בתשובה לעוזי ו., 15/03/04 0:12
בשר וחלב - הרחבה 205532
חכמים דחו לא רק את דעתו של ר' יוסי הגלילי, אלא גם את דעתו של אברהם אבינו:

בראשית, יח', ח:
ויקח חמאה וחלב ובן-הבקר אשר עשה ויתן לפניהם והוא-עומד עליהם תחת העץ ויאכלו.

ויתר ההסברים, התירוצים וההתנצלויות הנוגעים לפסוק כה מפורש ופשוט נמצאים בפא"צ: http://www.faz.co.il/thread?rep=15088
בשר וחלב - הרחבה 205545
אני מצטער לקלקל את ההסברים המסובכים, אבל תרי''ג מצוות חלות רק ממתן תורה (פרט למצוות בודדות שעליהן צוו מוקדם יותר).
בשר וחלב - הרחבה 205554
זה מקלקל רק קצת, היות שחלק מהמדרשים טוענים שאברהם אבינו שמר את כל המצוות, גם אלה שעדיין לא נאמרו במפורש.

אבל תרי''ג מצוות, מחייבות או לא, אינן כוללות איסור אכילת בשר וחלב, אלא רק איסור על בישול גדי בחלב אמו.

אברהם אבינו עשה את הראשון ולא את השני. גם אני.
אבל הוא לא בישל, כבוד הרב 205696
לא ברור: האם אכילת בשר בחלב בלא בישולם מותרת או אסורה מן התורה?
אבל הוא לא בישל, כבוד הרב 205741
איסורי אכילה אינם חלים על מה שאינו ראוי למאכל (של ''האדם הסביר'').
ללא קשר ישיר, אבל 205742
אין איסור על אכילת בשר לא מבושל (ללא תלות בנוכחות החלב)?
ללא קשר ישיר, אבל 205749
האיסור הוא על אכילת בשר לא מוכשר (דהיינו ששרוי עדיין בדם), ולא על אכילת בשר לא מבושל.
ללא קשר ישיר, אבל 205914
כוונתי היתה לבשר וחלב שבושלו בנפרד, ואז נאכלו יחדיו כשהם קרים. אם תרצה, אפשר להסב את השאלה לבשר הראוי למאכל ללא בישול: קרפצ'ו, למשל, מוגש תכופות בליווי גבינת פרמזן.

חשבתי שאין זה אסור מן התורה, אבל לא מצאתי תימוכין לכך, ולכן אני שואל.

(אני האלמוני מ-תגובה 205696).
ללא קשר ישיר, אבל 205928
גם האיסור על אכילה הוא מן התורה (ולא רק על בישול בשר וחלב). ראה המשנה במסכת מנחות, פרק שמיני, לפרטים.
ללא קשר ישיר, אבל 206167
א. אני מניח שהתכוונת לפרק שמיני ממסכת חולין.

ב. מהמשנה עדיין לא ברור לי, אבל ממקורות אחרים הבנתי שכך הוא - גם אכילת בשר וחלב ללא בישול אסורה מן התורה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים