בתשובה לאורי פז, 24/02/04 22:57
מעמד האישה ביהדות והמתח בין החרדים לחילונים 200261
כן, אורי, קראת לי? ולמה לי דווקא? איך אני יכול לעזור לך? שמא דרושה תזכורת ל*מדוע* אני מדיר אצבעותי מהגיגיך? או אולי תרצה רשימת תגובות ששלחתי לך ואתה נותרת דומם ומחריש, מותיר אותי לפענח באיזו מבין האפשרויות מתגובה 190660 בחירתך הפעם? ומה בצע לי לנסות שוב?
מעמד האישה ביהדות והמתח בין החרדים לחילונים 200265
אלון היקר,

פשוט טענה כאן מישהי שאני מתיימר להכיר היטב את הצד השני של המתרס, נו, ההוא, "החילוני". וקראתי לך על מנת שתעיד בפניה שאני ממש לא מיטיב להכיר חילונים יוצאי דופן שכמוך. כפי שהיטבת להבהיר לי כאן תגובה 179466 ובעוד מקומות. קלטת?

ואגב, אם כבר אתה מעורר כאן תהיה, על התגובה הזאת שלך: תגובה 198255, החלטתי לא להשיב מהסיבה שראיתיך מקניט, ואולי באמת טעיתי והנה, חשבתי לעצמי לבדוק אצל חברות הקבורה (חברה קדישא כלל-ארצית, וזו הקיבוצית) מהו אחוז האנשים שרוכשים לעצמם קבר בעודם בחיים. אני יוצא מנקודת הנחה שרבים מאוד, ואם כן, הרי שהנתונים עשוים להפריך את כל התיאוריה הפסיכואנליטית שלך בדבר משמעות המוות. אבל, כאמור, טרם היה לי את הזמן להרים אליהם טלפון.
מעמד האישה ביהדות והמתח בין החרדים לחילונים 200279
תן, תן לי להבין, יש פה לוגיקה סבוכה שהיא סתומה לי: "מישהי" (איילת) טענה שאתה מתיימר להכיר את החילוניים, ואתה רוצה שאני אעיד בפניה... מה? שאתה באמת לא מכיר חילוניים, ושאתה באמת מתיימר להכירם (כפי שהיטבת להבהיר בתגובה 179459 לה עניתי בתגובה אותה הזכרת)? משמע, זימנת אותי לעדות כדי לשכנעה שהצדק עימה. הלכך כיוונת? קלטתי? אולי יש פה פלפול שכזה: אני חילוני יוצא-דופן, ואינך מכיר אותי, ומכאן שאתה כן מכיר חילוניים שאינם יוצאי-דופן, משמע אינך סתם מתיימר. יפה!

(לתגובה שהזכרת, אגב, עניתי מיד בתגובה 179479. נחש מי בחר להחריש? רוצה עוד דוגמאות?)

פסקתך השנייה אף היא מופת של חשיבה מסודרת. התוכל להפנותני ל"תאוריה הפסיכואנליטית שלי בדבר משמעות המוות"? התוכל להאיר את עיני, אם נניח ותגלה שלא פחות מ-‏100% מתושבי הארץ רוכשים לעצמם קבר בעודם בחיים, איזו תאוריה שלי זה יפריך בדיוק, ואיך? שמא זה יצדיק את התיאוריה הלוגית *שלך*, שתקצירה:

"הטעם וההיגיון מופיעים רק כאשר אנחנו מודים, שמעבר לגבול הזה יש עוד משהו. היהודים קוראים לזה *נשמה* ויש הקוראים *נפש*. אבל אם מודים בקיומה של *הנשמה*, יש להסכים שמלבד העולם החומרי קיים גם עולם רוחני, בו יש קיום מסוג אחר מזה שאנו מכירים. אם הגוף מת ונעלם והנשמה נשארת, כי אז העולם הרוחני נעלה על העולם החומרי, ומשם מתנהל עולמנו."

כיוון שאתה מרבה להתנאות בפלפולים הלוגיים הסבוכים שיש ביהדות, בטוחני שאתה לוגיקאי מצויין ושכל הנ"ל הם מעידות חד-פעמיות.

מה עם איזו התנצלות קטנה, בשביל חלק לעולם הבא?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים