בתשובה לאלמונית על מונית, 03/03/04 14:58
ג. זה הטריק הכי טוב שמצאת? 202538
בארץ נעשו "פיזורים" שונים, למיטב ידיעתי:

א. מכוניות הושבתו יום בשבוע. כל מכונית נשאה מדבקה שציינה את היום בו היא מושבתת.
ב. פעם למדו בבתי הספר במשמרות - חלק מהילדים למדו בוקר וחלק אחר למדו אחה"צ
ג. יש מפעלים שבהם יש עבודה במשמרות. יצא לי לפני הגיוס לעבוד פעם או פעמיים במשמרת לילה במפעל. בסופו של דבר - שיקול כלכלי (תעריף 150% או 200%). אני זוכר סיפורים של אבי שעבד כמאבטח בשדה התעופה, שהעדיף משמרות של שישי בלילה - גם תעריף כפול, או משהו כזה.

כשחושבים על זה, אז יש הגיון כלכלי רב בפיזור שעות העבודה במפעלים על פני כל שעות היום - צריכת החשמל למשל תהיה הרבה יותר מאוזנת בלי עודף ביקוש בשעות הבוקר והצהריים עם "צניחה" בשעות אחרי הצהריים - נדמה לי שהצריכה הביתית לא מגיעה לאותן רמות ביקוש, אבל זה שווה בדיקה.
עולמיום 202649
בספר של פיליפ חוזה פארמר, צפיפות האוכלוסין מאלצת את המדינה להקצות לכל אדם רק יום פעילות אחד בשבוע, (והקפאה עמוקה בשאר הזמן).
ג. זה הטריק הכי טוב שמצאת? 202677
המנגנון הכי טוב להחליט אם פיזור או כינוס הוא השוק או היד הנעלמה של אדם סמית.

אם נקבל עקרון זה אז שניכם צודקים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים