בתשובה להאייל האלמוני, 03/03/04 11:32
בוא נשאל עוד שאלות 202478
1) הכושי בוב מזדהה עם אנשי ארץ מולדתו (סמבוסיה). בעיני חלק מהאנשים בארץ שכושי בוב חי בה (קולונה), אנשי סמבוסיה הם אוייבים של קולוניה, מאחר שסמבוסיה דורשת מקולונה פיצויים על משהו שלדעת אותם אנשי קולוניה לא מצדיק בכלל פיצויים.

כמובן, לא חסרים בקולונה אנשים שתומכים בפיצויים לסמבוסיה, ויש ויכוח על השאלה האם סמבוסיה היא באמת אויבת של קולונה.

2) בהחלט לא. אף שיש טרוריסטים בני סמבוסיה שמתפוצצים להנאתם ברחובות קולונה, הכושי בוב מגנה בכל תוקף את האנשים הללו, ואומר שהוא תומך בדרך של פשרה לא אלימה. עם זאת, מאחר שהוא לא חי בסמבוסיה, הוא לא משפיע בצורה אקטיבית על הטרוריסטים בה שיחדלו.

3) לא, אך הוא מודע לכך שחלק מאנשי קולונה גורסים שתמיכה כלכלית בסמבוסה תגרום לקריסת קולונה והפיכתה למדינת עולם שלישי בעצמה.

4) הצבא מסרב לגייס "כושים מזוהמים" כי אינו סומך עליהם. הכושי בוב חי בעיר ומשלם מיסים כיאות, אבל יש כושים אחרים שמנודים מהערים שבהם הם חיים, ונאלצים לגור בתת תנאים מחוצה להן, במקום שאין בו פיקוח ממשלתי. חלק מאותם כושים טוענים שהם היו מעדיפים לשלם מסים עירוניים ולהישמע לחוק הבנייה אם רק היו נותנים להם, כי התנאים שבהם הם חיים עכשיו הם בלתי נסבלים.

5) אחרוג לרגע מהדוגמא שלי: אתה לא מדייק, כי אני מדבר כאן על ערבים אזרחי ישראל, לא פלסטינאים. אם אתה אומר כי יהודי שרוכש דירה בכפר ערבי בשטח ישראל מסתכן במוות והממשלה תגרש אותו בתור מכשול לשלום - זה חדש לי.
התשובות שלךבחלקן מיתממות, ובחלקן פתטיות 202526
העובדה שחלק מאנשי קולונה לא רואים בסמבוסיה אוייבת היא עדות לקוצר ראותם בלבד.
אם סמבוסיה נמצאת במצב מלחמה (מוכרזת או לא מוכרזת) בקולונה, אם ההגדרה העצמית של הסמבוסים כוללת שלילת קיומה של קולונה, אם הסמבוסים מחנכים את ילדיהם לשנאת הקולונים, וילדיהם אכן ממשים שנאה זו בחדוות רצח, אז סמבוסיה היא אוייבת של קולונה, בין אם אותם עוורים רואים זאת או מסרבים לראות זאת. (אם זה הולך כברווז וגו')

מנהיגיו של כושי סמבו, החיים בקולונה ומקבלים ממנה את משכורתם, אינם מגנים את פיגועי הטרור, או שהם מגנים בשפה רפה תוך הבנה למניעי הטרוריסטים. כושי סמבו וחבריו ממשיכים לתמוך במנהיגים אלו. יתר על כן, הם עורכים מפגני תמיכה המוניים, מגביות צדקה וכו' למען אותם טרוריסטים. כושי סמבו עצמו, שהוא שחקן תיאטרון מוערך ומתוגמל, ביים סרט מגמתי, בשם "קינשסה קינשסה" אשר מכפיש את שמה של קולונה בעולם, ואף תמך בבני דודו שעזרו בפועל לביצוע פיגוע.
הצבא אינו מסרב לגייס "כושים מזוהמים" כושים אלו יכולים להתנדב לצבא, והדרישה היחידה מהם היא לעבור תחקיר בטחוני - דרישה סבירה לכל הדעות, בהתחשב בכך שהכושים הכושים ניסו לסכל (בכח החרב) את הקמתה של קולונה, וסייעו באופן ישיר לרציחתם של מיליונים מבני קולונה ע"י חסימת אפשרות הבריחה שלהם בזמן המלחמה הגדולה (ובל נשכח את העובדה שהקולונים גורשו מחצי האי סמבוסיה לפני מאות שנים ועד היום כניסתם אליו אסורה).
אותם כושים שכן מתגייסים זוכים לבוז בכפריהם, ואפילו היה מקרה של שמאן - שמקבל את משכורתו מקולונה - שסירב לערוך טקס אשכבה לכושי כזה שנהרג בזמן שירותו.
לגבי הטענה שהכושים מסכנים, כי לא נותנים להם להשמע לחוקי המדינה (מי בדיוק?!), תרשה לי לגחך.

ונחרוג רגע מענייניה הבוערים של קולונה, כדי לעסוק במדינתנו הקטנה: זכותו של יהודי לרכוש את ביתו בכל מקום על גבי הגלובוס, יהיה זה ברוקלין, פריז, תל אביב או חברון. אם הערבים אינם מקבלים יהודים בתור שכניהם, אין שום סיבה שהיהודים יקבלו את הערבים בתור שכניהם.
התשובות שלךבחלקן מיתממות, ובחלקן פתטיות 202528
האם פלסטנאי תושב לבנון,יכול לרכוש בית ביפו,או בחיפה?
בין לבנון לישראל אין הסכמי שלום 202536
אתה מסיט את הדיון מהנושאים הבוערים של מדינת קולונה, אל עבר מדינה קטנה ובלתי חשובה כמו ישראל. אבל אענה לך בכל זאת: הנכון היה לשאול האם אזרח מצרי או ירדני יכול לרכוש קרקע בישראל (ואכן הוא יכול, ויש רבים שעושים זאת, ההערכה היא ש50,000 ערבים השתקעו בישראל בשנים האחרונות). יתר על כן, גם אזרחים סעודים (ולסעודיה, כידוע, אין יחסים עם ישראל) רוכשים קרקע במזרח ירושלים.
השאלה היא זאת: מדוע יכול ערבי לקנות דירה בקציר, ישוב יהודי, מבלי להיחשב כמכשול לשלום ומבלי להסתכן בטיהור אתני, ואילו יהודי שרוכש דירה בחברון, לא?
בין לבנון לישראל אין הסכמי שלום 202539
מליון דולר לכל ישראלי שימכור את ביתו.
סעודיה גומרת את מדינת ישראל.ציק צק.
בין לבנון לישראל אין הסכמי שלום 202543
אז מה עוצר אותם, אם כך?
בין לבנון לישראל אין הסכמי שלום 202547
אזרחים סעודים (ולסעודיה, כידוע, אין יחסים עם ישראל) רוכשים קרקע במזרח ירושלים.
מזרח ירושלים זה שטח סעודי.
תטל''א 202551
מזרח ירושלים כנראה מתחלקת בין סעודיה לכל העמותות שרוכשות בתים במזרח ירושלים (ע"ע שמואל מאיר המנוח). אבל לשאלתי לא ענית - מה עוצר אותם עכשיו מלרכוש בתים וקרקעות כל הארץ (חוץ מסעיף 97 א' בחוק העונשין אא"ט)?
תטל''א 202564
העוצר במוקעטה
תטל''א 202576
העוצר במוקטעה עוצר את *הסעודים* מלקנות בתים וקרקעות במדינת ישראל? יש כאן משמעות נסתרת שלא הבנתי או שזה שעשוע כפל משמעות על המילה "עוצר"?
תטל''א 202605
אם סעודים יתחילו לקנות בתים בכמויות,בתל אביב.הם יהיו בעוצר.
תטל''א 202607
הנקודה המיותרת היא מלכודת פרטית לאייל אלמוני מסויים.
יש הסבר למתקשים? 202759
יש הסבר למתקשים? 202767
תגובה 200116
הקריבו. לא. אלמוני, 202798
תגובה 40020
הקריבו. לא. אלמוני, 202807
תספר בבקשה למקוטב ששמעתי פעם בפינה של... טוב, אני אגיד את זה - אבשלום קור... שהשם 'ברלין' אצל יהודים בכלל לא קשור לעיר ברלין. אני לא זוכר למה הוא כן קשור, אבל נדמה לי שיש איזה קשר לשמות היהודיים 'בר', ו'ברל' (כמו ברל כצנלסון).
'Ich bin ein Berliner' 202813
אולי לסופגניה
הקריבו. לא. אלמוני, 202819
למה שאני אספר לו, אם אתה יכול, ולמה שאתה תספר לו, אם אלכסנדר מאן כבר סיפר לו. תגובה 51147. כדאי לקרוא עד הסוף...

וברל הוא כידוע דב בעברית (bear).
הקריבו. לא. אלמוני, 202844
איטי:

לגבי דב, גם לי היה זכור דבר כזה אבל bear זה באנגלית, אז איך זה מגיע למזרח אירופה? אתה יודע?
שובי דובי 203079
זה קל: המלה האנגלית היא ממקור גרמני (כמו השפה האנגלית בכללותה, ר' תגובה 201061. דיאלקט חביב אחד של הגרמנית, יידיש שמו, זכה לתפוצה רחבה מזרחה מגרמניה, יחד עם דובריו, הידועים כנודדים. ואכן, גם ביידיש וגם בגרמנית מודרנית קוראים לחיה הזו באותו שם כמו האנגלים (מבחינת הגייה). אבל אני לא בטוח שהיידיש היא באמת חלק מהסיפור כאן: כאשר מדובר על שמות משפחה, אולי הם פשוט גרמניים.
בהצלחה עם שלוש נקודות 202768
הקריבו נוטה להכניס. נקודות באמצע משפטים.
תטל''א 202609
עדיין תטל''א.
תטל''א 202615
אם.סעודי אחד יקנה.שני בתים בתל אביב..,ייגידו שזה דמוקרטיה..אם אלף סעודים,ייקנו אלף בתים בתל אביב.יגידו שזה סכון בטחוני...יפקיעו מהם את הבתים.לא יחזירו להם את הכסף.ויתנו את הבתים לעמותות של חוזרים בתשובה..
תטל''א 202616
אתה לא יכול לאכול את העוגה משני קצותיה. להזכירך, התחלנו מכאן: תגובה 202539
תטל''א 202648
זה לא אני שהתחיל מכאן.
סעודים הם לא פראירים.הם יודעים שאין סכוי שישראל תתן להם
לקנות בערך של שוק חופשי את הבתים של האזרחים.הם יודעים שדמוקרטיה אצל ישראל זה בערבון מוגבל.עד שזה פוגע באנטרסים של יהודים.ברגע שיהודים מתחילים להפסיד נפסקת הדמוקרטיה.
האם יהודי תושב חיפה יכול לקנות דירה בלבנון או בסוריה? 203651
האם יהודי תושב כל ארץ שהיא ובעל כל אזרחות שהיא יכול לבקר בסעודיה?
היהפוך נמר חברבורותיו? 203654
האם יהודי תושב חיפה יכול לקנות דירה בלבנון או בסוריה? 203762
בעקבות ההפגנות שנערכו במערב והביקורת החריפה שספגה סעודיה בכלי התקשורת, שם כונתה סעודיה לעיתים "מדינה גזענית", וגם בעקבות חרם צרכנים בשוודיה על הנפט שלה וחרמות אקדמיים בבריטניה על אינטלקטואליה, שונה הדבר לפני מספר ימים‏1. עתה לא יוכלו עוד מנהיגי המערב ואמצעי התקשורת שם, כמו גם אירגוני השלום וזכויות האדם הבינ"ל להיאחז באמתלה זו כדי להשחיר ללא כל פרופורציה את פניה של חברה שלמה!

לפעמים, אנשים כמוך צריכים שהמציאות תטפח על ראשיהם 202845
אנא קרא
לפעמים, אנשים כמוך צריכים שהמציאות תטפח על ראשיהם 202849
המציאות ''טופחת על ראשי'' עם כל אוטובוס נוסף שהופך למוצג מוזיאוני.

אבל קשה לי לראות מצב שבו טפיחת המציאות תגרום לי לחשוב שכל הערבים הישראליים, עד האחרון שבהם, רוצים בחורבן המדינה בדרך של טרור.
לפעמים, אנשים כמוך צריכים שהמציאות תטפח על ראשיהם 202862
אתם צריכים לדעתי להבדיל בין מה שאנשים רוצים בפנטזיות שלהם - במיוחד בתרבות עם צד פנטזיונרי חזק כמו התרבות הערבית - לבין מה שהם חושבים עליו ורוצים ב-mode היומיומי והמציאותי שלהם.

ערביי ישראל אינם מהווים סכנה ממשית לקיומנו והם גם לא יהוו סכנה ממשית בעתיד, אלא אם המדינה הזאת תתעקש להפוך אותם לכאלה בהתנהגות רופסת במיוחד. אני אומר את זה כאחד שחי איתם בשכנות בוואדי ערה, וגם ככותב שאי אפשר לחשוד בו בשמאלנות עיוורת.

אחמד טיבי רוצה שאתה ואני נחשוב שערביי ישראל הם פלשתינים, אבל הם לא פלשתינים. במשך שנים חיממו אותם ושיכנעו אותם ש'אל אקצה בסכנה', הביאו פרובוקטורים מהשטחים, והשטח בער במשך שבוע בשנת 2000. אבל זהו. כל הניסיונות להתסיס את השטח מאז נכשלו, כי ערביי ישראל לא משתפים איתם פעולה. אפילו שביתות מסחר ופעולות מחאה שקטות אין, חוץ מאשר ב'יום האדמה'.

פעם הסבירו לי ידידים מאום אל-פחם: הקבלן שבונה דירות בתל אביב ומתעשר הוא ערבי ישראלי. הפועלים שלו הם פלשתינים מג'נין. יש פה שני לקחים: האחד, הם שונים מאחיהם הפלשתינים. והשני - הם רואים את עצמם כשונים, הם גאים בשוני הזה וחשוב להם להדגיש זאת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים