בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 28/03/04 11:55
אשמח להאיר את עיניך 209186
כל מקורות האנרגיה החלופיים שעליהם דיברת אינם רלבנטיים לשאלת הנפט. כיום כמעט שלא משתמשים בנפט ליצירת אנרגיה חשמלית. רוב תחנות הכח היום משתמשות בטורבינות קיטור, אשר מחומם ע"י שריפת פחם או גז, ביקוע גרעיני (חם) או חימום גיאותרמי, ועוד חלק קטן במקורות אחרים כמו סכרים, טחנות רוח וכו'.
חשיבותו של הנפט כיום היא בשני תחומים: הנעת מנועי בעירה פנימית (בעיקר בכלי רכב גלגליים), המחייבים דלק נוזלי, ובתעשיית הפלסטיקה המשתמשת בנגזרותיו.
כבר היום ישנן מס' טכנולוגיות המייתרות אותו, לפחות בנושא מנועי בעירה פנימית (מהקל אל הקשה);
1. שימוש במתנול במקום בנזין - כל מנוע בעירה פנימית יכול לעבוד על תמיסה של מתנול ומים (חובה להוסיף מים שכן תכולת האנרגיה של מתנול גבוהה מזו של בנזין) מבלי לשנות בו כלום. במדינות רבות מחויבים כלי רכב ימיים (כמו סירות מירוץ או אופנועי ים) לתדלק במתנול, כדי למנוע את הריח האופייני לשריפת בנזין.
2. שימוש בגז ממקורות מאובנים/פירוק ביולוגי- מחייב שינויים מכניים מסוימים, כמו החלפת המשאבה והוספת מיכל גז.
3. החלפת מנועי בעירה פנימית במנועים חשמליים או בצירוף היברידי.
4. ייצור בנזין ממקורות ביולוגיים.
כל הטכנולוגיות הנ"ל קיימות, אך עדיין יקרות יותר מאשר הפקת בנזין ממעמקי האדמה. ככל שהטכנולוגיות יתקדמו, וככל שעתודות הנפט העולמיות יתמעטו, יצטמצם הפער ואף יתהפך.
אני מקוה שעיניך אורו...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים