בתשובה לדב אנשלוביץ, 28/04/04 9:59
עוד טיעון מעניין אצל מחייבי הבריחה 215102
הבה נרחיב אופקים:

בציבור כבר פשטה הידיעה שחרדים יצאו מהגיטאות של בני ברק וירושלים והתרחבו ל אלעד ,קרית ספר ,עמנואל,ביתר,ירוחם,קרית ויזניץ בחיפה ,קרית בובב בבת ים ,בית שמש ועוד. הקהילות במקומות אלו מעורבות יותר בנעשה במדינה ולגבי הבריחה כלשונך יש להם קודים הלכתיים נגדה.
עיני לא טחו מראות ולשם המליצה גם אוזני לא נאטמו לשמוע כי אכן כן היו חרדים בלבושם בקרב הנוסעים בפקק הגדול.
אני הייתי מצפה שתתיחס לנאמר בתגובתי הראשונה על הרכב הקהל והתייחסות הציבור הרחב להפגנת ההזדהות ואתה בחרת לברוח למחוזות אחרים ולהתגולל בפרטים שאינם משום העניין.
אני מבין שקצת כואב לראות שלא היו הרבה דומים לך בארוע מרומם נפש שכזה.
על זה שאינך דתי למדתי מתגובות אחרות שלך באייל.
עוד טיעון מעניין אצל מחייבי הבריחה 215113
זה נכון שקבוצת חסידי חב''ד משוייכת לפעמים לחרדים, אז אם התכוונת אליהם, הם בודאי היו חלק מהקהל. יתר קבוצות החרדים בפרוש אינן בעסק הזה, ולא היה מהם אפילו אקסמפלר אחד. איש מהם לא יטריח עצמו לבטל את ענייניו ולנסוע למין פיקניק המוני כזה, שבו הסמל הכי בולט הוא דגל ישראל, שממנו הם מסתייגים.
אין ספק גם שרוב המשתתפים היו דתיים (אבל היו המון חילונים), ואין ספק גם שהייתי רוצה לראות יותר חילונים. אבל הויכוח שאליו הכנסת אותי לא היה אם כן או לא היו שם הרבה דתיים אלא, התייחסת לסוג הדתיים, וטענת שהיו שם חרדים וזה (למעט היוצא מהכלל היחיד שהבאתי) לא נכון ולא יכול להיות נכון.
אשר לרצונך להתייחס אליך כעד, ולסמוך על דבריך, ברור שזו חוצפה מארץ החוצפות. כעד אין לך שום סיבה להסתיר את זהותך (עדיין לא שמעתי על עדים שזהותם ומעשיהם חשאיים בפני בית המשפט), אלא אם כן אתה חושש שעדותך תיסתר ותבייש את פניך.
עוד טיעון מעניין אצל מחייבי הבריחה 215145
הבנת הנקרא-נכשל
ובזאת סיימנו.
איזה חוצפן. 215176
עוד טיעון מעניין אצל מחייבי הבריחה 215184
הבנת הנקרא-נכשל.
ובזאת סיימתי גם אני.
עוד טיעון מעניין אצל מחייבי הבריחה 215186
הכשלת המבין-נקרא.
תמשיכו, תימשחו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים