בתשובה לגילית, 27/03/01 12:13
זהירות - ספין 19909
ראשית, ההתקפות על פרויד היו יותר בכיוון של הפסיכואנליטיקה
ותקפותה, למרות שאפשר לחלוק על המיתןח שהוא הציע בנוגע להתפתחות
הציביליזציה.

שנית, את מערבבת סיבה ומסובב. פרויד לא טען שהדתות חיכו לאנליזה שלו
ואז השתמשו בה עמוצאי שלל רב, אלא שהוא היסתכל על התהליך אפוסטריורי
וניסה לברר את מהות הדת במסגרת ציביליזציונית.

טבעי יותר, לפחות על פי פרויד, הרצון למקסם את העונג שזה המנוע של האדם (כמובן צריך לברר מהו אותו עונג ואתן לך 3 נקודות למחשבה - אוכל, סקס ואלימות) והציביליזציה היתפתחה כתוצאה מהתנגשות הרצון הטבעי במגבלות( האדם, הטבע והחברה). מכאן כל אותם הדחקות שמהפכו למוסר ומהם ניגזר למשל שניאוף או יחסים לא הטרוסקסואליים אינם מוסריים, מכאן אינם צודקים והתוצאה הסופית - אינם חוקיים.

זה כמובן צריך להוביל לתת דיון על מהותו של הצדק והחוק.

אנא אל תשימי מילים בפי - לא דיברתי כלל וכלל על נטיה טבעית של כל אחד ואחד להומוסקסואליות (מן הסתם קראת יותר מידי פרויד) אלא שכתבתי על הניצול הדתי בשם עיקרון מופרך של - ואהבת לרעך - לרדיפת כל השונה, ואת זה מהיסתכלות היסטורית גרידא אינך יכולה להכחיש.
זהירות - ספין 19933
האם אתה יכול לתת הוכחה כלשהיא לתקפות ההנחות של פרויד?
זהירות - ספין 19935
אין.
פשוט דרך היסתכלות נוספת על תרבות, ולא ניסיון
לקבוע נורמות.
זהירות - פוסט היסטוריה 19936
אני לא נוצרית מצטיינת, בתוך עמי אני יושבת
היהדות אינה מטיפה לשנאת השונה אלא להיפך-
היא אוסרת התעללות והתעמרות בשונה (אלא אם הוא אויב).
שום ניצול דתי לא נעשה במסווה של ''ואהבת''.
נכון,אבל, שחוקים דתיים, וחוקי שוויון וחוקי כבוד האדם וחוקים נפלאים לכאורה גורמים לדברים איומים כשהם בידיים הלא נכונות.
היהדות אכן אוסרת התעמרות בשונה* 19958
(*) פרט, כמובן, להומואים (ויקרא כ' י"ג, למשל)

אני מבין שאת קוראת את התנ"ך באופן סלקטיבי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים