בתשובה לאור, 01/03/04 6:39
יש ערך לדיון בשירה 201749
אולי הערך לא טמון בהחלטה בינארית של טוב/רע, אבל החלטה אישית כזו, ברגע שהיא מתומכת בנימוקים והסברים רלוונטיים לשיר, היא בהחלט בעלת ערך. במילים אחרות, מישהו מגבש דיעה לגבי טיב השיר כתוצאה מסיבות אלו או אחרות. ליבון הסיבות הללו בדיון נותן לו ערך, שכן הדיון מסוגל ללמד את בני השיחה דבר (ומבחינתי רק דיון שיש למידה בצידו/סופו הוא בעל ערך).
ואם השתכנענו בכך, הרי שאני עדיין מחכה להסבר משוּר לטענה:
"לדעתי השיר של יוסף עוזר הוא מן המעולים שבשירה העכשווית שהתפרסמה בעשור האחרון."

אם הסבר כזה לפי שוּר אינו מן הנמצא, או אף אין בו צורך, הרי שאין דיון, אין למידה, אין ערך, ומניה וביה גם אין צורך לא בעורכי שירה ולא במבקריה.
יש ערך לדיון בשירה 201985
דווקא על הטענה ''לדעתי השיר של יוסף עוזר הוא מן המעולים שבשירה העכשווית שהתפרסמה בעשור האחרון.'' לא הייתי מצפה להגנה ולהסבר. הסבר ראוי יהיה חייב לכלול ניתוח מקיף של השירה שהתפרסמה בעשור האחרון והשוואה בינה לבין השיר הנדון. לא הייתי מצפה להסבר כזה בפורום הזה או בכלל וזו גם הסיבה דרך אגב שאני נמנע מלהשמיע הצהרות כאלה. אני אסתפק ב''לדעתי זהו שיר נפלא'' בליווי נימוקים. לא חייבים להשוות לשירים אחרים (גם הייתי נמנע משם התואר ''מעולה'' לשיר. נראה שהוא ראוי יותר למחקר מאשר ליצירה).
יש ערך לדיון בשירה 202024
קודם כל בדברי אבקש לומר דבר-מעט על "שירה עכשוויות". שירה עכשווית היא שירה המתמודדת עם מצב קיומי לא רק של הבודד, אלא אף של הכלל. יש כאלו שיגידו שזו אינה שירה, ששירה נכתבת רק מן האישי. אין זו שירה פוליטית, ואם היא במיטבה, אז היא אף לא פלקטית.

למה שירו של יוסף עוזר הוא מן המיטב הזה: זה באמת דורש דיון ארוך, ויש באמת להביא דוגמאות טובות משירה כזו בשנים האחרונות. אומר רק ברמיזה ובקיצור שטחי: קחו את שיריהם של יצחק לאור ואהרון שבתאי, שהתפרסמו בעיקר במוסף הספרות של הארץ בשנים האחרונות, והניחו אותם לצד שיר זו של יוסף עוזר ותבינו הכל.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים