050 בפירוש: "אין זה שפרטים אלה [מספרם המדויק של ההרוגים] משנים באופן משמעותי את ההסתכלות על האירוע או על המיצג..."

ורק אח"כ הוספתי ואמרתי שבכל זאת יש בכך כדי לחשוף משהו על אודות יוצרי המיצג. בניגוד לטענתם שביצירתם יש סימטריה בין הרוגים פלסטינים לישראלים, הרי מעניקים פרצוף רק למחבלת (הטקסט הנלווה למיצג גם הוא מספק עליה פרטים רבים למדי) ומבחינתם פני ההרוגים הישראלים מחוקים, וניסחתי זאת כך: "היות שהמיצג הזה מעניק פרצוף רק ל"שלגיה", המחבלת המתאבדת, הרי שבאמת מבחינתם של היוצרים אין זה משנה אם נרצחו 19 גמדים או 21 גמדים".

אז בשביל מה אתה בא ומסביר לי את מה שכבר הנחתי עליו את האצבע וכותב:"[לא מספר ההרוגים חשוב] אלא בפירוש שאלת הכאב הסובייקטיבי שכנראה מרגישים הרבה ישראלים לגבי מיצג זה, אשר להבנתם מעניק פנים ודמות אנוש לרוצחת המונים.

היות ואני סומך על יכולת הבנת הנקרא שלך לא יכולתי שלא להתרעם על הפניה שלך אליי ברישא של תגובתך בנוסח: העיקר זה לא א' אלא ב', בשעה שאני עצמי אמרתי שהעיקר אינו א', והתייחסתי ל-ב' (ואין זו הפעם הראשונה שאתה עושה את התרגיל הזה).

ועכשיו, אלכס ידידי, אומר לך שאני בטוח שהסקנדל הקטן שעשיתי לך בתגובתי זו, לא ממש נעים לך, אבל יכול להיות שאני מגיב כך בהשראת הסקנדל שעשה שגרירינו בשבדיה (גם אני, ברברי שכמותי, תומך בתגובתו האימפולסיבית). בטלוויזיה הראו בין השאר קטע שבו שגרירנו אוחז במיקרופון וטוען שלא נותנים לו להגיד את דבריו בשבדיה הדמוקרטית שעה שמישהו מבין המכובדים השבדיים מנסה להסות אותו (לא יודע אם הראו לך בגרמניה את הסצנה הזאת); ואני התבוננתי דווקא בפרצופיהם אחוזי הפלצות של המכובדים השבדיים האחרים על הבמה הקטנה ששם התחולל הסקנדל, והיה ברור שמבחינתם אין גרוע יותר מהשערוריה; לא דם פלסטיני עניין את המעונבים במוזיאון ולא דם ישראלי, אלא אוי ואבוי, הגרוע מכל... סקנדל. ולכן, אולי זה טוב ששגרירינו בשבדיה הפעיל נגדם את נשק יום הדין הזה, הסקנדל; אולי רק כך הם ילמדו לקח ויחשבו פעמיים לפני שמוסדות התרבות שלהם פוגעים במזיד או בתום לב כביכול ברגישויותיהם של יהודים וישראלים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים