בתשובה להאייל האלמוני, 16/03/04 19:46
שמחת עניים 205960
אני שמח שאתה שמח.
עכשיו רק נשאר לך לשפר את יכולות הבנת הנקרא שלך, ותוכל להיות מאושר.
אושר גדול 206060
אני שמח להודיע לך שאני אדם מאושר, עם או בלי שיפורים.
ככה זה. כשנגמרים הנימוקים, יוצרים אנשי קש. כשגם זה לא עוזר, עוברים לפסים אישיים.
אושר גדול 206067
אני יודע שב''אייס קנה ובנה'' במרכז הקניות של גן שמואל, למשל, לפחות חצי מהעובדים והעובדות הם ערבים, וממה שהבנתי הם מעדיפים ערבים כי אפשר להעסיקם גם בשבתות בלי לסבול מפקחים חרדיים (או לפחות מהפקחים שהיו בתקופה שש''ס שלטה במשרד העבודה).

לי אישית נראה שהאושר בחיים לא נובע רק מהיותך בלתי-מופלה במקומות עבודה. כשאני מסתובב בכפרים הערביים מסביבי אני רואה הרבה יותר שמחת חיים כללית ושפיות מאשר ביישובי היהודים, שתמיד מזכירים לי שטעטעלים וגיטאות.
האושר הוא ספק 206174
אם מתגובה 205832 הבנת שאנחנו מסכימים אז יש בעיה בהבנת הנקרא שלך‏1.

לא יודע על איזה אנשי קש אתה מדבר (אולי זאת מין סיסמא כזאת שזורקים כשנגמרים הנימוקים), אבל לגבי הפסים האישיים - קצת קשה לי לעבור אליהם כל עוד אתה קורא לעצמך "האייל האלמוני", ולא, נניח, שועל‏2.
_________________
1 בדעיבד העירו לי שהתגובה שלך הייתה צינית. אם אכן כך, אז יש כאן בעיה אחרת (שלא ניכנס אליה כרגע).
2 ט.ל.ח
ספק סביר 206214
איש קש: העלאת טענה בשם הצד השני (שהצד השני מעולם לא טען) ואז סתירתה (לדוגמה: הטענה כי בנימין נתניהו הפסיד את הבחירות ב99 לאהוד ברק במכוון). במחשבה שניה, יש כאן יותר עניין של "מדרון חלקלק" מאשר "איש קש"; "טענה א' שקולה לטענה ב' שברור שהיא שגויה" אבל זה באמת עניין לנטפקנים.
תשובה לגופו של כותב במקום לגופם של דברים אינו מחייב שם ספציפי, שהרי רובנו כאן (כולל אותך) כותבים תחת כינויים כאלו ואחרים.
ואחרון אחרון חביב: סירוב להמשיך את הדיון "כי הצד השני אינו ראוי לתגובה" הוא הסימפטום השלישי של ה ALFS (תסמונת הכשל הלוגי האקוטי), או במלים אחרות - כשנגמרו לך הנימוקים - תקפת.

ואם כבר נכנסנו לפסים אישיים, הרי שאם *באמת* לא הבנת שהתגובה שלי היתה צינית, הרי שבעיית חוסר הבנת הנקרא *שלי* היא הבעייה הקטנה יותר.
ספק סביר 206319
בקיצור, כפי שחשדתי בתגובתי הקודמת, המונח איש קש הוא מין סיסמא כזאת שאתה זורק בלי קשר ממשי לעובדות, מה עוד שבסופו של דבר אפילו אתה מודה, בדרכך המגושמת, שטעית כשהזכרת את המונח הזה, ואולי בעצם התכוונת בכלל לסיסמא השניה ההיא שלפעמים אתה משתמש בה, נו איך קוראים לה, אה כן, "מדרון חלקלק". כמובן שגם ההאשמה(?) הזאת היא קשקוש, שנובע כנראה מחוסר יכולתך להבין דברים פשוטים הנכתבים בעברית פשוטה.

אם מהודעתי הצלחת להבין שאני טוען ש*אתה* טענת משהו לגבי ההפסד של נתניהו לברק ב-‏99 (או לגבי רציחתו של רבין, או לגבי הסכם אוסלו) אז כנראה שהמצב באמת הרבה יותר עגום ממה שחשבתי. בכל מקרה, אם זה לא היה ברור, כל 3 הטענות שהזכרתי בהודעתי המקורית, הן טענות (או אפשרויות) שהועלו בעבר ע"י מגיבים באייל (ו/או ע"י אנשים אחרים).
גם הערתך השלישית מבוססת כולה על חוסר הבנה של טענותיי. לדוגמא: לא טענתי שאתה לא ראוי לתגובה, אלא שלי אישית אין עניין להפריך טענות מהסוג שאתה מעלה, כמו שאין לי עניין להפריך טענות דומות (לשיטתי) אחרות. גם לא "נגמרו לי הטיעונים" ועוד, ועוד, אבל אתה לא באמת מצפה ממני לנתח מחדש הודעה שלמה שכתבתי בעברית פשוטה, רק בגלל יכולותיך הדלות.

אה, ועניין אחרון: יש כמובן הבדל משמעותי בין כתיבה תחת ניק קבוע (כמו שאני עושה) לבין כתיבה תחת "האייל האלמוני" (כמו שאתה עושה. לפחות במקרה הזה).
ספק סביר 206525
הגיע הזמן שלכל הודעה שהניק שלה כולל את המלה ''אלמוני'' תצרף המערכת הודעה כזאת כמו ההודעה הנחמדה לגבי יותר מדי סימני שאלה וקריאה, שתיידע את הבוחר באלמוניות בפני כל הסיכונים שבבחירתו. אחרת נחזור שוב ושוב על אותם דברים שכבר נאמרו בעבר.
severe damage 206529
יצא המרצע מן השק.
לדעתך אני מגושם, קשקשן, חסר יכולת הבנה, ויכולותיי דלות.
אבל כל הנ"ל *לא* בא לתקוף אותי אישית, שכן הניק שלי הוא "האייל האלמוני" ושלך "האלמוני המקורי"...
(אתה רואה, כשמסבירים לי לאט אני מבין מהר, ואני אפילו יכול לזהות סרקאזם דק כפיל שמן).
אבל עד עכשיו לא הבאת נימוק אחד רציני, מדוע הדרישה החדשה של הממשלה, שלא למנות דירקטורים יהודים במועצות מנהלים של חברות ממשלתיות אשר בהן יש "יותר מדי יהודים" שונה מהנהגת הנומרוס קלאוזוס, מלבד האמירה בעלמא, לפיה טענה זו שקולה לטענה שנתניהו הפסיד לברק בכוונה, ואין לך עניין להפריכה.

בקיצור, אתה נותן שירות דוב לצד שלך.
נומרוס קלאוזוס (מרים את הכפפה) 206587
איך דומה הצבת *מקסימום* למספר חברי המיעוט (יהודים במקרה זה) באוניברסיטאות להצבת *מינימום* למספר חברי המיעוט (הערבי) בדירקטוריונים?
למושג השני קוראים אפליה מתקנת, ואפשר לדון עליו ארוכות, אבל אין קשר בין השניים.
בעיית מינימום-מקסימום 206606
הטענה של מצדדי הנומרוס קלאוזוס היתה שיש יותר מדי יהודים באוניברסיטאות, ולכן צריך לחייב אפליה מתקנת.
הם דרשו בדיוק מה שממשלת ישראל דורשת היום - שבאוניברסיטאות יהיה "ייצוג הולם" לבלתי יהודים לפי חלקם היחסי באוכלוסיה.
אם אתה מעדיף ייצוג מתמטי; אם J שיעור היהודים בארגון מסויים (אוניברסיטה, מועצת מנהלים), ו N שיעור הלא-יהודים
J+N=1
הצבת חסם *מקסימלי* ל J כמוה כהצבת חסם *מינימלי* ל N.
זה עד כדי כך פשוט.
בעיית מינימום-מקסימום 206752
יש הבדל מהותי במצב שבו J הוא המיעוט או הרוב.
יש הבדל מהותי בין קבלה לאוניברסיטאות (שלב ראשוני שהוא בסיס בקריירה תפקודית של אדם) לבין מינוי דירקטורים (שבארצנו הוא יותר מכל דבר אחר מתן "טובות הנאה" למקורבי השלטון)
נומרוס קלאוזוס ואפליה מתקנת הם מושגים נרדפים 206622
מתוך אתר ויקיפדיה (שים לב בעיקר לפסקה האחרונה)
Numerus clausus
From Wikipedia, the free encyclopedia.
...
The limitation took the form of total prohibition of Jewish students, or of limiting the number of Jewish students so that their share in the students' population would be not larger than their share in the general population. It was motivated by contemporary view of the balancing chances for education for ethnic groups
...
הנומרוס קלאוזוס חוזר בימים אלו לאוניברסיטאות בארה"ב, רק שהפעם האפליה היא בפקולטות ההנדסה והמדעים המדוייקים, כנגד סטודנטים ממוצא אסיאתי (הטענה היא שיש יותר סטודנטים כאלו מאשר חלקם באוכלוסיה). הממשל הפדרלי פתח לאחרונה בחקירות כנגד מוסדות שנחשדו בנקיטת מדיניות כזו.
לא נרדפים כלל. 206753
הלינק שהבאת לא ברור במיוחד.
נומרוס קלאוזוס הוא *סוג* של אפליה מתקנת (או "העדפה מתקנת" או affirmative action באמריקנית). הוא לא הסוג היחיד (ניתן להעדיף מועמדים ממיעוט מסוים גם ללא קביעת "מכסות" מוגדרות. בלי להיכנס לויכוח האם "העדפה מתקנת" היא מוסרית או יעילה, להפוך כל מקרה של יישום שלה ל"נומרוס קלאוזוס" זו דמגוגיה.

הדוגמא שהבאת, אגב, מראה יפה שהשימוש הבעייתי ב"נומרוס קלאוזוס" הוא כשהוא מופנה כלפי מיעוט.
לא נ=א אלא נ<=א 206942
אני מקבל את ההערה שלך.
אכן נומרוס קלאוזוס אינו זהה לאפליה מתקנת, אלא הוא טכניקה מסויימת (ובעיני, הבזויה ביותר) של "אפליה מתקנת". (מכאן, ברורה דעתי לגבי אפליה בכלל) זה עדיין לא סותר את מה שאמרתי. נומרוס קלאוזוס הוא פסול בין אם הוא מכוון כלפי המיעוט או כלפי הרוב.
אפליה כלפי בני הרוב (מה שנקרא בשיחדש "אפליה מתקנת")היא פסולה משתי נקודות מבט:
א. מבחינת המועמד הספציפי (בן הרוב), הוא מופלה לרעה שכן הוא אינו מתקבל למשרה שמגיעה לו על פי כישוריו.
ב. מבחינת החברה, נגרם נזק, מכיון שנבחרים אנשים פחות מתאימים למשרה.
האם יש הבדל בין שני המקרים ההיפותטיים הבאים?
א. הנהלת ה NBA מבחינה כי שיעור השחורים בקבוצות גבוה הרבה מעבר לשיעורם באוכלוסיה, ועל כן מחייבת קבוצות לעמוד במכסת מקסימום של שחקנים כהי עור.
ב. כנ"ל עם ליגת הNHL (הוקי) ושחקנים לבנים.
severe damage 207816
>>> "אתה רואה, כשמסבירים לי לאט אני מבין מהר...".

אז זהו שלצערי אני לא רואה. במקום זה אני ממשיך לראות כל מיני משפטים מופרכים, שנראים כמו בדיחה (על חשבון משרד החינוך?) על המושג "הבנת הנקרא", כגון "...כל הנ"ל *לא* בא לתקוף אותי אישית, שכן הניק שלי הוא 'האייל האלמוני' ושלך 'האלמוני המקורי"'.
אי לכך, והיות שההתנגחות הנוכחית איבדה מבחינתי את טעמה, לאחר שלצערי בימים האחרונים לא התאפשר לי לגלוש ל"אייל", אני חושב שאני אסיים בזאת.
תירוצים... תירוצים... 207847
אכלו לי, שתו לי, ערפל בקיטבג, לא יכולתי לגלוש...

חמוד, בתבוסה שלך הודית כבר לפני 8 תגובות, אני פשוט נהנה לחבוט בפגר שלך...

לא יאומן איך אנשים שמחשיבים את עצמם כאינטלקטואלים דגולים, ומדברים גבוהה גבוהה, נופלים שדוד לקמצוץ סרקאזם.

ברח, ברח...
208042
בהתחשב ביכולת הבנת הנקרא שלך אני בהחלט לא מוציא מכלל אפשרות את העובדה שלהבנתך הודיתי בתבוסה כלשהי כבר לפני 8 תגובות. זאת אמנם התגובה השביעית שאני כותב לך, אבל אני לא חושב שמישהו כאן יופתע מכך שגם יכולותיך במתמטיקה (כלומר בספירה עד 8) אינן גבוהות במיוחד.
תלמד לספור, חמוד 208137
תגובות = תגובות שלי + תגובות שלך.
אני יודע שקשה לך לספור מספרים *גדולים* כמו 8. אבל לא נורא, תתאמן...
האושר הוא ספק 206655
" לא יודע על איזה אנשי קש אתה מדבר (אולי זאת מין סיסמא כזאת שזורקים כשנגמרים הנימוקים), אבל לגבי הפסים האישיים - קצת קשה לי לעבור אליהם כל עוד אתה קורא לעצמך "האייל האלמוני", ולא, נניח, שועל‏2."

מה הקשר שלי לסיפור? ומה זה ט.ל.ח?
טל''ח 206659
תגובה 115924
טל''ח 206694
עדיין לא הבנתי למה האלמוני המקורי התכוון כשהוא אמר ט.ל.ח (או מה הקשר של זה אלי)
טל''ח 206739
הוא חשד באלמוני שהוא אתה, אבל לא היה בטוח ולכן סִייג.
טל''ח 206741
דווקא מעולם לא התאלמנתי (מלשון אלמוני). מעבר לשועל, כמובן, אבל מי שממש רוצה יכול לדלות מספיק רמזים מהאייל, אני מאמין.
מעבר לכך, האלמוני הנ''ל רחוק מסגנון הכתיבה שלי ומדעותיי.
התנצלות כנה 207818
אני מתנצל.
(ובדעיבד אכן הבחנתי בשוני הסגנוני הבולט).
והעיקר 207842
שבאר שבע עברה אותכם.
שתהיה לפחות קבוצה אחת שלא מהמועדון הקבוע, אחרי מכבי חיפה.

מישהו פה אוהד של באר שבע?
והעיקר 207848
אה ככה, ''האלמוני המקורי'' הוא בנוסף לכל גם גרמני.
זה מסביר הרבה דברים...
התנצלות כנה 207844
ההתנצלות מתקבלת. (אבל רק בגלל שאחרי התיקו המזוויע בשבת, אנחנו צריכים להיות שם אחד בשביל השני)...
די לאופ טופיק! 208044
התיקו המזוויע בשבת אכן מעלה מחדש את השאלה "מה רוצים הערבים הישראלים?". הם הרי כבר ממילא ירדו ליגה אז בשביל מה, סתם כדי להרוס?
תלמדו מאשדוד, יא מפונקים 208074

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים