תודה! 214833
כל הזמן מציקים לי המשפוחה בישראל, מה אני רוצה ליומולדת, כאילו שאני איזה עולל. עכשיו אני יודע!

"עוד חוזר הניגון" של סחרוף הופיע לראשונה, למיטב ידיעתי, באוסף המאד-לא-אחיד-ברמתו "עבודה עברית". אני אוהב מאוד את סחרוף, אבל באמת שאף-פעם לא הבנתי את ההתלהבות מהביצוע הזה שלו (זה אחד השירים מהאוסף שזכו לדעתי להכי הרבה השמעות).
תודה! 214871
אני חושב שהלחן של סחרוף ל''עוד חוזר הניגון'' הוא המוצלח ביותר מאלה שנכתבו לשיר וטוב מאוד כשלעצמו. אולי בגלל שהוא הרוקי ביותר והראשון ששמעתי מבין הלחנים. כך גם לגבי לחנו של מיקי גבריאלוב ל''הכניסיני תחת כנפך''.
תודה! 214872
ה*לחן* של סחרוף? אם אני לא טועה, זה ביצוע של ברי ללחן ישן (אינני בטוח של מי). כמובן שאין טעם להתווכח אם הביצוע טוב או לא טוב; אני לא מת עליו.
תודה! 214873
אתה צודק. הלחן הוא של נפתלי אלטר. החלף את המילה 'לחן' במילה 'ביצוע'. (;-
תודה! 214882
אתה צריך להתאמן על החיוך שלך (-;
האיילת הקטנונית מכה שנית 214884
אני מתעבת את הביצוע של ברי סחרוף בעוצמות שלא נפוצות אצלי, ומסיבה קטנונית מאד: הוא לא מקפיד על הגיית המילים הנכונה בשיר, ומוסיף או מחסיר הברות כרצונו, ובכך פוגם במקצב המושלם והטבעי של אלתרמן. הדוגמה הבולטת ביותר היא: בשורה "ולא פעם סגדת אפיים" צ"ל שוא בד', ואילו סחרוף הוגה אותה בסגול (או צירה), מוסיף הברה לשורה, ומאיץ את קצב הגיית המילים במשפט בשביל לכפר על ה"עודף". על חטאים פעוטים מהשחתת אלתרמן אנשים יורשים גהנום...
אכן קטנונית 214888
גם השלושרים ב"פגישה לאין קץ" חוטאים בצירה (או סגול כהה) מתחת ל"אלוהי" כמו שנאמר פה באחת החידות, אבל בכל זאת ביצועם הוא הכי אהוב עלי. (מי מבצע אותו בדיסק האוסף?)
גם ברי סחרוף אין עליו.
אכן קטנונית 214969
את ''פגישה לאין קץ'' מבצעת באוסף, כאמור במאמר, חוה אלברשטיין.
האיילת הקטנונית מכה שנית 214940
גם אני מתעב את הביצוע הזה ומאותן הסיבות והכי מפריע לי זה הדגש במילה ''וכבשה''.
למרות חיבתי לאלתרמן 214942
אני חייב לא להסכים. הנקודות שבהן סחרוף כביכול ''מעוות'' את השיר אינן פוגעות בשום מובן בהבנת התוכן, והתייחסות אליהן כסיבה לשנוא את הביצוע אכן נראית לי קטנוניות. בעיני, עיבוד-הרוק של סחרוף לשיר נותן לו אנרגיה שלא הייתה בביצועים קודמיפ, וטוען את ההיפוך המתרחש בשיר בעוצמה הנובעת מתוך המלים האלתרמניות עצמן. לדעתי, לא סתם הפך השיר לפופולרי כל-כך, ועצם העובדה שהוא מביא צעירים רבים שאינם מבינים בשירה להכיר את העוצמה של אלתרמן היא כבר סיבה לדבר בשבחו.
למרות חיבתי לאלתרמן 214945
מצד אחד אתה צודק, אבל הלחן בביצוע של סחרוף הרבה פחות קליט וסוחף.
למרות חיבתי לאלתרמן 214947
נו, והיה נגרע משהו מהאנרגיה שאתה מדבר עליה לו היה מתאמץ עוד טיפה ומקפיד לבטא את המילים כתקנן?
(למרות שאני מעדיף את הגרסא "האורתודוקסית", לזו של סחרוף יש את האיכויות שלה, וחבל שלא טרח לדבג).
ומה לגבי ההגויי המופלא של 334895
זהבה בן ב(אם אינני טועה)זמר שלוש התשובות?
ומה לגבי ההגויי המופלא של 530885
זמר שלוש התשובות הוא שיר נאלח, ללא כל קשר ללחן או לביצוע.
נאה דרשת. במחוזותיי הוא מכונה ''שיר הסמרטוטה''. 531356
למרות חיבתי לאלתרמן 288121
אולי סחרוף לא פוגע בהבנת התוכן, אך האם זה הופך אותו לחיובי? נתחיל בכך שבודאי שהוא שותף לפגיעה בשפה העברית- ואני בטוח שזה לא בכוונה תחילה אלא מחוסר ידיעה (שלא לומר בורות)- והשמירה על השפה ועל רוח השיר הבנויה עליה אינה קטנוניות.
הביצוע שלו- כמו התמיכה בביצוע מסוג זה- מבטאים מגמות מעציבות בשני התחומים:
מחד- זילזול בתחום השפה והתרבות- כי התרבות תלויה בשפה ועושר התרבות תלוי בעושר השפה.
ומאידך- הסרת כל תביעה לאיכות קולית כלשהי כלפי מישהו המכנה עצמו "זמר". (וזו אכן בעיה רחבה וכללית בהרבה מאותו סחרוף).
בקצרה- הביצוע של סחרוף הוא התעללות בשיר יפה, ללא כל פרובוקציה מצד האחרון.
גם לגבי אוריאנה 214897
אמנם גם הביצוע המקורי לשיר הוא יפה, אבל דווקא הזרות של העיבוד המזרחי בגרסה שנמצאת בדיסק עושה אותו בחירה טובה יותר לאוסף. מה גם שכששומעים אותו, הוא נשמע טבעי מאוד בתור לחן מזרחי.

ומבחינתי, השיא של האוסף הוא דווקא ''על אם הדרך'', בביצוע רבקה זוהר (בתור זמרית בלהקה צבאית). זו גם עוד דוגמא לכך שלחן כובש, שלא לדבר על הקול של רבקה זוהר, מסתירים את הטקסט המדהים בשיר.
גם לגבי אוריאנה 214898
לרבקה זוהר יש ביצוע של "על אם הדרך"?
עד כמה שידוע לי, המבצעת במסגרת להקה צבאית היא חיה ארד.
גם לגבי אוריאנה 214911
רבקה זוהר כסולנית להקת חיל הים.
לא רבקה, עירית 214960
דומה לרבקה זוהר, אבל עירית בולקא, להקת גייסות השריון. ההקלטה גרועה או בוצעה בתנאים לא טובים ונשמע כאילו שרות שם שתי זמרות שונות.
וולאק, עכשיו בלבלתם אותי 214963
אני שואל: יש גרסה של רבקה זוהר מבצעת את השיר הזה? האם היא נמצאת בדיסק החדש?
גם לגבי אוריאנה 214971
אם מה שכתוב בדיסק הוא מוסמך (וסביר שכן), הביצוע שם הוא של להקת חיל הים עם הסולנית חיה ארד, כמאמר החייזר הסרבן. אם הזכרון והשמיעה שלי מוסמכים, זה הביצוע המושמע ביותר וה"רשמי" (היחיד?). אפשר להבין את הבלבול, כי היא נשמעת שם כמו העתק של רבקה זוהר; אני הופתעתי לגלות שזו לא זוהר. הייתכן שהפופולריות של זוהר גרמה לזמרות צעירות אחרות לרצות להישמע כמוה? כמו שב"כוכב נולד" חצי מהתמודדות נשמעו כמו חיקוי לריטה?

אה, ועירית בולקא היא סולנית להקת גייסות השריון ב"האם השלישית".
גם לגבי אוריאנה 341327
חיה ארד מבצעת את השיר, יש לה קול מדהים - לטעמי היא הזמרת הכי מוכשרת ומבוזבזת שיצא מהלהקות הצבאיות .
אני זוכר אותה עוד מפעם ההוכחה לכך היא גם היום שראוים אותה מופיעה - אין כבר זמרות כמוהו עם הסטייל שיש לה
יפהפיה 434378
ראיתי את חיה ארד בהופעה: באמת חבל שאינה מופיעה הרבה!!!!
אין זמרות מוכשרות ויפות ברמה שלה כיום!!!!!!!!!!!!!!!!חבל!!!! מהממת!!!!!!!!!!

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים