מאמר קצת מבלבל 193778
1. המאמר נראה לי כמו תמצית לא מספקת של תורה מעניינת.
2. לא ברור לי הקשר בין יחסו של הוק ליהדות לבין נושא המאמר - תורתו לגבי הדמוקרטיה, ולא ברור לי למה דווקא לפתוח בנושא זה לפני שמכירים לנו את הוק האיש.
3. לא השתכנעתי שיש חשיבות לעיסוק בהוק דווקא כיום.
4. "כללי השיח החופשי", שהם עיקר המאמר, אינם מנוסחים בבהירות, ובעוד חלק מהם הם ברורים הריש אחרים נראים בעיני מוזרים במקצת.
ברגשות מעורבים 193783
עלי להצטרף. מעניין היה לקרוא על אישיות שלא הכרתי, ומעניינת העובדה שבשנות החמישים של המאה ה-‏20 עוד היה מקום לחזור ולדון ביסודות השיח החופשי - אם הייתי צריך לנחש טרם קריאת המאמר, הייתי משער שכבר הרבה קודם לכן נזנחו היסודות האלה, לפחות באקדמיה, לטובת דיונים מסובכים (ואולי מנותקים) יותר. ועל כך - רוב תודות לרון.

החלק הראשון, עם זאת, באמת די לא קשור, אך הייתי נותן לזה ספין חיובי: יש כאן פשוט שורש לעוד מאמר, שאולי נזכה לקבל. (ונדמה לי ש"ניקלת" כתוב לא נכון, צ"ל "נקלית"?).
ברגשות מעורבים 193806
מה לעשות, אתם צודקים, ועל זה היו כמה אימיילים מרתקים עם העורכים. המטרה שלי היתה להציג את הוק האיש בפני עדת האיילים, וגם מעט מהמעט שהצלחתי לקרוא מכתביו, ולכן שני חלקי המאמר נראים קצת "מודבקים". נראה לי שכמו שהוא חשב בשנות ה-‏50 שצריך לחזור על האמיתות החבוטות, אולי גם היום יש צורך לשוב אליהם (כמובן שלא באכסניה מכובדת זו, ושמא כן?).

אנקדוטה מענינת - קראתי על הוק לראשונה לפני כשנתיים בעקבות סערה שהתחוללה סביב ועידה על סידני הוק. קבוצה של אנשי רוח שמרניים החרימו את הועידה בגלל הזמנתו של האינטלקטואל הכוכב קורנל ווסט. מי שזוכר, ווסט שימש בתפקיד היועץ לעניני פילוסופיה לבמאי הסרט המטריקס, ואפילו שיחק בסרטים בתור חבר מועצה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים