בתשובה ליובל רבינוביץ, 14/03/01 2:04
ובמצעד הזועה המנצח הוא: טליבאן 19464
אתה מצייר מצב שבו העולם המוסלמי דירדר את העולם ביגון שאולה.
אלא שהמצב במאה השישית ותחילת השביעית לא היה מזהיר במיוחד. ''אוצרות העולם העתיק'' כבר נשכחו עוד לפני שהאיסלם הגיח אל אוויר העולם.

בנוסף, אם השריפה באלכסנדריה כילתה עימה יצירות הזויות בנוסח עולם האידאות של אפלטון - דיינו.
אני ואפסי עוד? 19467
ואם בשריפה באלכסנדריה גם היו נשרפות יצירות הזויות כמו האיליאדה והאודסיאה, גם אז דיינו? למה לעצור שם, גם התלמוד היה דליק עד למאוד... בקיצור, איזה עוול גרם לך אפלטון, אריסטוטל שכמוך?
אני ואפסי עוד? 19516
אין מקום להשוואה בין הומרוס לאפלטון.
אודה ולא אבוש - אני לא חובב אפלטון. עובדים שומרים פילוסופים. סלקציה. המנהיג הפילוסוף.
אפלטון גם לא אהב יצירות בנוסח האילידאה והאודיסאה. לדעתו החיקוי - כל חיקוי - הוא שיקרי. הומרוס הוא סופר גדול - אך לא מועיל. אין מקום להומרוס במדינתו של אלפטון.
אני ואפסי עוד? 19517
השם שלי עוות.
he he
אני ואפסי עוד? 19526
אין מקום להשוות בין ברוקולי לפיטריות.
אודה ולא אבוש – אני לא חובב ברוקולי, גם ברוקולי לא אוהב פיטריות – לדעתו החיקוי לצורת חיים עליונה, כל חיקוי – הוא שיקרי. פיטריות הן מזון נהדר – אך לא מועיל. אין מקום לפטריות בגינתו של הברוקולי.

בקיצור, לא הבנתי, מה אתה רוצה מהמנוח?
אני ואפסי עוד? 19579
העלתי את הנקודות.
לא היה לי כח לכתוב ארוך.
אמרת שאם כבר אפלטון אז גם אודיסאה. עניתי שלשיטתו של אפלטון אין טעם באודיסאה.
אפלטון לא העריך במיוחד את הסופרים והאומנים. הם עושים עבודה שיקרית.
בעולם שלו ראש המדינה צריך להיות פילוסוף. החלוקה שלו לשומרים וסתם אנשים לא ברורה.
היה ניסיון להקים עיר כזאת על ידי נאו אפלוטיסט. ניסיון שלא צלח.
ובמצעד הזועה המנצח הוא: טליבאן 19470
רצוי לזכור שמי ששימר את כתבי אפלטון (ובמידה מסויימת גם אריסטו) אל מעבר לימי הביניים היו המוסלמים. בזכות התרגומים והפירושים המוסלמיים הגיע אפלטון אל אפם וחמתם של הנוצרים אל אירופה הנוצרית ושיגע בניחוחו הפגאני את החבר'ה של הרנסאנס.
ובמצעד הזועה המנצח הוא: טליבאן 19521
בדיוק.
אבל למה לא להשמיץ את המוסלמים אם אפשר? הם הרי אלה עם הכאפיות על הפנים.
לא מדויק 19558
הכאפיות על הראש
השערות הן על הפנים.
ובמצעד הזועה המנצח הוא: טליבאן 19561
במקומך, לא הייתי כל כך נחפז לחשוף את בורותי.
למוסלמים אין כאפיות, לא על הפנים, ולא במקום אחר. הכאפיה היא לבוש ערבי, לא מוסלמי. יש ערבים נוצרים ויש ערבים מוסלמים.

בקרב המוסלמים יש ערבים, ויש שאינם ערבים (הם חיים באינדונזיה, אפגניסטאן, בנגלדש, פקיסטן ועוד).

אשמח להשמיץ את האיסלאם בכל הזדמנות. דת חשוכה ופרימיטיבית. הלבוש של המוסלמים הדתיים בהחלט מצביע על חלק מהבעיה.
ובמצעד הזועה המנצח הוא: טליבאן 19580
חס וחלילה. לא טענתי שאתה בור.
ההערה היתה כללית כלפי ההתייחסות למוסלמים ולערבים. כך גם הנוסח ''על הפנים''.

לא היתה כוונה לפגוע.

סליחה וכל טוב.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים