בתשובה לדה-קארט, 03/03/04 11:17
באמת אין שום סתירה 202473
אבל אם קראתי את המאמר ועדיין כתבתי את הדוגמא, זה אומר שאני טיפש וצריך להצביע לי על מראי המקום המדוייקים שמראים את הטעות שלי. קצת סובלנות למשכילים פחות - אני לא מנסה לשכנע אותכם שאני צודק, אני מנסה לראות איפה אני טועה.
באמת אין שום סתירה 202495
נסה את "שני האנשים שצוטטו במאמר זה מתייחסים לאפשרות אחרת; על-פי תסריט זה, יוזז קו הגבול בין ישראל לפלסטין, כך שיישובים פלסטיניים מסוימים, דוגמת יישובי ואדי ערה, ייכללו בריבונותה של המדינה הפלסטינית. איש לא יגורש מביתו ומאדמתו."
המאמר לא אומר "מה פתאום כושי סמבו מתלונן כשאומרים לו לעזוב את ביתו ולעבור לארץ אחרת". אלא הוא שואל "מה פתאום כושי סמבו מתלונן, שהשלטון אליו הוא מתנגד עובר למקום אחר, ובמקומו בא שלטון איתו הוא מזדהה". גם את זה אפשר לבקר, אבל ביקורת חייבת להיות על העמדה המקורית ולא על עמדת קש.
פספסת את הטיעון שלו בקילומטר וחצי 202508
הטיעון הוא ששני האנשים שצוטטו במאמר חושבים שישראל היא אפשרות *רעה פחות* מהמדינה הלשתינאית, זה, כמובן, לא אומר שזו האפשרות ה*טובה ביותר*, ולא מונע מהם, כאזרחים שווי זכויות במדינה דמוקרטית, את הזכות לנסות ולשפר את האפשרות הזו כדאי שתהיה קרובה עוד יותר לאפשרות הטובה ביותר. השאלה אם הרעב בא אל סמבו, או אם סמבו יגורש אל הרעב היא שאלה חסרת חשיבות, אף אחד לא רוצה לרעוב, וזה שאדם לא רעב עדיין לא מונע ממנו את הזכות להלחם למען לשיפור חייו.
פספסת את הטיעון שלו בקילומטר וחצי 202514
אתה זה שפספס.
יזהר טרח להדגיש את ההבדל בין ההצעה עליה הוא דן לבין גירוש, וכתב שלדעתו גירוש זה לא מוצדק.
הטיעונים שלך בתגובתך האחרונה אכן מהווים ביקורת מוצלחת על הטיעונים של יזהר, כיוון שהם אורתוגונליים לעניין הגירוש.

אבל, הבחירה של גדי דוקא בדוגמא של גירוש אינה עניינית או לכל הפחות מסיטה את הדיון.
פספסת את הטיעון שלו בקילומטר וחצי 202632
סלח לי, אבל מתי בדיוק דיברתי על "גירוש"? בפני בוב עומדות שתי בחירות: להישאר בארץ או לחזור למולדת. מאחר שהבחירה היא בידי בוב, אני לא רואה הרבה הבדל בין "לעבור לארץ אחרת" של בוב ובין העברת הריבונות שעליה מדברים - זאת מכיוון שלבוב אין בעייה עם המיקום הפיזי שלו - יש לו בעייה עם איכות החיים במדינה שהוא חי בה. הערבים, אם תועבר הריבונות עליהם לרשות הפלסטינאית, יחיו במדינה אחרת, עם איכות חיים אחרת.
באמת אין שום סתירה 202640
עמדת קש? איזה מין קו בדיוק אפשר להעביר? הצפוניים שבין הקוראים יודעים שערביי ישראל - נוצרים, מוסלמים, דרוזים ובדואים - לא חיים רק איפה שנוח להעביר את הקו. הם חיים בחיפה, בנצרת, בעמק יזרעאל, בגליל. זוהי המדינה שלהם. הם מבקשים להיות בה אזרחים שווי זכויות. זה מאוד מוצדק, ואני מתפלאת שהם מתקוממים רק עכשיו, אחרי עשרות שנים של אפליה בחינוך, בתשתיות, וביחס התושבים היהודים.
הבנת הנקרא 202705
לא טענתי שזה לא מוצדק, או שכן אפשר להעביר קו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים