בתשובה לאורי פז, 13/02/04 13:12
הסבר פניך לתייר 197255
פנית אלי ולכן אשיב: אני מצטער, סיכמתי עם עצמי שאין לי כל חשק להסביר לך פנים אחרי תגובה 193974, והאמת זה די מדהים שאתה מעז לדרוש זאת. מה גם שאני כבר לא יודע עם איזה אורי פז אני מדבר.
הסבר פניך לתייר 197270
אם תמשיך ככה עוד תהפוך מאלון עמית ל''אלון'' עמית.
הסבר פניך לילד חרדי גאוותן וחצוף 197295
לדעתי מרוב העלבונות שאורי חילק כאן הוא כבר לא זכר במי הוא עלב ובמי לא, השמות היחידים החרוטים במוחו הם אלו שסנטו בו אחרונים וייסרו אותו עד דק על מעידתו בפרשת העורך דין החילוני. קריא: והשכ"ג ואנוכי.

כך שבינו לבין עצמו, באותה בועה מנותקת מציאות שיצירתה היא אומנותם של הציבור שאורי פז מייצג, אורי למעשה פנה אל מגיב שאיננו מכיר ולא בא איתו בדברים קודם לכן, בבקשה לגיטימית, להתדיין איתו בנימוס, אחרי נסיונו המר עם לשונו החדה של השוטה.

מדהימה אותי כל פעם מחדש היכולת שלהם להשלות את עצמם וליצור לעצמם מציאויות מקבילות סובייקטיביות ללא כל מאמץ או התנגדות נראית לעין של השכל הישר. אם זה לא היה מפחיד, זה היה מאוד מרשים.
הסבר פניך לתייר 197476
אם החל מהיום שמך (אלון עמית) יהיה שם קוד להכללות חילוניות גסות (אלימות, כפייה אנטי-דתית, ושאר ירקות) - איך היית מגיב למכליל גס הרוח?
תסלח לי שאני מתערב, אבל ממש לא ענית לו לעניין. וגם אני שואל את עצמי: מה הקשר בין כל מה שכתבת בתגובה 197244 לבין שמו של אדם שבחר להשיבך בבחינת "ענה כסיל כעוולתו". האם אין זכותו של הבן אדם להשיב לשאלותיך כראות עיניו לנכון? מה זאת אם לא עוד כפייה מזן חדש ברפובליקת הבננות? אז תשובתו, המופנית על ידך בקישור, עניינית (לדעתו, שכן יש להניח שלא היה מגיב בה כהווייתה) לא סיפקה את שביעות רצונך כפי שציפית, שומו שמיים!
הסבר פניך לתייר 197477
בן האדם, לא הבן אדם, שהוא יציר לשוני וולגארי...
הסבר פניך לתייר 197517
אין לי מושג ברור על מה אתה מדבר. כמה הערות שאולי תשפוכנה אור על הסיטואציה:

1. בדיונים ביני לבין אורי פז, היה צד אחד (רמז: לא אני) שהביע הכללות גסות-רוח לגבי הפשיעה בקרב החילוניים ורמתם התרבותית (תגובה 179459, תגובה 191397, תגובה 190582), והשתמש אישית כלפי בביטויים נאים כמו "מלל נבוב" ו"טיעון מטומטם" בתגובה 193974. הצד השני (רמז: אני) לא התייחס בשום שלב לכפייה דתית או אלימות של דתיים, ושמר ככל יכולתו על תרבות דיון עניינית. ועל-כן אתמהה: מה למדנו ממשחק האיפכא-מסתברא שלך, של מה היה קורה אילו שמי היה שם קוד למשהו? איפה לדעתך השתמשתי אני בשמו של אורי פז כקוד למשהו, ומיהו בסופו של דבר המכליל גס הרוח בסיפור הזה?

2. כתבת "ממש לא ענית לו לעניין", ואני תוהה, מה אתה אומר. הבהרתי שאינני רוצה לענות לו.

3. מה באמת הקשר בין מה שכתבתי בתגובה 197244 לכל מה שרשמת בהמשך? אתה הבנת מה כתבתי בתגובה ההיא? אני אסביר שוב: אני סקרן להבין תפיסות-עולם שונות של יהודים דתיים, ומאורי פז למשל (גם מאחרים, אך במיוחד ממנו) למדתי על תפיסות שלא הכרתי: דחייה של תורת האבולוציה, עניין רב באפולוגטיקה של יישוב התנ"ך עם המדע, אמונה עזה בניצוץ יהודי מיוחד העובר בתורשה, ועוד. מה הבעייה עם זה? יש פה איזו התקפה על אורי פז?

4. האם התשובה העניינית עליה אתה מדבר היא תגובה 193974? אולי היא עניינית, אבל היא גם מעליבה. אכן, זכותו לכתוב תגובות תוקפניות ומכוערות. אתה כופר בזכותי שלי, עקב זאת, להפסיק להתדיין איתו?

שגיאות הכתיב והעברית שלך ("ענה כסיל כעוולתו", "לא סיפקה את שביעות רצונך") מעוררות אצלי חשד קל שאתה הוא אורי פז עצמו. אם לא כך הוא, בסדר, אבל אנא נסה לשים לב מה אירע כאן לפני שאתה מאשים אותי בכפייה מזן חדש. אם אתה הוא אורי, האמן לי שתזכה אצלי להרבה יותר כבוד אם תפסיק להתחבא, תתנצל על גסויותיך, תפסיק להשתמש בביטויים לא רלוונטיים כמו "רפובליקות בננות" ותסביר לי למה תגובתך ההיא היתה צריכה להשביע ("שומו שמיים!") את רצוני.
הסבר פניך לתייר 197603
''עמה כסיל כעוולתו'' יכול להיות משחק מלים של בן-עוולה, ולא שגיאת כתיב.
הסבר פניך לתייר 197606
מסופקני. הקשר בין כסילות ועוולה הוא, מקרי, אם בכלל.
שאני אבין: 197614
את מתווכחת *איתי* על כסילים ושוטים?
שתבין: 197624
זה שאתה שוטה, זה בכלל לא אומר שאתה מומחה גדול לכסילים ושוטים. במאי ידוע שלצערי אינני בטוחה כרגע לגבי זהותו ויש לי לפחות שלושה מועמדים, אמר פעם: "בשביל תפקיד של אידיוט אני לא לוקח אידיוט. אני מחפש שחקן *מאוד אינטליגנטי*".

אבל אני אוהבת אותך בכל זאת.
שתבין: 197633
הבמאי הידוע שלך רשאי להחזיק בהעדפות שלו. אלוהים מלהק את השחקנים שלו אחרת.
במטבע שכתבת לאסתי: 197653
ולאדק, אתה מספר *לי* על הסידורים של אלוהים? רוצה שנלך בלהוריד ידיים?

הלואי שהבמאי היה שלי.

(מעניין, חשבתי שתענה לי: "מה, את עוד פה? קיויתי שכבר התאבדת תגובה 197271")

אל תענה לי, שתוק כשאתה מדבר אלי.
במטבע שכתבת לאסתי: 197655
אחרי הפעם האחרונה שהתלוצצתי עם מישהו על ענייני התאבדות מעל דפי האייל, נשבעתי לעצמי לא לעשות את זה שוב.
חס וחלילה! חס וחלילה! 198496
מה זה כל הדיבורים האלה? שלא תחשבי על זה אפילו, אפילו לא בצחוק. אם תתאבדי, מי ימציא לנו כל מיני שמות משונים עם מספרים עולים ויורדים של סלשים באמצע?
אז סיכמנו? עד מאה ועשרים
חס וחלילה! חס וחלילה! 199745
אחרי ששלחתי את תגובה 198496 נשאר לי קצת טעם רע ממנה והצטערתי שלחצתי על ה"אשר", בפזיזות. אולי השכ"ג צדק שיש דברים שמוטב לא להתלוצץ עליהם. עכשיו כבר כמה ימים אני לא רואה כאן את הניקים המיוחדים שלך עם הסלשים, את עוד בסביבה?
! she's back 202727
תגובה 202624
! she's back 202994
אה, זאת אותה אחת? לא קלטתי
ממיטת הסטרייקר בביה"ח: 202753
ניסיתי, בעיקר בשביל החוויה. כרגיל בחיי, נחלתי פיאסקו משתק (מן אללה) ופלאסקו מרסק (מהמדרכה). עכשיו כבר שוכנעתי: לא מומלץ, אל תנסה בבית ותודה על ההתעניינות.

סתאאם (-: . אם הייתי רואה את ההודעה הזאת, הייתי מרגיעה אותך כבר קודם.
ממיטת הסטרייקר בביה"ח: 202993
אני מאוד מקווה שאת מתלוצצת. נכון שזאת הלצה?
כן, הלצה, ובזאת בוא נסיים את הדיאלוג. ביי. 203035
הצעת ייעול לתייר 197527
סגנון הכתיבה שלך ייחודי באתר. הכותב היחידי בימים האחרונים שראיתי אצלו סגנון כתיבה הדומה לשלך הוא אורי פז. הייתי ממליץ לך לשנות את סגנון כתיבתך, אלמוני יקר, למען לא יטעה מי מן הקוראים לחשוב ששניכם אותו האדם.
הסבר פניך לתייר 197542
העברית העילגת שלך מזכירה מעט את זו של מר פז. הייתי משוכנע שמדובר בפארודיה, שכן קשה להניח כי מישהו שרוממות ההשכלה היהודית מזדמרת מגרונו כמר פז יהיה מצוייד בעברית כה דלה -- אבל ההודעה הזו מעט מבלבלת אותי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים