בתשובה לאירוני - מוס, 01/05/04 11:23
שני סיפורים סוציארליים 215965
יש עיוותים בכלכלה הישראלית, שאתה מנית שניים מהם, ואני מסכים לא פחות ממך שצריך לתקן אותם.
לגבי הדוגמה הראשונה, זו גם דוגמה להתנהלות נתניהו-אית טיפוסית. יש גרעון אקטוארי במערכת הפנסיה, שבחלקו נובע מהתארכות תוחלת החיים של המבוטחים, ובחלקו נובע מטריקים חשבונאים המגדילים את המשכורת הקובעת בפרישה. ההגיון הישר אומר שהפנסיה שאדם מקבל תגזר ישירות מההפרשות שהוא והמעביד הפרישו לקרן. כלומר השכר הקובע לא יהיה 70% משכר הממוצע בשלוש השנים האחרונות, אלא עבור כל שנת עבודה, הפנסיה תגדל ב-‏2% של השכר הממוצע באותה שנה (עד 70%). לאחר מכן, שנות עבודה נוספות יחליפו את ה-‏2% של השנים בהם העובד הרוויח פחות. כלומר העובר יקבל פנסיה הנזגרת ישירות מהפרשותיו. אבל נתניהו כמו נתניהו, החליט במקום לטפל בבעיה האמיתית (קרי השכר הקובע לפנסיה) לפגוע בזכויות הפנסיה של העובדים ולזרוק את קרנות הפנסיה שיפסידו את כספי המבוטחים בשוק ההון.
לגבי הדוגמה השנייה, המדינה מנסה לבטל בבג"ץ את התארים הסמי-פיקטיבים של השלוחות הזרות. ייתכן שהפתרון בסופו של דבר יהיה שהתואר האקדמאי לא יתן תוספת משמעותית כל-כך למשכורת, או שתחום הלימודים יחייב התאמה למקצוע שהעובד ממלא (לימודי הסטוריה כלכלית לא הופכים את קצינת הקישור לעובדת פרודוקטיבית יותר).

לדעתי ניתן לתקן את העיוותים הללו במערכת הפוליטית הקיימת.
אבל מה לדעתף הפתרון האחר?
שני סיפורים סוציארליים 217076
דרור החביב.
אני מודה ומתוודה שאני רדיקליסט.אני גם חוטא עם סוציאליזם.
לדעתי דעתך שגוייה העניין האפשרות לתיקון עיוותים אלה במערכת הפוליטית הקיימת.זאת מן הטעם הפשוט.כל סמכות הנתונה בידיו של פוליטיקאי,או בידי סיעה,מפלגה,או משרד ממשלתי,היא מוקד של כח והשפעה.קח מהם סמכות כלשהי וגזלת מהם מקור של כח.(ראה מה קרה עם חוק איחוד הרשויות שנזרק בעצם ימים אלה לפח האשפה התחיקתי).אינני מאמין או בוטח בשיטה הפוליטית הקיימת,ואינני מאמין ברצון הקולקטיבי של כלל הפוליטיקאים והעם לשינוי מהותי.
כרדיקליסט אינני מאמין יותר באבולוציה כלכלית.אינני מאמין
גם באבולוציה פוליטית.(ראה מותם או גסיסתם של שיטת הבחירה הישירה,ושל רעיון החוקה לישראל)
היות ועדיין קיים חופש מחשבה והבעת הדעהבארצנו.הריני מביע את אמונתי. אני מאמין בכל ליבי ברבולוציה.כלכלית,פוליטית,מדינית,רעיונית וערכית.
ברבולוציה כזאת טמון הפתרון האחר.
רבולוציה? מן הטעם הפשוט בשיטה הקיימת אנו מבצעים חרקירי לאומי.זמננו הולך ומתקצר.סבלנותו של העולם כלפינו הולכת ופוקעת,גם של אמריקה,וההיסטוריה של רודזיה,ודרום אפריקה
הולכת ומתיישמת עלינו.
מדיניות חוץ ובטחון,כלכלה מדינית ופרטית,פוליטיקה פנימית,ערכים כגון יושרה,חוקי אדם וטבע (אם תרצה חוקי האל)והחשוב מכל,צדק על כל גווניו.הם מעין מערכת אקולוגית אחת.פגיעה באחד מהם משפיעה על השאר,ומכך גם על העם והמדינה.
רבולוציה חבר.
אבל איפה הפתרון פה? 217089
הדבר היחידי שהצלחתי להבין זה שמה שהפתרון הזה לא יהיה, דרושה מהפיכה כדי ליישם אותו. אבל מה בדיוק הרעיון?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים