בתשובה להאייל האלמוני, 09/02/04 9:57
כמובן שקראתי 196234
לא ידוע לי שישראל החליטה על גורלו של המנהיג הפלשתינאי. היא אפילו לא הצליחה למנוע סהרוריים למיניהם ללכת ולהגן עליו בגופם. ישראל החליטה שהוא "לא רלוונטי" ולא הצליחה ליישם אפילו את ההחלטה הזו.

לא הזכרתי את דברי הביקורת של המנהיגים הפלשתינאיים כמשהו שיש לאסור עליו (למרות שלא מדובר באמת בביקורת, אלא בהסתה), אלא כמשהו שממחיש עד כמה רחוקה המלחמה הזו מהכרעה. אם היא תוכרע, תופעת ההסתה תיעלם.

לפלשתינאי בתוכנית המוצעת יהיו זכויות אדם. סמכותו של חייל לחפש בביתו תהיה כסמכותו של שוטר לחפש בביתו של אזרח מן השורה, כלומר - תחייב היתר ומעקב משפטיים. הוא לא יהיה צפוי להרס רכושו או לגזילה. הוא יוכל לעבוד ולהתפרנס, בקצרה - הוא יוכל לעשות מה שעושה כל אדם.

אבל נדמה לי שאתה מדבר על זכויות לאומיות, למשל: הזכות להשפיע על צורת השלטון. זו לא תהיה לו. עשינו את הניסיון הזה והוא נכשל. גם כעת אין לפלשתינאי שום השפעה על צורת השלטון השולטת בו. אז אם יש לכפות את צורת השלטון, אני מעדיף שזה יהיה השלטון הישראלי ולא החונטה הערפאתית.

אינני רואה סתירה בין שתי ההודעות. אי אפשר לקבוע לוח זמנים מראש לעניין שעליו אתה מדבר, כלומר: מתן זכויות לאומיות לתושבי השטחים. הבעיה הבוערת היא האלימות, והבעיה שיצרה אותה מראש היא השנאה. את האלימות נוכל לפתור בשיטה המוצעת. את השנאה לא נוכל לפתור בשום אמצעי, היות שהיא אמוציונלית ולא לוגית. יש לקוות שהיא תפוג בתוך דור אחד, אבל יתכן שלא. העניין המסויים הזה תלוי גם בעולם הערבי ובתהליכים הפוליטיים והחברתיים שיתרחשו בו.
כמובן שקראתי 196306
אם לא ידוע לך, אז תקרא את http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1799129,FF.h...

נו, אבל גם ביפאן ובגרמניה היו מי שביקרו את האמריקאים, אז גם היפאנים והגרמנים לא הוכרעו?

הזכות להשפיע על השלטון היא לא זכות לאומית, אלא זכות פרטית שניתנת לכל אזרח ללא קשר ללאומיותו, וחלק מהותי מהזכויות הדמוקרטיות. ה"דמוקרטיה" שאתה רוצה לחנך את הפלשתינאים היא לא הדמוקרטיה שאנחנו מכירים.

הסתירה היא שבהודעה הראשונה כן נתת לוח זמנים, ועכשיו אתה נותן לוח זמנים חדש. בכל מקרה, ברור שאתה מדבר על משהו שונה לחלוטין מהנסיון (המוצלח) האמריקאי ביפאן ובגרמניה, ודומה להפליא לנסיונות (הלא מוצלחים) שנעשו באפריקה. אין לך שום כוונה לתת לפלשתינאים דמוקרטיה (שכוללת את הזכות להשפיע על השלטון), בסך הכל החלפת את "זכותנו על הארץ" של ניצה, ב"חינוך לדמוקרטיה". שניהם לא יגמרו לעולם.
כמובן שקראתי 196563
אז מה היה בלינק שהבאת?
הוסכם בממשלה שיאסר ערפאת אחראי לפיגועי הטרור. במצב נורמלי היה על הממשלה, לפיכך, לאוסרו ולהעמידו לדין. במקום זאת דרשו ראש הממשלה וסגנו לגרש אותו מהאיזור. חלק משרי הממשלה התנגדו. ראש הממשלה יצא ושוחח טלפונית עם קולין פאוול. לאחר מכן חזר והוחלט לבודד את ערפאת.

יש כאן בקושי מראית עין של החלטה. על פי מה שנאמר היה עליו כבר להיות במאסר עולם אם לא למעלה מזה. האלטרנטיבה המספקת הרבה פחות הוצעה ונפלה. לבסוף הושאר משהו חלבי לגמרי.

את עניין ה"ביקורת" אני צריך לראות כדי להאמין. שוב: כאן זו אפילו לא ביקורת. מדובר על אנשים המסיתים לרצח ואנשים אחרים הנושאים נשק ומגשימים הלכה למעשה את מה שנאמר. אבל בוא נתחיל בקטנות: מצא עדות לביקורת שנמתחה ביפן או בגרמניה על האמריקאים בזמן המשטר הצבאי.

אתה צודק בכך שהזכות להשפיע על השלטון קיימת לכל אזרח. אבל אני לא מציע להם אזרחות. אני מציע להם חסות. אני מציע כיבוש מחדש. מובן שהנכבש לא יהפוך לאזרח. לאחר שתימוג האלימות המצב יהיה שונה. אבל אנחנו ייבאנו לשטחים את החונטה וחילקנו גם את הנשק. כיצד יכול מישהו להשפיע על השלטון בצורה כזו?

אגב - הבוקר שוב נרצח פלשתינאי שנחשד בשיתוף פעולה עם ישראל. הוא כנראה לא הבין את הרמז: בנו נרצח לפני מספר חודשים ‏1. אולי זה נראה לך נאצל להמשיך במדיניות המאפשרת זאת. לי לא.

אנא - הבא את הציטוט של לוח הזמנים שנתתי.

אני מציע לפלשתינאים את הדרך היחידה להגיע לדמוקרטיה. זה ודאי לא מה שניתן להם עד כה. אנא פרט בעניין הניסיונות באפריקה, שאינם מוכרים לי.
_____________________

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים