בתשובה לעדי סתיו, 15/02/04 0:10
197846
היום קפץ לי לראש הפתיל הזה.
בדרכי לאי שם עמדתי בצומת ליד הבית. (טפטוף קל) חיכיתי חיכיתי, ציפיתי ציפיתי, ומה לא הגיע? האוטובוס. (טפטוף מתגבר) התחלתי להאשים את עצמי שיצאתי מאוחר מדי, פספסתי, פישלתי, ולהתנחם בעובדה שעשרים דקות אחר כך יוצא אוטובוס נוסף לאותו הכיוון. (מתחיל לרדת גשם). טלפון זהיר למודיעין אגד (הגשם מתחזק) - המתנה על הקו שלוש וחצי דקות, האצבעות שלי קופאות מקור. בסוף מישהו ענה, ובחוסר נחמדות בוטה הודיע לי חגיגית: "עד שתיים עשרה אין אוטובוסים יוצאים". למה? לאלהי-אגד פתרונות. (כבר מבול)
אני והחיילת השנייה שולפות מטריות מתפרקות מהתרמיל הכבד, ולפתע צפצוף.
"צריכות לתל אביב?". מונית שרות.
"לא, לקסטינה. אבל אין לנו כסף".
"זה בסדר, תעלו".
בקסטינה אמנם השמש זרחה, אבל לאוטובוס חיכינו (עם סד"כ של בערך פלוגה שלמה) שעה וחצי נוספות.

אל הבסיס כבר לא הגעתי,אחרי למעלה מעשר שעות בדרכים.
סיפור הפוך 197858
בליל הסערה, מוצאי שבת קודש, נסעה אחותי מירושלים לבר-אילן. מונית שירות: 38 שקלים, טבין ותקילין.
סיפור הפוך 197865
מונית *שירות*, וואללה? די מוזר. המחירים שלהם קבועים, כמו אוטובוסים, בלי שום קשר לסערה או למזג אוויר אביבי.
כשאפשר לשחוט, שוחטים. 197867
ממש מושחתים 197870
סיפור הפוך 198031
יכול להיות שהמונית לא היתה מלאה?
סיפור הפוך 198134
וגם אם לא היתה מלאה, מה הקשר?
סיפור הפוך 198155
רוב מוניות השירות, בייחוד בשעות או בקווים שבהם אין תנועה קבועה ועמוסה של נוסעים, ושאין בהם הרבה נוסעים שעולים בתחנות ביניים (וקווים היוצאים מירושלים נכללים באלה) יוצאות רק כשהמונית מלאה לגמרי ולא על-פי לוח זמנים מדוייק. לפעמים, בייחוד בלילה, קורה שאין מספיק נוסעים כדי למלא את המונית, והנוסעים שמחכים בתחנת היציאה מסכימים ביניהם לחלק ביניהם את עלות הנסיעה של הנוסעים החסרים כדי שלא יצטרכו לחכות עד בוש (לפעמים לאחר משא ומתן עם הנהג על הורדת מחיר הנסיעה של אותם נוסעים ווירטואליים). במקרה כזה עלות הנסיעה בפועל יכולה לעלות על המחיר הנקוב, אבל רק בהסכמת הנוסעים, וב''תמורה'' להקדמת שעת היציאה לשעה נוחה יותר. אני לא יודע אם זה תואם את החוק היבש (וגם לא יודע אם זה היה המקרה שתואר למעלה), אבל בעיני זה לגיטימי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים