בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 20/04/04 10:24
ג'ורג' מנחם בושגין 213485
אני יודע כמובן מה התשובה המצופה ממני - שהרי שמעתי את השאלה הזו עשרות פעמים. זו הגרסא המעודנת ל"איך אתה חושב שהיו נראים העניינים לו הצדדים היו הפוכים". אינני יודע לצפות במדויק איך היו נראים חייהם של יהודים תחת שלטון ערבי, אולם קשה להניח שהם היו טובים מחייהם של הערבים עצמם תחת השלטון הערבי הממוצע של ימינו.
לשאלה הדמיונית "מה אם היינו נותנים..." וכו' אין לי אלא לענות בשאלה - מה לדעתך היה קורה לו חבורה של גברים היתה אונסת במשך עשר שעות בחורה חסרת אונים ואז נותנת לה רובה ציד?
אולם כמובן, השאלה הזו היא חסרת חשיבות מבחינה מוסרית. לא מדכאים עם שלם במשך עשרות שנים בשל העובדה ש"הם היו גרועים יותר אם המצב היה הפוך", אפילו אם זו היתה הסיבה האמיתית ולא סתם רטוריקה.
ג'ורג' מנחם בושגין 213543
ניסיתי לציין שאין טעם לערב את סוג כלי הנשק שבהם הצדדים בעימות משתמשים, כי גם בהינתן נשק "מתוחכם" בידי הפלסטינאים, הם ישתמשו בו לאותן מטרות שבהם הם משתמשים עכשיו בנשק המצוי בידם.

באשר לבחורה שלך, אתה צודק (אם כי, כמובן אני חלוק איתך כבר בשלב שבו אתה עושה את ההקבלה הזו), אבל לא ברור לי האם זה אומר שעלינו לתת בידי הבחורה רובה ציד, או אפילו לשחרר אותה. אם להרחיב טיפה את ההקבלה הזו, נניח שאתה הולך ביער ונתקל בבחורים שמסיימים לבצע את זממם, ואפילו מדובר בחברים שלך, והם מקדמים אותך לשלום. הבחורה רואה את זה, ומאותו רגע אתה מסומן. מה אתה צריך לעשות? להרוג אותה? לתת לה רובה ושתהרוג גם אותך? לנסות לשכנע אותה (בלי סיכוי להצליח) שזו לא אשמתך? לנסות לפצות אותה עם כל רכושך? וכו'.

אתה מבין, לא כולנו דיכאנו פלסטינאים, ואפילו לא לכולנו הייתה ברירה כלשהי בשאלה אם אנחנו רוצים לדכא אותם או לא, אבל אנחנו נהרגים על החטא הזה בין כך וכך, ולא ברור לנו מה המוצא שאתה מציע.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים