בתשובה לגיל לדרמן, 15/04/04 22:53
ג'ורג' מנחם בושגין 212366
הנחת היסוד שלך היא שאתה מחזיק באיזשהו מצפן מוסרי אבסולוטי + כדור בדולח, ולכן אתה מסוגל לחשב את ההשלכות של כל פעולה פוליטית ולשפוט את מוסריותה. הגישה שלך, שהפוליטיקאי שלא מסכים איתך שקול מוסרית לטרוריסט (גם אם משיקולי סדר ציבורי לא שופטים אותו), מזכירה את הגישה של אלו שקוראים לפרס, ביילין וכו' "פושעי אוסלו".

מבחינת האבסולוטיות של המצפן המוסרי שלך, שאתה משתמש בו כדי להשוות לטרור לא רק את הכיבוש, אלא גם את הפיטורים של עובדי בנק הפועלים, וקיצוץ (או אי העלאת?) תקציבי רווחה, אתה מזכיר לי את האנשים שמפוצצים מרפאות הפלה בארה"ב. אני חושב שאתה יכול ללמוד משהו על פלורליזם וצניעות מרוב הימין האמריקאי - מדובר באנשים שלפי המצפן המוסרי שלהם הפלה היא אחת מהעוולות המוסריות הגרועות ביותר - רצח יום-יומי שמאושר ע"י המדינה. למרות זאת, להבדיל ממך, רובם לא תומכים ולא מצדיקים פיצוץ מרפאות, והם מבינים שיש אנשים שחושבים אחרת.
ג'ורג' מנחם בושגין 212543
נדמה לי שההנחה של גיל לדרמן היא לא שיש לו מצפן מוסרי, אלא שאין מוסר כלל‏1, ושישראלי שמנסה לבצע שיפוט מוסרי בין פעולות של שני הצדדים בסכסוך המדיני נופל קורבן להנחות המוסריות הנובעות מעצם היותו בצד השולט.
כלומר, אבסולוטיזם מוסרי בטח שאין כאן.
1 מתוך ההנחה שאפשר להשליך מהדוגמאות של ישראל-פלשתינים, ארה"ב-עירקים, אריסון-פועלים שהובאו בפתיל לתפיסה מוסרית כללית.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים