בתשובה לשי שפירא, 29/02/04 21:16
נו, טוב... 201694
"אני מקווה שאתה מודע לכך שבגלל שיקולים כלכליים..."

פשוט מחריד! בגלל הצורך הקטנוני של אנשים במזון במחיר סביר כולנו נידונו לחיי סבל בגיהנום על המעשים הרעים שאנחנו עושים. חייבים לעשות משהו!
נו, טוב... 201695
הטיעון הבסיסי, והנחת היסוד של כל דיון עם צמחונים, הוא שבשר אינו מהווה ''מזון במחיר סביר'', וניתן למצוא לו תחליפים סבירים לא פחות (מבחינת המחיר והערך התזונתי, לא הטעם). לא שאי אפשר להתווכח גם על הנקודה הזו, אבל בדרך כלל זה מגיע להתקטנוניות ''השיניים שלנו הן של טורף'', ''כן, אבל הקיבה לא'' וכל מיני אבסורדים שכאלה, שיותר מסתובבים סביב לב הויכוח מאשר ניגשים ישר אליו.
נו, טוב... 201697
אני לא מתווכח עם הטיעון האבסורדי של זכויות בעלי חיים. אני יוצא נגד הטיעון הדמגוגי של ''שיקולים כלכליים'' כאשר הרימוז הוא שמדובר פה ב''תאוות בצע''. בעיני הרוב המכריע של אוכלוסיית העולם, בשר הוא מזון בסיסי. תנאי הייצור ה''תעשייתיים'' של הבשר הם הדרך היחידה לספק את המזון הזה במחיר סביר לכלל האוכלוסיה.
נו, טוב... 201701
טוב שלא מצאת אצלי גם רמיזות לרצוני להשמיד את העולם. גדי דיבר על מצב שבו תעשיית הבשר תתקיים ללא סבל, אני אמרתי שזה מנוגד לשיקולים כלכליים (כמו שיש לכל תעשייה. מה בדיוק רמזתי פה?). האם אתה טוען שזה כן אפשרי (ואתה לא, מן הסתם, לפי תגובתך האחרונה), או שאתה מסכים אבל חושב שהביטוי "שיקולים כלכליים" הוא פסול? אני מתכנן השבוע לקנות כרטיסיית אוטובוס של עשר נסיעות במקום לקנות כל פעם כרטיס בנפרד, וזאת מתוך שיקולים כלכליים. האם רמזתי עכשיו באופן דמגוגי על תאוות הבצע שלי?
נו שויין... 201709
מה שאני קורא, בין השורות, אולי אני טועה, הוא שהשימוש במונח ''שיקולים כלכליים'' נועד להצביע שהסבל שנגרם לבעלי החיים מונע מתוך היצר (הבזוי, כביכול) של גריפת רווחים. וחשבתי לנכון להצביע על הצד השני של המשוואה - הצורך האנושי הבסיסי בבשר. אם כוונתך הייתה אחרת, הרי לך התנצלותי הכנה...
נו, טוב... 201740
בהנחות (המד"ביות) הבאות:
1. ניתן לחטא כל גוויה של כל יצור באשר הוא, כך שתהא ראויה למאכל ולא תייצר מחלות.
2. ניתן ואף מיישמים מניעת הרג למטרות רווח, תוך דאגה שכל מוות יהא תמיד מוות טבעי.

האם במקרה כזה עדיין היית מתנגד לאכילת בשר? (ולצורך העניין, אפילו בשר של בני-אדם, ובהנחה שניתן לשכנע את הקרובים שחבל לבזבז בשר טוב על תולעים)
נו, טוב... 201743
כאמור, הבעיה שלי (ושל רוב הצמחונים) היא כפולה: עם ההרג ועם ההתעללות לפניו. ההנחות שלך מבטלות את הבעיה בהרג, אז נשאר רק לשאול מאיפה נלקחו היצורים הנאכלים - אם הם היו חופשיים עד מותם, אז אין לי בעיה שיאכלו אותם.
בכל מקרה, אני את גופתי אתרום בשמחה.
אם כבר הנחות מד''ביות 201753
מה על שני סוגי היצורים הבאים, שאולי תביא עלינו ההנדסה הגנטית הבאה עלינו לטובה:

1) יצורים שאינם יכולים לחוש כאב פיזי. המשך - יצורים שפעולות המוח שלהם מוגבלות לתפקוד הגוף בלבד, כלומר "צמחים".
2) יצורים ש*רוצים* שיאכלו אותם (כל הזכויות שמורות לדגאלס אדאמס).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים